הטרור החקלאי מכה שוב: 928 טונות קש עלו באש, סמוך לבית-אלפא!

כ- 723 טון קש חיטה ועוד 205 טון של קש תירס, נשרפו בשטחים החקלאים שבסמוך לקיבוץ בית אלפא

במהלך יום כיפור, סמוך לקיבוץ בית אלפא, התרחש מקרה חמור המסתמן כמקרה נוסף של טרור חקלאי באזור. כ-723 טון קש חיטה ועוד 205 טון של קש תירס, נשרפו בשטחים החקלאים שבסמוך לקיבוץ בית אלפא (1200 באלות!). כל הקש שנשרף שייך לזכריה זועבי, מהכפר נאעורה, אשר רכש את הסחורה מהקיבוץ לצורך שיווק לרפתות ודירים בצפון. בהינתן שכל טון מוערך ב-650 ש', הערכות הראשוניות מדברות על נזק של מעל ל-600 אלף שקל.
"מדובר באיום על ריבונות המדינה במרחב הכפרי, ולא בבעיה של פגיעה ברכוש פרטי". עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע. "מעבר לעוגמת נפש לחקלאי ולנזק כספי, מדובר במגמה חמורה הפועלת על פי עקרונות השימוש בטרור, תוך ניצול חולשת המדינה וחוסר האכיפה. אנו רואים באירוע ביטוי נוסף לנטישת המדינה את המרחב הכפרי, ולהיעדר כתובת שלטונית להתיישבות בפריפריה". אומר נור.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ל פי הידוע האירוע התחיל אתמול (ג'), בסמוך לשעה 13:00, כאשר שומר בריכת הדגים של הקיבוץ הבחין במספר טרקטרונים הנוסעים בסמוך לאזור ריכוז הבאלות. זמן קצר אח"כ הבחין בעשן המיתמר מעל האזור, והזעיק את כוחות הביטחון. המקרה כולו נמצא כעת תחת חקירת המשטרה וכוחות הכיבוי, שמתמקדים במישור המודיעיני, כאשר המקום לא מצוי תחת כיסוי מצלמות.
במקביל הוציא קב"ט מוא"ז הגלבוע, גיא איצקוביץ', הנחיה לחקלאים לאחסן את באלות החציר במקום מפוקח ככל הניתן, ואם הדבר בלתי אפשרי, לנסות להפריד לכמה מערומים. ההנחיה היא תולדה של היכרות מצטערת עם הנושא, והידיעה כי ברגע שהמערום עולה באש, לא ניתן לכבותו, וכוחות הכיבוי מקפידים רק על תיחום האש ומניעת התפשטותה.