"החיסון הוא הכלי שלנו לחזור לשגרה"

ההתגייסות לשירות מילואים בפיקוד העורף, חיסון מאות האזרחים נגד נגיף הקורונה, התגובה המרגשת מהמחוסן בן ה- 70 והחיסון שהזריק לאחיו התאום. רס"ל במיל' אודי כהן מעפולה, חובש צבאי בהכשרתו, מחסן במתחם חיסוני הקורונה בנצרת- הגדול ביותר עבור האוכלוסייה הערבית בישראל. צילום: דובר צה"ל

רס"ל (מיל') אודי כהן, בן ה- 28 מעפולה, התגייס לפני 30 יום לתפקיד חובש צבאי במילואים במסגרת התגייסות פיקוד העורף למאמץ הלאומי במלחמה כנגד הנגיף.
במסגרת מבצע החיסונים הארצי, פיקוד העורף גייס כ-600 חובשים במילואים, בעלי הכשרת חובש צבאי אשר ענו על הפרמטרים. כהן היה אחד מהם.
אודי מבצע את המשימה במתחם חיסונים בנצרת, מתחם החיסונים הגדול ביותר באוכלוסייה הערבית.
במהלך התקופה אודי חיסן מאות אזרחים בגילאים שונים והשבוע חיסן אדם קרוב אליו במיוחד- את אחיו התאום, רועי כהן.
״זה החיסון השלישי שאני מבצע לבן משפחה ובכל רגע כזה אני מרגיש גאווה גדולה", סיפר השבוע כהן והוסיף: "אחי התאום הוא חלק בלתי נפרד ממני ואין שמח ממני שאני זה שהזרקתי לו את החיסון לקורונה, המהווה אור בקצה המנהרה במאבק המתמשך במחלה הקשה הזו״.
הוא מספר כי לתפיסתו ישנה חשיבות רבה בלקיחת חלק במשימה חשובה זו, וכן כי הוא מספר כי הוא נתקל במספר רגעים מרגשים במהלך פעילותו. לדבריו, הרגע הזכור לו ביותר הוא חיסון לאדם מבוגר בן 70 שהגיע על מנת לעשות חיסון שני. כשאודי עשה לו את החיסון, המתחסן בכה מאושר ושמח שקיבל את שתי מנות החיסון, ״זה רגע שמראה כי כולנו בני אדם, אין תחושה טובה מזו במיוחד בשגרה המורכבת בה אנו נמצאים בשנה האחרונה״.
לטענת אודי, האתגר המשמעותי במשימה הוא התמודדות עם אנשים הלחוצים מקבלת החיסון.
"בשל הניסיון שצברנו במתחם, אנו דואגים להרגיע אותם במעמד ולהיות העזר שלהם ברגע הקצר והלא בהכרח נעים הזה שיש לו משמעות אדירה וחיובית".
אודי מדגיש כי על כל אדם לראות את טובת הכלל בדגש על האוכלוסייה המבוגרת ולזכור כי המחלה יכולה להיות מסוכנת עבורם והפתרון הטוב ביותר להגן עליהם הוא החיסון, וכמו כן זהו גם הפתרון הטוב ביותר לחזרה לשגרה.
״הצלחת המשימה מושתתת על ערבות הדדית. אני גאה בעובדה שההכשרה שלי כחובש קרבי בצבא זיכתה אותי בלקיחת חלק במשימה הלאומית המשמעותית במסגרתה אני מחסן את האדם הקרוב אלי ביותר, אחי התאום וכן מאות אזרחים נוספים. החיסון הוא הכלי שלנו לחזור לשגרה, לכו להתחסן״.