החלום ושברו: משבר הקורונה שמאיים על "איזי שאנטי בר"

ההשלכות הכלכליות הקשות של נגיף קורונה הובילו את עדו ראובני, הבעלים של 'איזי שנטי בר' ברמת ישי ובמרחביה, לפנות לגיוס המונים על מנת להציל את מפעל חייו והמקום ששינה את סצנת הבילויים באזור העמק.
מאת: אור גבר,ילוב
צילום: אלבום פרטי

הסיפור של עדו ראובני , 33, תושב עפולה, מתחיל אי שם בשנת 2005. כשהוא עדיין לבש את מדי הזית של צה"ל, דמיין כבר עדו כיצד יראו חייו לאחר שירותו הצבאי. כך הוא התחיל לרקום חלום מלא תעוזה ומעוף על פאב משלו, אבל לא עוד פאב שגרתי אלא כזה שיהווה מקום בילוי ותעסוקה פה בעמק, באזור שלא היה משופע בכאלה בתקופה דאז.
שנה לאחר מכן, עם יציאתו מלבנון ושחרורו החליט עדו להפוך את החלום למציאות אמיתית. בזמן שחברו יצאו לטייל הגדול מסביב לגלובוס הוא החל לעבוד כברמן, מלצר ואחמ"ש על מנת להכיר יותר טוב את עולם הברים ובמטרה לחסוך כסף למען החלום הגדול.
בשלב הבא, כאשר הוא החל בפניות להשכרת שטח מבעלי הבניינים באזור התעשייה ברמת ישי, הוא זכה פעם אחר פעם למענים שליליים – בין היתר בשל אי זמינות של שטחי השכרה וחוסר אמונה במיזם הבילוי – כשברקע גם ככל הנראה גילו הצעיר.
לאחר כחמש שנים של ניסיונות כושלים, כשהוא בן 25, הצליח עדו לשכור שטח באזור. בשלב הראשון הוא הוא נטל הלוואה של כרבע מיליון שקלים מהבנק, ויצא לדרך עם ה-"איזי שאנטי בר". בהמשך הוא החל לעצב את הפאב, לשפץ ולשכור עובדים.
בתום תהליך מורכב ומאתגר חלומו של עדו התגשם כשלנגד עיניו מטרת על מרכזית: להפוך את הפאב למקום בילוי ש"יהיה בית".
אט אט הפאב שלו זכה להצלחה והפך למקום בילוי אהוב ומוכר באזור העמק עבור בליינים רבים ששבו שוב ושוב לבלות בו.
לאורך השנים נחגגו בפאב אינספור חוויות מדהימות, מהנות ומרגשות: בילויים, מסיבות, טורנירי פיפ"א, ערבי ג'אם ואפילו זוגות ש'התחילו' בפאב וסיימו מתחת לחופה.

• לפני כחצי שנה הרחיב עידו את העסק שלו ופתח פאב נוסף של "איזי שאנטי בר" בקיבוץ מרחביה

העתיד נראה ורוד עד לפריצת מגפת הקורונה שזעזעה ושיתקה למעשה את ענפי הבילוי והפנאי למספר חודשים ועתה מנסים בעלי העסקים ואנשי המקצוע להתאושש, כשהגל השני מאיים לחסל כל תוכנית אופטימית כזו או אחרת, בייחוד נוכח החלטות הממשלה שהתקבלו ביום שני השבוע.

• "המדינה לא מסייעת ולכן אני חייב את עזרת הציבור הרחב"

בפועל, כמו עסקים רבים ברחבי ישראל, גם העסק של עדו, עליו הוא עמל במשך שנים רבות, מצוי בסכנת סגירה מוחשית -כשצל כבד מוטל על המשך הפעילות של הפאבים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בעקבות זאת פנה עידו לפלטפורמת גיוס המונים על מנת לנסות להציל את מפעל חייו. בתמורה הוא מציע שלל שירותים כגון סדנת אלכוהול על הבר בחמישים שקלים, ציור קיר בפאב המוקיר תודה על שמם של התורמים תמורת מאתיים שקלים, חבילות יום הולדת מיוחדות ועוד.
פרוייקט גיוס ההמונים של עדו נחתם במשפט שמתאר אולי טוב יותר מכל את החיבור שלו ל"איזי שאנטי בר" ובו הוא כותב בפנייה אישית: "בזכותכם נצליח לחזור לשבת באיזי עם הח'ברה ולשמח אתכם".
"המדינה לא מסייעת ולכן אני חייב את עזרת הציבור הרחב. בתמורה אנחנו מציעים הטבות במחירי עלות בכדי להציל את איזי וכל מה שבא איתו", מספר עדו ומוסיף: "אני בטוח שאחרי התקופה הזאת אנשים מבינים יותר כמה מקומות בילויי חשובים לשם שבירת השגרה ועניין בחיים וגם הם לא ירצו שהם יסגרו".

למעוניינים לסייע- דף ההד-סטארט של איזי שאנטי בר
https://bit.ly/2yqx13O