"החיילים שלי ירגישו בטוחים בעצמם להסתער על האויב"

קורס קצינים "אחוד", מחזור 60 הסתיים לאחרונה ובין בוגריו גם שני נציגים לעמק: סג"מ יונתן רצון מעפולה שמשפחתו עלתה ארצה מג'ורג'יה- ארה"ב והוא ממשיך מסורת של שירות משמעותי בצה"ל, וסג"מ תומי וויסמן ממושב מולדת שמשרתת בחיל האיסוף הקרבי. צילום: דובר צה"ל

קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים לפני מספר ימים בטקס בבית הספר לקצינים במצפה רמון, והוענקו בו דרגות הקצונה למאות הקצינות והקצינים החדשים.
דרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על ידי ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. הקצינים ישתלבו בתפקידי הקצונה בכל היחידות הלוחמות.
בין בוגרי קורס הקצינים האחוד (מחזור 60) גם סג"מ יונתן רצון, שמייצג בגאווה את עפולה ואת חיל ההנדסה.

• "הגעתי למסקנה שאני רוצה לחיות במדינה שלנו"

סג"מ רצון, בן 23, מתגורר בבירת העמק. משפחתו עלתה מארצות הברית, ונראה כי השירות המשמעותי במשפחתו של יונתן עובר בגנים – כשאביו היה קצין בשריון. סג"מ רצון למד בתיכון בג'ורג'יה והרחיב את לימודיו במגמת ביולוגיה וממשלה. כשהיה בתיכון הוא ואחיו הקימו ארגון ללמידה ועזרה לילדי בית ספר יסודי במחוז. בנוסף היה בנבחרת השחייה של התיכון. כשעלה לארץ התחיל לעבוד כמדריך בפנימייה לקבוצת תלמידים שהגיעו מחו"ל ללמוד בארץ.
״אחרי תיכון, כמו כל ילד בארה"ב, תכננתי ללכת ללמוד באוניברסיטה אבל לא הרגשתי עם זה טוב", סיפר סג"מ רצון, "הגעתי למסקנה שאני רוצה לחיות במדינה שלנו, יחד עם עם ישראל והחלטתי לעלות ולהתגייס".
סג"מ רצון התגייס בפברואר 2019 למחווה אלון ועבר קורס מולדת. הוא התגייס לחיל ההנדסה קרבית וסיים את מסלול ההכשרה בהצלחה. לאחר סיום הטירונות והאימון המתקדם יצא לקורס מפקדי כיתות.
לאחר שסיים את הקורס היה מפקד כיתת טירונים בגדוד 601 ולאחר מכן היה מש"ק הדרכה בפלוגה 603 של אותו המחזור. בסיום ההכשרה יצא לקורס הקצינים.
״כקצין, אעשה הכל על מנת שהחיילים שלי ירגישו שהם מוכנים להיכנס ללחימה ולהילחם בשדה הקרב. הם יחושו בטוחים בעצמם פיזית, נפשית, ומקצועית להסתער על האויב", הוא אומר.

• "אני מכירה את הגזרה שלי – כמו את כף ידי"

בוגרת נוספת של הקורס היא סג"מ תומי וויסמן, 19, ממושב מולדת-  שמשרתת בחיל האיסוף הקרבי.
סג"מ וויסמן שירתה כתצפיתנית בחמ"ל 300 ולאחר מכן יצאה לקורס מפקדות. במהלך שירותה היא לקחה חלק פעיל באירועים מבצעיים רבים בגזרת לבנון – 300 ובאיו"ש.

סג"מ טומי וויסמן. צילום: דובר צה"ל
סג"מ טומי וויסמן. צילום: דובר צה"ל

מתוך רצון עז להמשיך ולתרום במסגרת תפקידה סג"מ וויסמן החליטה לצאת לקצונה. עם סיום השלב הראשוני בהכשרת הקצונה, בה"ד 1 היא השתבצה בסיפוחים בחמ"ל עטרות ולאחר מכן חזרה להשלמה. ״בתור תצפיתנית זכיתי להכיר את הגזרה שלי כמו שאף אחד אחר לא מכיר. אני מכירה אותה כמו את כף היד שלי. זכיתי להתאהב בשטח, ליצור קשר הדוק עם הכוחות, ולהתמלא בגאווה בכל אירוע שאת מסכלת, כל פעם מחדש."
סג"מ וויסמן מספרת על רגע השיא שלה בשירות – בעת מעצר של מחבל מבוקש בגזרת אוגדת יהודה ושומרון. כוחות מיחידות מיוחדות של כוחות צה"ל עצרו את המחבל וסג"מ וויסמן, היושבת בחמ"ל הייתה אחראית על סקירת המרחב, נקודת התצפית, עדכון הגורמים הרלוונטים ואבטחת הכוחות. היא מספרת שזה האירוע המשמעותי ביותר בו לקחה חלק בשירותה שגרם לה להבין את חשיבות התפקיד.
כעת מסיימת סג"מ וויסמן את קורס הקצינות בהצלחה ותמשיך להגן על המדינה, לסכל ולשבש אירועים ולהוות דוגמה אישית לחיילים שלה.