הושלמו ארבעה קטעים נוספים בתוואי רכבת העמק

מאז עלה הרעיון להקמת מסילת העמק ב-1998 והתחלת העבודות ב-2011 הרכבת דוהרת לקראת סיומה הצפוי באוקטובר שנה הבאה. לאחרונה הושלם שלב א' בביצוע ארבעה קטעים נוספים בתוואי פרויקט רכבת העמק באורך כולל של 15.2 ק"מ

במסגרת עבודות להקמת רכבת העמק, הושלמו עבודות התשתית במבנה התחתון של תוואי המסילה בארבעה קטעים נוספים באורך כולל של 15.2 ק"מ, אשר יעברו להנחת המסילות: בקטע שבין נשר ליגור הושלמה תשתית למסילה באורך כולל של 5 ק"מ והושלמו בניית מיגונים אקוסטיים בסמוך לקיבוץ יגור, בקטע שבין תל קשיש לכביש 722 הושלמה תשתית למסילה באורך כולל של  2 ק"מ, בקטע שבין תעלת שדה יעקב לכפר יהושע הושלמה תשתית למסילה באורך כולל של 0.7 ק"מ, בקטע שבין כפר יהושע לכפר ברוך הושלמה תשתית למסילה באורך כולל של  7.5 ק"מ.


אבן דרך נוספת בפרויקט הקמת רכבת העמק הינה התקדמות העבודות בתחנת כפר יהושע הממוקמת בסמוך לתחנה ההיסטורית הישנה, הנבנית בהשראתה עם כבוד לעבר, לסגנון העיצובי ולארכיטקטורה הטמפלרית ההיסטורית, בין היתר, בתחנה החדשה מוקם מגדל מים חדש, הדומה למגדל ההיסטורי, אשר שימש בעבר למילוי קטרי הקיטור של רכבת העמק ויוקדש מרחב מיוחד לצילומי ארכיון ישנים של תחנת רכבת העמק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עד כה הושלם המבנה התחתון של התחנה כולל שלד התחנה המשתרעת על שטח כולל של כ- 800 מ"ר, בצמוד לתחנה נבנה מרכז תחבורה גדול הכולל כ- 600 חניות פרטיות.

• הרכבת תאיץ למהירות של 160 קמ"ש

במקביל נמשכות העבודות לאורך התוואי להנחת פסי הרכבת ומדי יום יונחו 600 מטרים נוספים של פסי רכבת. על פי תכנית חברת נתיבי ישראל, יחברו 60 ק"מ של מסילות ברזל, בין חיפה לבית שאן, הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות של 160 קמ"ש ותאפשר להגיע מעמק בית שאן לחיפה תוך כ- 50 דקות.
במסגרת העבודות מוקמים 26 גשרים באורך כולל של  5.5 ק"מ, חניונים, מעברים חקלאיים, גשרים להולכי רגל ועוד. בנוסף, בוצעו במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות קיימות.