הושקה "טיילת השלום" ביער שבין מגדל העמק ליפיע

יוזמה משותפת לרשויות ולתושבים ממגדל העמק, יפיע וקק"ל להקמת 'טיילת השלום' ביער שבין מגדל העמק ליפיע ותקושט בעבודות פסיפס שיצרו התושבים משני היישובים.

'טיילת השלום' יוצאת לדרך: ראש העיר אלי ברדה, ראש מועצת יפיע עמראן כנענה, מנהל מחוז צפון בקרן קיימת לישראל יפתח הרחול ונציגי הקרן חשפו את תכנית הקמתה של 'טיילת השלום' שתוקם ביער שבין מגדל העמק ליפיע.
במפגש בו השתתפו גם 'נאמני היער הקהילתי, ממגדל העמק, קבוצת הנשים המשותפת של היישובים ותושבים משני היישובים, הוצגה התכנית המשותפת של הטיילת שתוקם מאזור תחנת כיבוי אש בכניסה למגדל העמק, דרך חניון בלפור ועד לכניסה ליפיע, בסך הכל כ- 1,400 מטרים של שביל הליכה ורכיבה סלול כאשר לכל אורכו ישובצו עבודות פסיפס שיכללו פתגמים בשתי השפות שיצרו התושבים משני היישובים בליוויי אומנית הפסיפס דליה גרוסמן. כמו כן יוקמו לאורך הטיילת נקודות תצפית, מסלול אימונים לאופני הרים ומקומות ישיבה למנוחה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


את הרעיון להקמת הטיילת העלו חברי קבוצת "נאמני היער הקהילתי" ממגדל העמק שהוקמה בשנת 2007 ביוזמת קק"ל ובליווי היערן שלי בן ישי, ומדור קהילה באגף למשאבים חברתיים בעיריית מגדל העמק.

• הרעיון קודם על ידי ראשי הרשויות ברדה וכנענה

חברי הקבוצה פועלים בשני מישורים, שימור היער וחשיפתו לתושבים באירועים קהילתיים, סיורים ופעילות הסברה במוסדות החינוך.
אחד הרעיונות שעלו במהלך מפגשיהם היה להקים את הטיילת המשותפת, רעיון שקודם על ידי ראשי הרשויות אלי ברדה ועמראן כנענה, ראשי קק"ל במחוז ותוכנן על ידי המהנדסים רונן פלג מעיריית מגדל העמק ומועתז כילאני מיפיע והאדריכלים, מור דין (קק"ל) נוגה כרמל.

טקס השקת דרך השלום
טקס השקת דרך השלום

נועם קמפ, תושב העיר מגדל העמק ומתנדב ביער הקהילתי סיפר: "זה היה מפגש מאוד מרגש עבור כל השותפים וביניהם נאמני היער הקהילתי במגדל העמק. זאת טיילת חשובה לתושבים של שני היישובים שתמשוך תיירות פנים לאזור. אני כתושב המתנדב שנים ארוכות חלמתי על כך ואני מודה לראש העיר אלי ברדה אשר יחד עם ראש מועצת יפיע וקק"ל הגשימו אותו".

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|