החיבור בין דוד סויסה למירון: הסיפור שמאחורי הכותרת

ההצבעות בישיבת מועצת העיר, הפגישות בלשכת העירייה וגם: הבחירות שמתקרבות. "עמקניוז" מביא לכם את המהלכים שהובילו לחיבור שנרקם בין ראש עיריית עפולה יצחק מירון לדוד סויסה, חבר מועצת העיר

דצמבר 2015. הרחוב הפוליטי בעפולה התעורר למיני דרמה כשראש העיר המכהן יצחק מירון, הדיח את יצחק סויסה, חבר מועצת העיר ומי שהתמודד בעבר על ראשות העיר, מחברות בקואליציה הנרחבת שלו. הרקע להדחה שהובילה להמון "דם רע" בין השניים הייתה פרשת המכרזים במורדות עפולה עלית.

• "אפשר היה לזהות את התהליך בהצבעות של סויסה"

פחות משנתיים אחרי ההדחה היחסים בין השניים התחממו בתהליך הדרגתי, ונרשמה התקרבות בין השניים, בעיקר במרוצת השבועות האחרונים. בתום תהליך, אמור סויסה לחזור לשוב לקואליציה של מירון.
מקורב למירון סיפר השבוע ל"עמקניוז": "הקשר בין השניים לא הבשיל ביום אחד, אלא הוא תוצאה של מספר גורמים. אפשר היה לזהות את התהליך בהצבעות של סויסה במועצת העיר לדוגמא, כשלא פעם הוא הצביע עם הקואליציה. בשלב הבא היו גם מפגשים בלשכת ראש העיר, אחד על אחד, שבהם כל אחד העביר מסרים הדדים, ושעברו בהצלחה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדוד תמיד היה חשוב להיות בין מקבלי ההחלטות בכל הנוגע לנושא החינוך, לא ברמה של תפקיד רשמי, אבל כחלק מהצוות הבכיר שלוקח חלק בהתווית מדיניות, אג'נדה ואני מאמין. אני מאמין שדוד גם רואה את העשייה של מירון בעיר, את המחוייבות שלו לקידומה והוא גם רוצה לקחת בעשייה הזו", סיכם.

• החיבור יכול לשרת את המטרות הפוליטיות

מעבר לסיבות הללו אי אפשר להתכחש לעובדה שהבחירות המוניציפאליות לראשות העיר מתקרבות, וגם אם השניים ומקורביהם יכחישו, ההערכות ליום הבוחר מתקרבת, גם אם היא נעשית בחדרי חדרים. מירון וסויסה מודעים לעובדה כי החיבור בין השניים יכול לשרת בקונסטלציה כזו או אחרת את המטרות הפוליטיות שלהם.
בעיריית עפולה אומרים בתגובה רשמית כי אכן מתקיים שיח בין הצדדים, במטרה ליצור חיבור בין סויסה לקואליציה של מירון.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|