עשו את הבלתי יאומן!

בערב חגיגי ציינו ותיקי עמק יזרעאל את סיומו של מסע ארוך מאוד בן 6 שנים, בו צעדו את שביל ישראל והוכיחו שאין מכשול שעומד בפניהם.
(צילום דוברות מוא"ז יזרעאל)

• בערב החגיגי סוכמו חוויות ההתמודדות עם האתגרים

בערב חגיגי שנערך בסב יום שבמועצה האזורית, ציינו ותיקי העמק סיום צעידה בת 6 שנים בשביל יזרעאל. המיזם החל בשנת 2009, בהובלת מרגלית רואי מעמותת ותיקי העמק אשר רתמה ותיקים מיישובי המועצה להליכה קבועה בתוואי שביל ישראל מצפון הארץ ועד אילת. את ימי הצעידה, הדריך ראובן ארד, שמדי יום ו' פעם בחודש, נפגש עם הוותיקים וצעד עימם בין 15-17 קילומטרים לאורכה של הארץ.

בטקס החגיגי, נפגשו ותיקי העמק ובוגרי השביל, לטקס בו הוקרנו סרטים מימי הצעידה וסוכמו חוויות של התמודדות ואתגר שפגשו הוותיקים במהלך המסע הארוך – צעידות בימי חום או בגשם שוטף, לינת שטח, טיפוס על הרים וגלישה במדרונות. הערב נערך במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, סגניתו – חנה פרידמן ומנכ"ל עמותת ותיקי העמק – נוקי בן שושן.

בצר ברך את הוותיקים ואמר: "יישר כח וכל הכבוד, כשוחחתי עם מי שהלכו בשביל סיפרו לי שזה לא רק שביל ישראל זה שביל של עם ישראל – נופים, תרבויות, מורשת, היסטוריה ועוד. גם בעמק יזרעאל אנו מקדמים את שביל יזרעאל ואני בטוח שגם לשביל שלנו תהיה עדנה – אחרי שסיימתם את שביל ישראל, אתם מוזמנים לצעוד בשביל יזרעאל שהולך ומתהווה".

 

הותיקים טפסו והתגברו על כל מכשול במלוא המרץ
הותיקים טפסו והתגברו על כל מכשול במלוא המרץ

• הרעיון החל  כחלום לצעוד עם ותיקי יזרעאל בשביל ישראל

מנכ"לית עמותת ותיקי העמק, נוקי בן שושן, סיפרה על התגבשותה של הקבוצה, רעיון שקרם עור וגידים הודות למרגלית רואי, עו"ס הסב יום שביקשה לממש חלום ולצעוד עם ותיקים בשביל. רואי, קיבלה את ברכת הדרך מהעמותה, חיפשה ומצאה את ראובן ארד – מדריך שכבר צעד בשביל ויכול להוביל את הצועדים לכל אורכו. קבוצת הצועדים נבנתה לאחר פרסום וכן בשיטת "חבר מביא חבר". עם הזמן, התגבש ההרכב הקבוע של חברי הקבוצה, המתגוררים בכל יישובי המועצה וגם מחוצה לה: עירונים, קיבוצניקים, מושבניקים וישובים קהילתיים. נוקי בן שושן: "לאורך כל שנות הצעידה ליויותי אתכם החל מכתיבת התוכנית השנתית, ביצוע ההזמנות לכל טיול וטיול וכמובן הניהול התקציבי. בכל שישי כשיצאתם לטיול מחשבותיי היו עמכם ובסוף כל טיול דווחתי איך היה ומה שלומכם. יותר מכך, כמנהלת העמותה התגאתי בכם. סיפרתי עליכם בפני חבריי האישיים, בפני חבריי בעמותות מקבילות והם אימצו את הפרויקט, אך לא כמוכם, כי אין עליכם!".

הצעידה בשביל ישראל אמנם הסתיימה אך בעמותת ותיקי העמק כבר מתגבשת קבוצה להליכה בשביל הגולן ובהמשך השנה, לגיבוש קבוצה חדשה של הליכה בשביל ישראל.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|