עפולה: הטרגדיה של בונו

שי טפיארו מעפולה יצא למסע חיפושים אחר כלבו האהוב בונו. זמן קצר לאחר שעלה על עקבותיו הוא גילה אותו ללא רוח חיים. המשטרה ממשיכה לחקור את הנסיבות שהובילו למותו של הכלב

לפני כשבועיים נגנב בונו, כלבו האהוב של שי טפיארו, 30, תושב עפולה. טפיארו, חיפש אחרי הכלב אותו גידל בשנה האחרונה בכל דרך, אך לא מצא אותו, עד שלהפתעתו גילה בפייסבוק כי הכלב מסוג ביגל גזעי, שמחירו מוערך בסכום של 2500 – 5000 שקלים הגיע לידיו של קטין המתגורר בכפר הסמוך לנצרת. לדברי טפיארו, הקטין הציע את הכלב למכירה בפייסבוק תמורת אלפי שקלים.

טפיארו יצר קשר עם מפרסם המודעה כדי לנסות ולקנות את כלבו חזרה, אך הקטין השיב כי הכלב כבר לא ברשותו. לאחר השיחה, הגיש טפיארו תלונה במשטרה והקטין עוכב לחקירה. בסופו של יום, הניסיונות של טפיארו להציל את הכלב לא צלחו, ולצערו הרב הוא גילה כי הוא נמצא ללא רוח חיים ביער באזור נצרת.

"היו לי שבועיים קשים", סיפר השבוע בעצב שי, "הכלב נעלם לאחר שקפץ מעל הגדר בביתנו. הבחנו בזה מאוד מהר והתחלנו בתהליך חיפוש אינטנסיבי, עם צוותים ועם עזרה של חברים וכמובן גם ברשת הפייסבוק.
אבל כל המאמצים הללו לא הניבו תוצאה חיובית. ביום חמישי האחרון קיבלתי טלפון מאדם שאיתר מודעה ביד 2 בה הכלב האהוב שלי הוצע למכירה. בהמשך ניסינו לקנות את הכלב בדרך מתוחכמת במטרה להשיב את בונו הביתה, אבל לא הצלחנו, כנראה בגלל שהקטין שפרסם את המודעה חשד בנו".

הכלב האהוב בונו שנגנב ונמצא ללא רוח חיים
הכלב האהוב בונו שנגנב ונמצא ללא רוח חיים


 • "התמונות של בונו לא יוצאות לי מהראש"

בהמשך עדכן טפיארו את המשטרה בפרטי האירוע וכאמור נער שהחזיק בו נחקר, "בשבוע שעבר הבנתי שהכלב נמצא ללא רוח חיים לאחר שהיה זרוק ביער. אלו תמונות קשות שלא יוצאות לי מהראש. בונו היה הכלב של כולם, שלי, של חברים שלי, של בני משפחתי ושל כולם השכנים שלא פספסו הזדמנות לחבק וללטף אותו. הוא היה כלב חכם, מאולף וחם. יש לי תחושת אובדן אמיתית מאז הידיעה שהוא נמצא ללא רוח חיים".

השבוע, הצליח טפיארו לאתר את גופת הכלב ולקבור אותה. "זו סגירת מעגל עבורי", אמר שי. בכדי להתנחם קמעה מהצער שבאובדן כלבו האהוב, הכניס טפיארו לביתו כלבה – גורה חדשה בשם באנה, אותה קיבל מזוג ששמע על המקרה הכואב ושסיפורו נגע ללבם, "הזוג שהביא לי את באנה התלבט אם ארצה להכניס שוב כלב לחיי. לשמחתי הכלבה הזו ממלאת חלקית את החלל שנוצר עם האובדן של בונו. ברגע שהם שלחו לי תמונות שלה, הבנתי שאני אשמח להיות לגדל אותה.

• המשטרה: "החקירה עדיין מתנהלת"

מהמשטרה נמסר בתגובה כי בעקבות תלונה על גניבת כלב פעלו שוטרי תחנות העמק (עפולה) ונצרת במהירות ונחישות מרבית, הגיעו לבית בכפר בתחום תחנת נצרת ועיכבו חשוד אשר נחקר בתחנה. מפאת צנעת הפרט והעובדה כי אין אנו יכולים להיכנס לפרטי חקירה. שוטרי תחנת העמק פעלו ופועלים ביתר שאת על מנת למצות את החקירה וביצעו מגוון פעולות לאיתור הכלב כולל חיפוש, עיכוב וחקירה. אנו מצרים על הפגיעה בכל בעל חיים במקרה זה ובמקרים אחרים.