החמישייה הפותחת

חמישה צעירים מעמק יזרעאל סיימו בהצלחה את קורס הכטמ"ם – כלי טייס מאויש מרחוק- שלוקח תפקיד מרכזי בהגנת שמי המדינה. בהמשך ישתלבו בוגרי הקורס בטייסות המבצעיות של המערך. צילום: דובר צה"ל

במהלך החודש האחרון הסתיים קורס מפעיל כטמ"ם ה -36. הכטמ"ם -כלי טייס מאויש מרחוק- לוקח תפקיד מרכזי בהגנת שמי המדינה. מפעיל הכטמ"ם אחראי על הפעלת מערכות הכטמ"ם, שיקולי דעת במצבים מבצעיים, ליווי וסיוע לכוחות קרקעיים מהאוויר, כיוון מסוקים ומטוסים למטרה, איסוף מידע מודיעיני והעברת חוזי בזמן אמת מכל הגזרות. בכל תרגיל ומבצע כטמ"ם נמצא בשמיים ובזכותו יש לחיל האוויר ולצה"ל בכלל עליונות אווירית. את הקורס סיימו 25 צוערים, מתוכם חמש בנות, שימשיכו לקורס אימון מתקדם ואחריו ישובצו בטייסות המבצעיות של המערך וביחידת "זיק" של חיל התותחנים. בין המסיימים גם ארבעה נציגים מעמק יזרעאל.

• סג"מ ע'

סג"מ ע' בן ה-20 חובב טיולים, הרחיב את לימודיו בתיכון בפיזיקה בר ומחשבים. ע' עבר עם משפחתו לחו"ל לשליחות פעמיים. היה חבר בתנועת הנוער "בני המושבים" בארץ וב"צופים" בחו"ל וכן עשה שנת שירות בכפר נוער בסיכון. ע' מספר שהוא מאוד אוהב את המקום שנמצא בו כיום: "זה מקום טוב ומקצועי בעל רמת הדרכה גבוהה", לדבריו. הוא מרגיש שלכל הסגל מאוד חשובה הצלחת החניכים, וכל מטרתם היא לקדם ולשפר אותם.

• סג"מ ש'

סג"מ ש', בת 20 אוהבת לעסוק במוזיקה, לצייר ולטייל. סג"מ ש' בחרה להגיע לקורס מפעיל כטמ"ם בגלל שהיה לה חשוב לשרת בתפקיד מבצעי ומקצועי. ש' משרתת ביחידת "זיק". ש' אומרת שהקורס הוא אינטנסיבי מאוד ויש בו רמה גבוהה של חניכה ולמידה. "המדריכים שמים דגש על הקשר הבין אישי ובעיניי חשיבות מערך הכטמ"ם בעידן הנוכחי הולכת וגדלה", היא אומרת.

• סג"מ ט'

סג"מ ט' בן 21 גר תקופה בארה"ב עם משפחתו, בשל עבודתו של אביו. ט' היה בתנועת הנוער "בני המושבים", הדריך בה 3 שנים והמשיך לשנת שירות של התנועה במסגרתה חי בקומונה עם עוד 8 אנשים. כמו כן הוא היה אחראי על שני מושבים וחווה המון טיולים, סמינרים, הדרכות ועוד. ט' הפסיק השתתפות בקורס טיס והגיע לכטמ"ם, מקום אליו ידע כי הוא רוצה להגיע במידה ולא יסיים את הקורס. ט' מספר שהוא מאמין במערכת וחושב שזהו המקום הנכון עבורו. החוויה הזכורה לו מהקורס הייתה טיסת הסולו, הפעם הראשונה בה ישב בקרון לבד, מה שפיתח אצלו תחושת מסוגלות. הוא מוסיף שבקורס הם היו חברי קבוצה שתמיד חשוב לה שיהיה טוב יותר, הם מגובשים וחברים מאוד טובים אחד של השני. לפני הקורס הוא הכיר המון אנשים שסיימו איתו את הקורס.

• סג"מ א'

סג"מ א' הוא בן 21, אוהב לטייל ולשמוע מוזיקה. א' מספר על האווירה הטובה בקורס, ההדרכה המעולה, על התחושה להיות חלק ממערך מבצעי ומשפיע. החוויה הזכורה לו מהקורס הייתה ערב הסולו.

• סג"מ ז'

סג"מ בן 2,  רצה לשרת שירות משמעותי ולהיות חלק ממערך מתקדם. הוא מאוד אהב את הקורס, את העצמאות בו והלמידה לנהל דברים. "זהו קורס מאוד מקצועי, התחרותיות היא שלך כנגד עצמך, להפוך לגרסא הכי טובה שלך, ולא נגד אחרים", כדבריו. הוא מספר על המערך שחשיבותו הולכת וגדלה, עם התפתחות המטוסים והיכולות.