"החלום שלי זה לזכות במדליה אולימפית"

הגו'דוקא הצעירה והמוכשרת של מועדון 'ראק ג'ודו' בעפולה, זוהר פרץ, אמנם רק בת 14 אבל עם ארבע מדליות זהב ומדליית כסף אחת באליפויות ישראל האחרונות וזימון לנבחרת ישראל היא מרשה לעצמה לחלום בגדול. "הג'ודו נותן לי כלים טובים להתמודד עם הרבה מצבים ביומיום וגם בבית הספר", היא מספרת בראיון ראשון שלה

שולטת בזירה: בכל התחרויות של אליפות ישראל משנת 2015 ועד היום הצליחה הג'ודוקא הצעירה זוהר פרץ ממועדון 'ראק ג'ודו' בעפולה לסיים על מדליה ולהגיע לפודיום.
בשנת 2015 היא סיימה לראשונה בחייה את התחרות כאלופת ישראל ושנה לאחר מכן הסתפקה במקום השני. בשלוש השנים האחרונות זכתה פרץ שוב מדי שנה במקום הראשון בארץ בקטגוריית הגיל והמשקל שלה והשיבה לעצמה את תואר אלופת ישראל ולאחרונה אף קיבלה זימון לנבחרת ישראל צפון לגילאי 15-17.

• החלה להתאמן בג'ודו מגיל 6

פרץ, בת 14, החלה להתאמן בג'ודו מגיל 6 במועדון 'ראק ג'ודו' בהדרכת רחלי ואמיר קליין. המועדון, שזוכה בשנים האחרונות להצלחות רבות, פועל תחת רשת המתנסים 'שחקים' שהינה הזרוע הביצועית של עיריית עפולה בחינוך הבלתי פורמאלי, התרבות והפנאי של עיריית עפולה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לצד הלוחמת הצעירה פרץ מתאמנים בימים אלה במועדון מספר ספורטאים כישרוניים וביניהם אופק וייסמן ויחד הם זוכים מצוות המאמנים לאימונים מקצועיים של טכניקה, כושר, אימונים אישיים וכן קרבות בסניף המקביל 'ראק ג'ודו' בפרדס חנה וההישגים של ספורטאי המועדון לא איחרו לבוא. גם לא של זוהר פרץ עימה נפגשנו לאחרונה לראיון ראשון בו סיפרה על האהבה הגדולה שלה לג'ודו, על העבודה הקשה באימונים והחלומות הגדולים שהיא רוקמת לה בענף.
"הייתי בחוג ציור שהיה קומה מעל חוג הג'ודו ותמיד כשעברתי שם וראיתי את הילדים בחליפות והחגורות בשלל הצבעים הסתקרנתי מאוד", היא מספרת בתחילת הראיון, "עד שאמא שלי הראתה לי קרבות ג'ודו ברשת ושאלה אותי אם אני רוצה לנסות וכמובן שעניתי בחיוב. מהרגע שעליתי על הטטאמי (מזרן ג'ודו) הבנתי ששם מקומי".

• "זה ספורט מאוד טוטאלי שמצריך הרבה מחשבה וניהול קרב"

למה דווקא ג'ודו?
"בגלל שזה ספורט מאוד טוטאלי שמצריך הרבה מחשבה ויכולת ניהול קרב תוך ניצול מצבים ולמעשה אתה תלוי רק בעצמך".

איך המשפחה והחברים מתייחסים להיותך ג'ודוקא בכלל והישגית בפרט?
"המשפחה מאוד תומכת, מחזקת ומעודדת מכל הבחינות אם זה התזונה בבית, להסיע לאימונים ולתחרויות ומימון כל ההוצאות הכרוכות בכך, והחברים כמובן מפרגנים".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


השגרה שלך שונה מזו של נערות אחרות בגילך. את מרגישה שאת מקריבה הרבה בשביל הג'ודו?
"מבחינתי הג'ודו בראש סדר העדיפויות, ואעשה הכל בשבילו. אני לא מרגישה שאני מוותרת על דברים להפך, אני אוהבת להתאמן וכשיש פגרה זה מאוד חסר לי ואני ממש מחכה לחזור לשגרת האימונים".

כמה פעמים בשבוע את מתאמנת?
"בשנה שעברה התאמנתי כשישה אימונים בשבוע הכוללים אימוני ג'ודו, קרקע, כושר ואימון נבחרת קדטים צפון. השנה מן הסתם זה יעלה כי הפכתי לקדטית וזה דורש עוד אימונים".

איך את מצליחה לשלב את האימונים עם הלימודים?
"במאמץ רב וניהול זמן נכון אני מצליחה לשלב ולהשקיע בשניהם. אני חושבת שהג'ודו נותן לי כלים טובים להתמודד עם הרבה מצבים ביומיום וגם בבית הספר".

• "לג'ודו איכויות ייחודיות בחינוך"

איך הג'ודו תורם לך?
"לג'ודו איכויות ייחודיות בחינוך לערכים כמו כבוד לחבר, ליריב למאמן זה כרוך במשמעת עצמית, ריכוז, ביטחון, אורח חיים בריא וכו'. בג'ודו שואפים לנצח, לומדים להפסיד, מפיקים לקחים, קמים וממשיכים למטרות הבאות. הג'ודו הרבה יותר מספורט, זו דרך חיים".

מי המודל שלך לחיקוי?
"יש כמה אך כרגע זו הג'ודוקא היפנית אבה יוטה בת ה-19 שזו השנה השנייה ברציפות שזכתה באליפות העולם. אגב, בהזדמנות זו אני רוצה לברך את שגיא מוקי על זכייתו במדליית הזהב באליפות העולם".

מה החלום שלך?
"הדרך עוד ארוכה ולא פשוטה לכן בשלב זה המטרה שלי להצליח בקדטיות ולייצג את ישראל בכבוד. ברור אבל שהחלום הגדול זו מדליית זהב אולימפית", זוהר מסכמת את הראיון בחיוך.

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

נוף הגליל על הפודיום

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|