הותר לפרסום: נחשפה התארגנות חוליית דעאש בעמקים

כתבי אישום חמורים הוגשו נגד חברים בהתארגנות טרור תחת האידאולוגיה של דעאש אספו מודיעין על מטרות שונות ותכננו לבצע פיגועים בארץ.

בדיון  שהתקיים לפני כיומיים בבימ"ש המחוזי בנצרת הוגשו שני כתבי אישום על ידי פרקליטות מחוז צפון כנגד שבעה נאשמים מכפרים באזור העמקים, בחשד להתארגנות למעשי טרור בישראל תחת האידאולוגיה של הארגון הרצחני דאעש (המדינה האיסלאמית).

לא מכבר התבשרנו על אשה משכילה אם לחמישה באזור שבקשה להצטרף לדעאש, והשבוע נחשפה  התארגנות טרור על  ידי פעילות חקירתית משולבת של המשטרה בצפון, להב 433 ושב"כ, נחשפה החוליה שגילאי חבריה נע בין 20   ל – 35.

בדיון בבית המשפט הואשמו ארבעה מתוך השבעה, בהתארגנות טרור והקמת חוליית דאעש: אחמד מחאג'נה ומוחמד גזאלה מיפיע , מחמד שריף ואחמד אחמד מנצרת(האחרון הורשע ברצח נהג המונית יפים ויינשטיין בשנת 2009 ויושב כיום בכלא במאסר עולם).
שלושה חשודים מהשבעה נאשמים בגין עבירות נשק וקשירת קשר לביצוע פשע: אברהים אלג'ואברה ואחיו עלי מפארדיס  ובהא אלדין נעארן מיפיע.


מכתב האישום שהוגש, עולה כי הנאשמים בהתארגנות טרור והקמת חוליית דאעש, המוכרים בכפרם כפעילי הסאלפיה ג'יהדיה, יצרו קשר עם ישראלי שלוחם בסוריה בשירות דאעש, שעודד אותם לבצע אימוני נשק במטרה לבצע בהמשך פיגועי טרור בשם דאעש בישראל.


עוד עולה מכתב האישום כי חברי ההתארגנות אספו מודיעין על בסיס צה״ל סמוך למגדל העמק ותחנת המשטרה במגדל העמק.
בנוסף תכננו חברי החוליה להשליך בקבוק תבערה על ניידת תחנת מגדל העמק שעומדת באופן קבוע בכניסה לעיר.

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

בחקירתם מסרו עוד החשודים על כך שהתכוונו גם לפגוע בבתי עסק בנצרת וביפיע על רקע מכירת אלכוהול בניגוד לדת.
אחד החשודים אף  קשר עצמו לזריקת בקבוק תבערה בעבר לעבר בית עסק להימורים ומכירת אלכוהול ביפיע במהלך שנת 2012 שלמרבה המזל הסתיים ללא פגיעה ברכוש וללא נפגעים .

(צילום: תקשורת שב"כ)   הנשק בו ביצעו הפעילים את האימונים ונתפס מוחבא בביתו של מחמד שריף
הנשק בו ביצעו הפעילים את האימונים ונתפס מוחבא בביתו של מחמד שריף. צילום: תקשורת שב"כ

בין יתר הדברים שעלו מכתב האישום והעידו על השתלשלות התארגנות החוליה, חבירתם של חבריה לאסיר העולם אחמד אחמד שרצח את נהג המונית יפים ויינשטיין ז״ל ובעידודו בקשו לרכוש רובה מסוג M16 , ובעקבות זאת חברו לנאשמים תושבי פרדיס ובקשו  מהם לסייע ברכישת הנשק, אך בשל מחלוקת כספית, הנשק לא נקנה. אולם אחד מהם סיפק עשרות כדורים עבור אקדח שכבר היה ברשותם.
עוד התברר כי במהלך החקירה בפעילות המשותפת של המשטרה וזרועות הביטחון  נתפס אקדח ששימש את שלושת חברי החוליה באימוני ירי כהכנה להתארגנות בכוונתם לבצע פיגועי טרור.

כאמור לפני יומיים הוגשו הכתבי האישום כנגד השבעה בביה"מש בנצרת בעבירות: חברות בהתאחדות בלתי מותרת,  מגע עם סוכן זר שלושה מהנאשמים, עבירות בנשק וסחר בו, וקשירת קשר לביצוע פשע.