הטרור החקלאי מכה שוב: כוורות דבורים הושחתו רגע לפני ראש השנה

כוורות מכוורת "אופיר בגליל הושחתו. ע"פ מועצת הדבש וארגון מגדלי דבורים, הנזק מוערך בעשרות אלפי שקלים.צילום: אדוה אופיר

הדבוראי הוותיק צביקה אופיר, תושב אלון הגליל, גילה לתדהמתו, רגע לפני ראש השנה, כי בנקודות הצבה הסמוכות למושב, הושחתו מספר כוורות גדושות דבש, אשר היה אמור לרדות אותן לקראת החג הנמצא בפתח. "מראה הכוורות שהושחתו היה קשה במיוחד, ממש שבר את ליבנו והעלה דמעות בעינינו, רגע לפני ראש השנה, החג שלנו הדבוראים. כל השנה אנו עובדים קשה  לייצור דבש איכותי טהור שיהיה על שולחן החג ולאורך כל השנה, וברגע אחד נהרס עמלך הרב, מדובר באובדן הכנסה שלא נוכל להשיבו" מתאר אופיר בכאב, ומוסיף, "לצערנו מדובר בתופעה שכיחה, אתה אנו הדבוראים, מתמודדים יום יום ובעיקר בעונות פריחה או רדיית דבש. אנו מנסים להתמודד עם תופעת ונדליזם לצד גניבת כוורות, ואף נעילת הכוורות במנעולים, אך גם זה לא מונע מכנופיות המשחיתים המתוחכמים, להמשיך ולגנוב כוורות ולהשחיתן", אומר אופיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ממועצת הדבש וארגון מגדלי דבורים בישראל נמסר כי, מקרה הוונדליזם דווח למשטרה ישראל והפיצו"ח, אך המשחיתים טרם נתפשו, וכי ההערכה ראשונית לנזק הכלכלי עומד על עשרות אלפי שקלים.

• קוראים להוסיף תקציבים ולהחמיר בענשם של מבצעי הטרור החקלאי

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש אומר: אנו קוראים לממשלת ישראל להוסיף תקציבים למשטרה הירוקה והפיצו"ח ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות, בכדי לרשת ביתר יעילות כוחות בשטחים הנרחבים, ולבתי המשפט להחמיר בעונשם של מבצעי הטרור החקלאי".
מידן מוסיף וקורא לציבור, לעודד ולתמוך בתוצרת חקלאית ישראלית, לרכוש את הדבש לחג הקרב ובא, מהדבוראים במכוורותיהם ברחבי הארץ, ולבקר ב'פסטיבל הדבש' המתקיים במכוורות התיירותיות.

השנה שיא תפוקה שנתי

מנתוני מועצת הדבש לראש השנה 2019- ייצור הדבש יעמוד השנה על היקף של כ-4,000 טון דבש איכותי ישראלי, מדובר בשיא בתפוקת הדבש השנתית, הודות לכמות גשמי החורף והיקפי פריחה קיצית רחבה מהרגיל. בחגי תשרי ישווקו בישראל כ-2,000 טון דבש שהם כ-40% מהביקוש השנתי בארץ.
כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים במאה ועשרים אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 80,000 כוורות משמשות להאבקה.