"החלום השלם הוא לעצב בתים יפים ולחתום בחתימתנו – קאדו"

אהבה ותשוקה אמיתית לעולם העיצוב הובילו את יניב ועדן מלול לפתוח את "קאדו", מתחם קונספט רב תחומי, מזמין, אסתטי וטרנדי לעיצוב הבית בעפולה. בשני העשורים האחרונים, בעזרת שפה וסגנון עיצובי הם "הלבישו" בתים וחללי מגורים לאלפי לקוחות, בדרך מעוררת השראה, בעזרת קולקציות ופריטים בלעדיים ועדכניים – שמגיעים מכל רחבי הגלובוס. אז מה סוד הקסם של המותג? ואיך מייצרים את הטוטאל לוק ההרמוני הזה? יצאנו לבדוק

סיפור ההצלחה של בני הזוג יניב ועדן מלול, שעומדים מאחורי המותג "קאדו" בעפולה, יכול להוות מקור השראה אמיתי עבור כל אדם שרוצה ללכת אחר החלום ולהגיע למקום של שלמות והגשמה עצמית, ולא פעם חושש או מוותר. בכדי להבין ולהכיר את הדרך הארוכה והמרתקת שעשו השניים, חייבים לחזור במנהרת הזמן.

• סיפור ההכרות שלעדן ויניב מתחיל עוד כשהיו בשנות העשרה לחייהם, בנצרת עלית, היום נוף הגליל

עדן הכירה את יניב בחנות משפחתית ושכונתית אותה ניהל. מסחר היה חלומו מגיל צעיר והוא קיבל תמיכה מלאה מאביו שהשקיע את כל משאביו להגשמת חלום בנו. עוד בתקופת ביה"ס יניב קנה, מכר, שיווק ולקח חלק בכל פלטפורמה אפשרית שנקרתה בדרכו. כשאביו יצא לפנסיה מהמשטרה הוא השקיע את כספי הפיצויים בהשקעה בחלום בנו, חנות כלי בית ומתנות בקניון הסמוך לביתם.
יניב היה בן 20, צעיר אך כבר הספיק לצבור ניסיון, ביטחון וטעמו היה משובח ועיניו חדות. הקסם של יניב היה תמיד ביכולות פנומנליות לקרוא את מצב השוק, לראות ולזהות לאילו מוצרים השוק צמא ובאיזה פריטים להשקיע ואיך לשווקם. "כשהכרתי את יניב הייתי בת 13", נזכרת עדן בחיוך, "מה שהחל בחברות בין ילדים התפתח לאהבה גדולה שהובילה לחתונה. החלום שלי היה להיות רופאה. משלא התקבלתי ללימודים הלכתי בעקבות אהבתי השנייה- לעולם העיצוב ולמדתי עיצוב פנים".

• תחילת הדרך

הוא בן 43, והיא בת 49. השניים הורים לחושן בת ה-18 שאוטוטו תעלה על מדי צה"ל ושוהם בן ה-12. עד לפני חודש התגוררו בכפר תבור ועתה קבעו את משכנם בעיר ימים בנתניה.

הבעלים יניב ועדן מלול
הבעלים יניב ועדן מלול

את קאדו, "התינוק" המשותף שצמח, התפתח ושכיום מוביל ומכתיב אופנה הקימו לפני 20 שנה מתוך אהבה ותשוקה אמיתית לעולם העיצוב והלבשת הבית או כפי שהם אומרים: "מתוך הראיה המשלימה שלנו לעולם מעוצב ומלא בפריטים מעוצבים שמשלימים זה את זה לתמונה שלמה".
בני הזוג מסבירים כי החשיבה שהובילה את קאדו להיות מי שהיא היום היא ההבנה שעיצוב שלם הוא עיצוב משלים של כל הפריטים הנמצאים בחלל, החל מהרהיטים, התאורה, הטקסטיל ועד לעציצון ומפיץ הריח. "ההתאמה המדויקת לצורת החלל והבית וההתאמה בין הפריטים, לאווירה ולתחושות שהדיירים רוצים להרגיש היא כמו תפירה של חליפה בהתאמה, במראה ולאופי. זה סוד הקסם שלנו", מחדדת עדן.

• "מה נעים יותר מלחזור בסוף יום עבודה לבית חם ומפנק?"

כיום מוצגים באולם התצוגה הענק של קאדו בעפולה מגוון עצום של קולקציות ריהוט ופרטי נוי בעיצוב בלעדי אותם מייבאים בני הזוג מכל רחבי הגלובוס ובין היתר מסין, הודו, בולגריה, טורקיה ועוד ומקומות נוספים – בהתאם לתערוכות בהן מבקרים במהלך השנה. בנוסף הם מייצרים בהתאמה אישית ספות, כורסאות, מיטות, פינות אוכל מזנונים שידות למיניהן ועוד פרטי נגרות וריפוד רבים.


"ההתאמה המדויקת לצורת החלל והבית וההתאמה בין הפריטים, לאווירה ולתחושות שהדיירים רוצים להרגיש היא כמו תפירה של חליפה בהתאמה, במראה ולאופי"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חנות המפעל משתרעת על שטח של 1500 מטר רבוע, עם חללים פתוחים ונגישים והמחסנים על עוד כ-2400. החנות מחולקת לתתי אזורים, מעין בתים קטנים שמציגים אזורים שונים בבית מעוצבים בפריטים בסגנונות עיצוב משתנים, כך הלקוחות מתחברים לסגנון העיצוב המועדף ורוכשים את מכלול הפריטים בחלל. בחנות מחלקת רהיטים (ספות כורסאות, פינות אוכל, מזנונים, שידות, חדרי שינה, מזרנים..), קולקציות מיוחדות בעיצוב אישי וגם בייצור בהתאמה אישית לדרישות הלקוחות והמעצבים, תאורה, שטיחים, וילונות, טפטים, תמונות, קישוטים ואביזרי עיצוב והום-סטיילינג משלימים.
המקום המעוצב מהווה השראה לקהל הלקוחות, המשפצים והבונים ובמתחם תמצאו תמיד חתנים וכלות שמגיעים להצטלם ביומם הגדול לצד הרקעים המעוצבים.

הצוות של קאדו
הצוות של קאדו

"בעצם, כשמגיעים אלינו- מגיעים לאולם תצוגה ענק שמחולק למיני בתים קטנים אשר מציגים ומדמים את התחושה והמראה שיתקבלו בבית הלקוחות עם כל הפריטים הנדרשים לקבלת עיצוב שלם ומושלם, הלבשה מלאה של הבית", אומר יניב, "כל בית מעוצב בסגנון אחר, דבר שמאפשר ללקוחות להרגיש ולהתחבר לסגנון שהם הכי אוהבים ויעזור בבחירה מדויקת להם ויהפכו את הבית לביתם. כי מה נעים יותר מלחזור בסוף יום עבודה לבית חם ומפנק?".
עיצוב המתחם שתוכנן בידי עדן מאפשר טיול בשבילים ארוכים ונעימים שמחלקים את החלל לתתי אזורים המייצגים חללים בבתים. מבואת כניסה, חלל ציבור- סלון, פינת אוכל, חדר שינה הורים, ילדים ומבואות מעבר. כל חלל מכיל ומציג את מכלול הפריטים וכולם יחד יוצרים שפה וסגנון עיצובי. כל אזור מעוצב שונה מקודמו וכל הפריטים המוצגים נועדו למכירה, כך שניתן לשלב במקום אחד את כל הפריטים ולמנוע הפתעות ואכזבות כשהפריטים מגיעים הביתה. כך בעצם התוצאה ידועה מראש. כך גם ניתן לשמור ולהשאר בגבולות התקציב.
בנוסף לתכנון העל של המקום עליו אחראית עדן, והקולקציות הייחודיות להן יניב דואג, מעצבת הבית של קאדו, אורטל אמסלם ויצמן, דואגת לעיצוב החללים ולהום סטיילינג.

• הנבחרת של קאדו

את הלקוחות בקאדו מלווים צוות מעצבים מקצועיים אשר דואגים להתאמה מדויקת של הפריטים והעמדתם בחלל באופן מיטבי וכך מוודאים את "תפירת החליפה" המושלמת ללקוחות, מלבישים את ביתם באופן מלא מדויק ושלם. צוות הניהול של קאדו, עינת אבואב וסגניתה אלה יונה יחזקאלי מנצחות על המקהלה ומוודאות שכל הלקוחות מקבלים מענה ומובילים את הצוות בשמירה על הרעננות.


"הלקוחות שלנו הם אלו שמאפשרים ומצדיקים את קיומנו. אנו מאמינים שלקוח מרוצה הוא הקול שלנו ותמונת ביתו כרטיס הביקור שלנו". 
"בכל יום אנו פוגשים אנשים רבים שמגיעים לשאוב השראה לפני שיפוץ או בניה והכי נעים ללוות אותם משלב החשיבה המוקדמת"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מנהל הרכש יריב פורטנוי דואג להפוך את חלומות העיצוב של הלקוחות והמעצבים לפריטים אמיתיים ודואג לביצוע מול המפעלים השונים. מנהל המחסן וצוותו דואגים לקבלה ופיזור ההזמנות וקרן חסקל אחראית על שירות לקוחות ולוגיסטיקה. "הצוותים שלנו מונים עוד מעצבים ואנשים חשובים ויקרים שבזכותם ויחד עם כולם אנחנו משפחה מאוחדת פורצת דרך ומכתיבת אופנה. אנחנו מאמינים שכוחנו וייחודיותנו בצוות המדהים שגיבשנו ויחד הפכנו למשפחה גדולה שחלומה השלם הוא לעצב בתים יפים ולחתום בחתימתנו –קאדו", אומרים בני הזוג מלול.

אלו סגנונות עיצוב מובילים בקאדו, ואיך אתם משלבים בהצלחה בין התמהיל והמגוון העצום של הפריטים ולא הולכים לאיבוד?
עדן: "סגנונות העיצוב המובילים שלנו כמעט אינסופיים. מעצבת הבית שלנו אורטל, מדגימה במעבר בין חלל לחלל כמה קל להתחבר ולהרגיש מה מתאים לנו. חלקנו נרגיש בבית בחלל מתוקתק בעל קווי מתאר ישרים וצבעים אנמיים עם נגיעה קטנה של צבע חם, חלקנו נרגיש בנוח בחלל צבעוני ומלא בכריות מפנקות. חלקנו נתחבר לצבעים דומיננטיים כמו שחור וכחול ונעטר בזהב לקבלת מראה יוקרתי וחלקנו נעצב בלבן צח ומראה הייטק. כפרי, אקלקטי או קלאסי. כמראה האנשים והתחושות הנוצרות כך הן האופציות לעיצוב- היתרון הגדול שלנו בכלים הייחודים וחדות העין של המעצבים שיזהו את צרכי הלקוחות והעדפתם. לא פעם אנחנו לא יודעים לתאר את הרצונות שלנו- אך כשרואים מרגישים ומתחברים".

שוק העיצוב הוא תחרותי לאין שיעור? מה למעשה מבדל אתכם?
"ראשית היכולת להציג ללקוח את התמונה השלמה של הבית שהוא מעצב לפני ההגעה הביתה. בנוסף המגוון האינסופי, הייחודי והקולקציות המצומצמות מבטיחות את ייחודיות העיצוב- אנחנו אוהבים שביתנו ייחודי ולא דומה לבית אחר. הליווי הצמוד של מעצב ולא רק נציג מכירות מבטיח את איכות ההתאמות ושומר על שיקול דעת והשקעה במינונים מדויקים בפריטים יותר יקרים ופחות יקרים – ליצירת תמונה מושלמת בכל תקציב נתון. רמות המחירים השונות מאפשרת בחירה אמיתית, כשכל הפריטים מוצגים זה לצד זה גם ההבדלים ניכרים והבחירות קלות. בכל יום אנו פוגשים אנשים רבים שמגיעים לשאוב השראה לפני שיפוץ או בניה והכי נעים ללוות אותם משלב החשיבה המוקדמת. בסופו של תהליך לרהיטים והפריטים המלבישים את הבית הכוח הרב ביותר להשפיע על המראה והתחושה. ביכולת שלנו להתאים תמונה שלמה כשהרהיטים והקולקציות הייחודיות שלנו שואבות השראה מהשפה העיצובית והאופנה המשתנה בעולם. כך נבנית השפה העיצובית הייחודית שלנו. אנו גם דואגים לכמויות לא גדולות מכל פריט בקולקציה בכדי שהאפקט המתקבל בבתי הלקוחות ישמור על ייחודיות וקסם".

עדן יחד עם המעצבות בקאדו
עדן יחד עם המעצבות בקאדו

• "מגיעים אלינו לקוחות אפילו מאילת"

יניב ועדן מקפידים להדגיש כי קהלי היעד של קאדו רחבים, עם לקוחות מכל אזורי הארץ, כולל כאלה שממתחדשים עם פריטים וריהוט לבית, למשרד, לובי ובכלל. "אנחנו גם מעצבים דירות לדוגמא, אולמות, ארועים, משרדים, קליניקות וכל חלל שדורש התייחסות. אנחנו גם יודעים לתת מענה לאדריכלים, מעצבים, קבלנים, וכל גוף פרטי וציבורי", אומרת עדן, "אפשר למצוא אצלנו פריטים זולים, בינוניים ויוקרתיים. הקסם הוא בהתאמתם ביניהם ולתקציב ליצירת תמונה יפה ומושלמת ככל הניתן. לשמחתנו מגיעים אלינו מכל הארץ. מהצפון הרחוק, הבקעה, מהמרכז, מירושלים והסביבה. מגיעים אפילו מאילת. בכל מקרה המשלוחים וההובלות הם עד בית הלקוח כך שההגעה הנדרשת היא לבחירות הפריטים בלבד".

איזה מקום אתם מוצאים לנושא השירותיות?
עדן: "הלקוחות שלנו הם אלו שמאפשרים ומצדיקים את קיומנו. אנו מאמינים שלקוח מרוצה הוא הקול שלנו ותמונת ביתו כרטיס הביקור שלנו. אנחנו לוקחים מקדמי ביטחון ועושים מאמצים רבים לוודא שכל הפריטים מגיעים בתנאים הכי טובים שניתן ובזמן המהיר ביותר. גם במהלך ביצוע ההזמנות אנחנו מעבירים את האינפורמציה בדיוק כפי שהיא, הכי אמיתית, הכי פשוטה והכי משקפת מציאות. עם זאת רמת מורכבות ההזמנות היא גדולה ופעמים רחוקות גם קורה שיצרן טועה, מעצב טועה או שלקוח טועה אנושי. אלו המקרים בו אנו נבחנים בשירותנו. בכל מקרה לא ננטוש את הלקוחות שלנו ונעשה כל מאמץ להוביל לשביעות רצון. אני מאמינה שעם תיאום הציפיות נעשה מראש, והדברים נאמרו מתוך אמת פשוטה- גם בשעה של תקלה או אכזבה קלה תהיה הבנה, אורך רוח ורצון טוב להעמיד את התקלות במקומן ולתקן. בסופו של דבר כולנו בני אדם, ואנשים טועים אלא שאיכות השירות נמדדת בכמות מועטה ביותר של תקלות ומהירות תגובה ותיקונן".

איך אתם מסייעים לרוכשים בהתאמת הצרכים שלהם ולרכישה שקולה?
עדן: "המעצבים שלנו מיומנים ויודעים לזהות ניואנסים קלים ולמדוד העדפות מתוך קריאת התגובות של הלקוחות למוצרים.
המקצועיות של המעצבים והנסיון שלהם מובילים את הלקוחות לעשות בחירות מותאמות הן מבחינת החלל, הן מבחינת ההתאמה בין המוצרים והן בהתאמת חבילת המוצרים לתקציב. כך נמנעות טעויות רבות. למשל לבית עם ילדים קטנים לא נציע ריפוד לבן גם אם הלקוחות מאוד רוצים, נתעקש להסביר ולהציע חלופות כהות יותר ובכך נכוון לריהוט שישמר לאורך זמן רב יותר. גם מבחינת רמת מחיר של מוצר- לפינת משפחה פעילה נציע מזנון וספה זולים יותר כיוון שאלו עתידים להישחק מהר ובמחיר נמוך נוח יותר להחליף אחרי תקופה"

• "הפריטים שלנו מגיעים מכל קצוות העולם"

מעבר למכירת הפריטים והרהיטים, ב"קאדו" מציעים ללקוחות שירותי הום- סטיילינג מלא, ייצור רהיטים ופריטי ריפוד שונים, כמו גם ייעוצי עיצוב פנים בכל שלב בבניה ובתכנון. בנוסף הם משווקים בסיטונאות ומייבאים עבור גופים וקבלנים פריטים ומוצרים. "הקולקציות שלנו מתבססות על צו האופנה בעולם", אומרים יניב ועדן, "הפריטים שלנו מגיעים מכל קצוות העולם ונאספים בתערוכות העיצוב הכי נחשבות. עיצוב זו שפה ושילובי הפריטים, הצורות, והצבעים יחד יוצרים את השפה הייחודית שלנו. ליבנו מתמלא בגאווה כשהלקוחות שלנו אומרים כל הזמן שקאדו מכתיבים אופנה לבית, ושהם לא קונים עציצון קטן מבלי להתייעץ עם המעצב הקבוע שמלווה אותם".
לאורך כל הראיון מציינים יניב ועדן כי מקורות ההשראה העיקריים שלהם נובעים מתערוכות עיצוב שנערכות בעולם וטרנדים עכשווים ועדכניים. "זוהי כמובן רק נקודת ההתחלה", הם מוסיפים, "משם אנחנו מפתחים ומרחיבים את הקולקציות ומעשירים בפריטי ייצור רבים מקומיים ובייבוא בלעדי".

אורטל אמסלם ויצמן, מעצה הבית של קאדו
אורטל אמסלם ויצמן, מעצה הבית של קאדו

מה ה"אני מאמין" שאתם מטמיעים בתרבות הארגונית של קאדו?
"שאמינות קודמת לכל. כולם יאמרו את אותו הדבר שוב ושוב. הקשב תופס מקום רחב אחרי האמינות והאמת. היכולת להקשיב לעצמנו ובינינו, להיות רגישים, להבין ולזהות את הצרכים של הלקוחות. אנחנו מאמינים בעובדים שנשארים איתנו וצועדים יחד זה לצד זה בדרך ארוכה, בלהציג את המוצרים והתמונה כפי שהם מבלי לייפותם- בכך נמנע אכזבה עתידית ובכך נשמור על אמינותנו שהיא אבן דרך חשובה. השרות ועמידה בהתחייבות חשובים מאוד ואנו מחויבים כלפי עצמנו להמשיך לחדש ולהיות הראשונים להביא את הטרנדים החמים. חדשנות, אמינות, מקצועיות, אווירה של משפחתיות ומלא אהבת חינם".

 לסיום, איך נגיף הקורונה משפיע על הרגלי הצריכה?
עדן: "הקורונה הובילה את המשק להלם גדול. לו תיארנו מצב כזה לפני שקרה, היה נשמע זה כסרט אימה. לצערנו הרב המגיפה פרצה בדיוק לפני חג הפסח, החג אליו נערכנו חודשים רבים מראש, בנינו קולקציות רבות ולקוחות הזמינו פריטים רבים להתחדש בהם עם בוא האביב. תחילה היינו בחרדה גדולה והלם אך אט אט ההלם הפך לחיבוק והזמן הריק לזמן איכות ואיחוד משפחתי. הסגר גם הביא עמו דברים טובים וכל משבר הוא גם הזדמנות לצמיחה. פתאום הסלון קיבל חשיבות מרובה וכך מראהו, פינת האוכל הפכה למסעדה האהובה, חדר השינה לחדר בבית המלון והאמבטיה לספא. הבית ועיצובו קיבל את משקלו האמיתי. אנחנו מרגישים שהקורונה אמנם גבתה מחיר כבד לכלכלה אך הזכירה לנו את הערכים הכי בסיסיים שבמרוצת החיים קצת שכחנו. ואם כבר משבר ולא יוצאים לחו"ל ואין מסיבות וארועים- בואו נעצב לעצמנו בביתנו נוף חלומי של חופשה עם המשפחה הגרעינית שלנו שהיא הכי חשובה. אנחנו עדיין בתקופת משבר גדולה, אך כל יום שומעים לקוחות שמגיעים לפנק את עצמם ואת ביתם. זהו אושר גדול וזכות גדולה להשאיר חותם בבתי לקוחותינו, לקחת חלק בנוף חייהם".

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|