החלפת חלונות אלומיניום

עלהתפתחות תחום ענף החלונות למה דווקא אלומיניום, איך בוחרים את המתקין הנכון?
צילום: freepik

בישראל היפה שלנו אין כמעט חדר שנמצא במעטפת החיצונית של הבית או הבניין ולא מותקנים בו חלונות. חלונות הם הדרך של החדר לתקשר עם החוץ, ולנצל בצורה מיטבית את אור השמש, שארצננו נתברכה בה בכמות לא מועטה כלל וכלל. הם גם חוסכים בהוצאות חימום וקירור (בתנאי, כמובן, שהם איכותיים ומבודדים היטב), מבטיחים אוורור מיטבי של החדר – וגם מספקים מענה עבור צורך פסיכולוגי שכולנו חולקים, רצון להביט החוצה מדי פעם גם כשאנו נמצאים בין קירות הבית.

• התפתחות תחום ענף החלונות

תחום התקנת החלונות התפתח בעשור האחרון בצורה פנומנלית חברת המרכז לעבודות אלומיניום נחשבת כיום לחברה המובילה בתחום, בגלל הסיבות שנכתבו למעלה וגם בזכות התפתחויות טכנולוגיות מרחיקות לכת באפשרויות עיצוב הבית. היום אנחנו יכולים לבחור חלונות לבית מסוגים שונים, בגדלים שונים, מראה מיוחד ועיצוב יוצא דופן. אפשר גם לבחור את סוג החומר ממנו יותקן החלון. בשנים האחרונות מתחיל האלומיניום לצבור תאוצה. מדובר בטרנד מואץ שגורם להרבה מאד אנשים להחליף את החלונות שלהם לחלונות אלומיניום.

• למה דווקא אלומיניום?

אלומיניום הוא חומר שמשלב שני יתרונות גדולים – הראשון הוא קלות העבודה עם החומר (הוא קל משקל, קל לחתוך ולעצב אותו, קל לצבוע אותו, לשאת אותו גם בפרויקטי בנייה בגובה, ועוד), והשני הוא העמידות הנהדרת שלו לאורך שנים רבות. מכל אלה נובע מגוון עצום של אפשרויות לשילוב עבודות אלומיניום. התקנת חלונות והחלפתם הוא אחד התחומים העולים בעבודות אלומיניום.

• נדרש תכנון קפדני

פרוייקט החלפת חלונות בבית קיים עם קבלן אלומיניום הוא ללא ספק כזה הדורש תכנון קפדני לפני מעבר לביצוע.
כדאי לבדוק לפני ההחלטה, מה יהיה היקף העבודה שתידרש להתאמת מפתח הקיר, לאחר הוצאת החלון הישן, להתקנת החלון החדש (ייתכן שכדאי לכם לבחור חלונות בגדלים "סטנדרטיים", אול השקיע בהזמנת חלונות חדשים לבית בגדלי המפתחים הקיימים).
לפעמים, אפילו אם המסגרת החיצונית של החלון החדש ("משקוף החלון") היא בעלת מידת זהות לזו של החלון שאתם רוצים להחליף – ההתקנה עשויה להיות מורכבת, למשל עקב הצורך להחליף מסילות לחלונות, עובי המשקוף ואי התאמה עם עובי החלונות שבחרתם, וכדומה.
חשוב לדעת שחלונות עץ ישנים קובעו למקומם בשיטות שונות לגמרי מאלה המשמשות לקיבוע חלונות אלומיניום מודרניים. במיוחד צריך לשים לב להתאמות הדרושות כאשר מחליפים חלונות בעלי מנגנון פתיחה וסגירה אחד לכאלה הנפתחים ונסגרים אחרת לגמרי (למשל, החלפת חלונות הזזה לחלונות הטייה מסוג "קיפ" או "דריי קיפ").

• איך בוחרים את המתקין הנכון?

אחד הדברים החשובים בכל מה שקשור להחלפת חלונות אלומיניום הוא בחירת אנשי המקצוע. דברו עם חבריכם או עם המשפחה ונסו להבין האם מישהו כבר התנסה בעבודה שכזו. נסו להבין האם הם היו מרוצים. התקשרו למספר רב של קבלנים ובקשו הצעות מחיר, בקשו גם לראות עבודות קודמות. מדובר בבית שלכם ושווה להשקיע זמן ומאמץ בסריקה כדי למצוא את איש המקצוע הנכון עבורכם.

 

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|