הולכים לבוררות: השוער שקד נחמני נגד הפועל עפולה

לאחר מחלוקת מתמשכת ופניה לערכאות משפטיות, נראה כי שוער קבוצת הנוער הולך לבוררות מול המועדון. אביו של השוער, משה, זועם: "ניסו לכבול את בני. הם שיקרו ולא עמדו בהבטחות. דרשו 50 אלף תמורת שחרורו". במועדון מגיבים: "האבא פעל בעזות מצח. ההתנהלות שלו פוגעת בראש ובראשונה בבנו וחבל". צילום: "בסט בול"

 

הולכים לבוררות: המחלוקת בין המועדון לשוער המוכשר של קבוצה הנוער, שקד נחמני (18), שהגיע בעונה שעברה ממכבי חיפה לעפולה בהעברה, פרצה כחודש וחצי לפני פתיחת העונה. כאשר אביו של השוער, משה, דרש מהמועדון חוזה ארוך – טווח עבור בנו במטרה להבטיח את עתידו המקצועי, ובעפולה הסכימו למהלך משום שראו בו פוטנציאל גדול שיכול להשתלב בעתיד בקבוצה הבוגרת.
אלא לטענת אנשי עפולה, האבא הכניס בטיוטת החוזה מספר סעיפים שלא היו מקובלים בשום אופן על ראשי המועדון. "בחוזה הראשון שהוא העביר אלינו היו סעיפים הזויים", טוענים במועדון, "הוא דרש חוזה לארבע שנים, וגם דרש שיבטיחו לבנו שהוא יתאמן 4 פעמים בשבוע עם קבוצת הבוגרים, ובנוסף לכך, הוא דרש שבנו יקבל משכורת חייל. ורק בהמשך, הוא קצת נרגע עם הדרישות שלו".


בשלב זה היחסים הידרדרו לכיוונים לא רצויים, השוער הפסיק להתאמן בקבוצה והאבא דרש שישחררו את בנו מהמועדון באופן מיידי. אבל לטענתו, הוא נדהם לגלות כי בעפולה דורשים תמורת שחרורו 50 אלף שקלים. וזאת בגין דמי השבחה – שכן לטענת אנשי הפועל עפולה המועדון העניק במה לשוער ואף אפשר לו לשחק בשני משחקים במדי הקבוצה הבוגרת בלאומית (הפועל ר"ג ובני יהודה).


בהמשך, חלה תפנית נוספת בעלילה. כשבתום שיחות מרתוניות ולאחר שגם אימו של השוער נכנסה לתמונה ושוחחה עם המנכ"ל תומר רחמים, הצדדים הגיעו לסוג של פשרה, לפיה השוער יחזור לשחק בקבוצה הנוער ובמקביל הוא יתאמן פעמיים בשבוע עם קבוצת הבוגרים.

חשבתם שזה נגמר? ממש לא. רגע לפני פתיחת הליגה שוב צצו הבעיות, והשיא הגיע במשחק הראשון של הליגה, בשעה שעפולה אירחה את נשר (26.9). השוער החליט על דעת עצמו לא להתייצב למשחק בשבת, אבל באופן תמוה ולא ברור בקבוצה רשמו אותו בטופס המשחק.

 

• "הם משקרים ולא עומדים בהבטחות"

משה, אביו של השוער, משוכנע כי בעפולה רשמו את בנו בטופס המשחק בכוונת זדון, וזאת במטרה לכבול אותו במועדון, שכן לטענתו על פי התקנון אם השוער שיחק העונה ולו משחק אחד, אזי גם בעונה הבאה שהוא ייחשב כחריג בנוער יהיה חייב לשחק רק בעפולה.
"זהו תרגיל מלוכלך שנעשה במטרה לפגוע בעתיד בני, כי בצורה הזו הם התכוונו לכבול אותו גם בשנה הבאה. בשבוע שלפני המשחק שלחנו מכתב לתומר רחמים שבו צוין במפורש כי שקד לא מתכוון להופיע למשחק אם לא ייחתם הסכם.
בנוסף, הבן שלי הודיע במפורש לעמי אסייג ולקלוד דהן שהוא לא מתכוון להופיע. ובכל זאת, הם רשמו אותו בטופס המשחק. ביום שהבנתי שהם משקרים ולא עומדים בהבטחות כלפי הילד אז החלטתי לפנות לערכאות משפטיות. למזלי, יש לי תיעוד מסודר של כל האירועים", כך אומר בזעם משה נחמני, אביו של השוער, שבינתיים פנה באמצעות ב"כ עו"ד שי פינקלשטיין להתאחדות לכדורגל בכדי לבדוק את הנושא.

לפני כשבועיים קיבלו בעפולה מכתב מתובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, ובו התבקשו ליתן את התייחסותם לאמור בתלונה, ובין היתר לספק הסבר על ההתנהלות "הבעייתית" של המועדון לכאורה כלפי השחקן.

 

• השוער הסב נזק גדול לקבוצה

בעפולה הגיבו למכתב באמצעות עו"ד מוטי אלוש, והם ציינו כי רישום השחקן נעשה בתום לב שכן המאמן היה בטוח כי השחקן יגיע למשחק לאור השיחה שהייתה ביניהם ביום שלפני, והמאמן חשב שהשחקן רק מאחר ויגיע בסמוך לפתיחת המשחק ולכן לא מחק אותו בטופס שנמסר לשופט.

לגבי המחלוקת מול אביו של השחקן, הוסיפו בהפועל עפולה: "כל הבעיות החלו ביום שבו האבא הטיל וטו ודרש שהבן שלו לא יישאר בעפולה אם הבן שלו לא יתאמן 4 פעמים בשבוע עם הקבוצה בוגרת.
מדובר בעזות מצח שכן בכל העולם לא ישמע דבר כזה כי אביו של שחקן יקבע מקצועית למאמן אם ואיך בנו יתאמן וישחק. ההתנהלות של האבא פוגעת בראש ובראשונה בבנו. וזה חבל מאוד כי שקד נחשב לשוער מוכשר וילד טוב".

עוד טוענים במועדון כי העזיבה הלא מוצדקת של השוער הסבה נזק גדול לקבוצה: "ברגע שהחלו הבעיות עם שקד הבאנו שוער אחר מנשר שיפתח במקומו את העונה, אבל ברגע ששקד חזר להתאמן בקבוצה אז אותו שוער עזב. וכעת, העזיבה הפתאומית והלא מוצדקת של שקד גרמה נזק גדול לקבוצה, שנותרה ללא שוער ראשון בתקופה קריטית".

 

 

 

אזור קבצים מצורפים