היא מגיעה: רכבת העמק יוצאת ביום ראשון לנסיעות מבחן

ביום ראשון יחלו נסיעות מבחן בין חיפה לבית שאן, דרך עפולה, במהירות גבוהה של כ- 120 קמ"ש. התושבים לאורך התוואי ומשתמשי הדרך, מתבקשים לגלות ערנות ולשמור מרחק ממסילת הרכבת בשטחים הפתוחים

רכבת העמק עולה על הפסים לנסיעות הבכורה: ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר כי, ביום ראשון הקרוב יחלו נסיעות מבחן ראשונות במהירות גבוהה של כ- 120 קמ"ש, בתוואי הרכבת בין חיפה לבית שאן, באורך כולל של 60 ק"מ. הנסיעות יימשכו עד יום חמישי בשבוע שאחרי. משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל קוראים לציבור התושבים לאורך התוואי ומשתמשי הדרך, לגלות ערנות ולשמור מרחק ממסילת הרכבת בשטחים הפתוחים.

במסגרת פרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות הזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל, להקמת רכבת העמק החדשה בהשקעה של 4 מיליארד שקלים, השלימה חברת נתיבי ישראל, את עבודות התשתית להקמה של 60 ק"מ מסילות ברזל בין חיפה לבית שאן.

 • הפרויקט בשלבי גמר

עם השלמת העבודות יחלו נסיעות המבחן על הפסים החדישים, במסגרתן תאיץ הרכבת במהירות של עד- 120 קמ"ש בתוואי, דרך חמש התחנות החדשות- לב המפרץ, יקנעם-כפר יהושע, מגדל העמק- כפר ברוך, עפולה ובית שאן. נסיעות המבחן יבוצעו בפיקוח וניהול של  מהנדסים בכירים בנתיבי ישראל, מנהלי הפרויקט ומהנדסים מומחים מחברת הרכבות הגרמניתDB" " באמצעות קטר רכבת ישראל.

בחברת נתיבי ישראל מציינים, כי החברה נמצאת בשלבי גמר הפרויקט ועם השלמת נסיעות המבחן ובדיקות הבטיחות המתבצעות ברמה הגבוהה ביותר, בסטנדרטים בינלאומיים, תדהר רכבת העמק החדשה בין בית שאן לחיפה. ברמה הלאומית תשרת מסילת רכבת העמק החדשה את מפעלי העמק והבקעה, שיקושרו למערכת המסילות הארצית, במהלך שיעודד באופן טבעי את הפיתוח הפריפריאלי.

רכבת העמק בפעם הראשונה על הפסים. ביום ראשון הקרוב יחלו נסיעות מבחן ראשונות במהירות גבוהה של כ- 120 קמ"ש(צילום: דורון גולן/ג'יני)
רכבת העמק בפעם הראשונה על הפסים. ביום א' הקרוב יחלו בנסיעות מבחן ראשונות במהירות גבוהה (צילום: דורון גולן/ג'יני)

לתושבי העמק תקצר הרכבת את זמני הנסיעה לחיפה ומרכז הארץ וכבר מושכת אוכלוסייה חדשה לאזור. הרכבת החדשה תאפשר המשך הממשק עם ירדן וקידום הסחר והיחסים הבינלאומיים עם ישראל, החיבור של המסילה המזרחית החדשה לקווי רכבת החוף, יפחית את תנועת המשאיות בכבישים, במטרה לתרום לבטיחות, איכות החיים והפחתת הזיהום באחד האזורים היפים בארץ.

חמש תחנות הרכבת נמצאות, גם הן, בשלבי גמר עבודות ורובן הוקמו לצד תחנות הרכבת הישנות ותוכננו ברוח תקופת רכבת העמק הישנה והמיתולוגית, עם כבוד והערכה למבנים הוותיקים בעלי האופי הייחודי, בשילוב אלמנטים מודרניים המתאימים לצרכים עכשוויים, זאת במטרה ליצור רצף בין המבנים ההיסטוריים למבנים החדשים המודרניים ומתן כבוד לעבר המפואר של רכבת העמק הישנה. במסגרת הפרויקט, מבצעת חברת נתיבי ישראל פעולת שימור של המבנים ההיסטוריים בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

 

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|