"ההפרעות בצומת גזית על ידי תושבי הכפרים הסמוכים – חציית קו אדום"

בעקבות המצב הביטחוני – בכפר תבור החליטו לתגבר את האבטחה במוסדות החינוך. צילום: משה נחומוביץ

המצב הביטחוני הרגיש משפיע גם על יישובי האזור. בדוברות המשטרה דיווחו ביממה האחרונה על עשרות הפרות סדר ברחבי מחוז צפון במהלכן נורו זיקוקים, הוצתו צמיגים, יודו אבנים לעבר שוטרים ואף הוצתו רכבים פרטים של שוטרים.
כוחות משטרה רבים פעלו בכל הזירות – פתחו כבישים ושמרו על חיי אדם.
67 חשודים בהצתות וידוי אבנים נעצרו והבוקר הובאו לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. כמו כן וצפויים מעצרים נוספים
האירועים גם הובילו את עודד הלפרין, ראש המועצה בכפר תבור להעלות פוסט בו הוא התייחס למצב ולהשלכות של האירועים.
"אירועי הימים האחרונים העלו לשיא את המתח בין יהודים וערבים ברחבי המדינה וגם כאן אצלנו במרחב גליל-תבור. ההפרעות אתמול בצומת גזית על ידי תושבי הכפרים הסמוכים הינם חציית קו אדום שאין לעבור עליו בשתיקה. אני קורא למשטרת ישראל לנקוט ביד קשה, לבצע מעצרים ולהחזיר את המשילות והריבונות שנראה שאבדה. לא ייתכן שאזרחי ישראל יחסמו כבישים, יציתו צמיגים, יפגעו בסדר הציבורי והדבר יעבור על סדר היום, במידה ומשטרת ישראל לא תנקוט ביד קשה כלפי העבריינים והמתפרעים לא ירחק היום ונגיע גם לאלימות מצד הקיצוניים והעשבים השוטים שבקרב שכנינו.
אני קורא גם להנהגות המקומיות ולאנשי הדת – הפגינו מנהיגות והורידו את הלהבות מול אותם הפורעים.
לאחר הערכת מצב שביצעתי הבוקר עם מספר גורמים יחד עם קב"ט המועצה אורי ישראל הוחלט כי עד הודעה חודשה תתוגבר השמירה במוסדות החינוך שלנו, כוחות המתמיד וכיתת הכוננות שלנו יפעלו בנוכחות מוגברת וייערכו לכל תרחיש. לצד זאת חשוב לזכור, אנו חיים יחד בגליל עם שכנינו מהכפרים סביב כבר עשרות רבות של שנים בשכנות, במשך השנים השכלנו לגשר על הפערים ולכבד אחד את השני, עברנו משברים עמוקים ואל לנו לתת למיעוט קיצוני ככל שיהיה, להחריב את המרקם של החיים בגליל. אינני יכול לעבור בשתיקה ולהתעלם מהשיח הגזעני הבוטה במדיות השונות בכפר תבור- הבוקר קיבלתי מספר פניות מתושבים על כך שהורים אינם מוכנים שסייעות ערביות יעבדו בגני הילדים והערות על כך שהמועצה המקומית מעסיקה עובדים ערבים. אני מבקש לחזק את ידם של עובדי המועצה המסורים ולומר בקול ברור כי אני דוחה בשאט נפש את גילויי הגזענות ואת הקריאות הללו. לא ייתכן כי עובדי מועצה מסורים אשר עובדים במועצה עשרות שנים הופכים בין לילה לסכנה לחברה, לא אתן לזה יד ואני מגבה ומחזק את העובדים. חובתנו וזכותנו כמושבה יהודית וציונית לשמור על ביטחון התושבים, על אופיו היהודי המובהק של המקום ועל אורחות חיינו, אני רואה בכך מטרה נעלה ופועל לכך ברגישות הנדרשת בכל האמצעים העומדים לרשותי, לא על כל דבר אפשר להכריז בראש חוצות, וצר לי כי גורמים פוליטיים בעלי אינטרס ללבות את הלהבות "תופסים טרמפ" על הנושא ולטעמי עושים יותר נזק מתועלת. אירועי הימים האחרונים ממחישים לנו יותר מתמיד כי חובתנו היא לשמור על ההתיישבות היהודית בגליל, אני רואה בכך ציונות ואפעל לשמור ולפתח התיישבות זו בכל מאודי, אך לצד זאת לא אהסס לגנות ביטויי גזענות שפלים- הדברים אינם מנוגדים. אני סומך על תושבי כפר תבור כי נדע יחדיו לשמור על ציביונה של המושבה וזאת מתוך אהבת הארץ וחובתנו כחלק משרשרת הדורות של העם היהודי ולצד זאת נוקיע גילויי גזענות ושיח אלים ומתלהם״.