ההסתדרות לעובד נור: "רוצים שיתוף פעולה ? אל תקלטו עובדים חדשים"

תוכנית ההתייעלות בגלבוע: מבוי סתום במו"מ בין המועצה להסתדרות. זאביק ליברמן, יו"ר ההסתדרות במרחב העמקים: "החלטנו שאין אפשרות לקדם כרגע את המשא ומתן לפסים מעשיים". עובד נור: "ועד העובדים נדרש לפעול להתייעלות".

המשא המתן בין נציגי ההסתדרות במרחב העמקים, להנהלת המועצה האזורית גלבוע, לא עלה יפה ונקלע היום בבוקר למבוי סתום. לדברי זאביק ליברמן, יו"ר ההסתדרות במרחב העמקים, עובדי המועצה לא ישתפו פעולה, כל עוד המועצה לא תימנע מקליטת עובדים חדשים למערכת. בהסתדרות מסבירים כי במועצה רוצה לחסוך מיליוני שקלים בעלויות שכר כוללות, במסגרת תוכנית התייעלות, אותה רוצה לקדם ראש המועצה עובד נור והנהלת המועצה.

• "הכדור במגרש של עובד נור"

"ראש המועצה ביקש מאיתנו ומנציגי הוועד במועצה להגיע ולשבת על תכנית ההתייעלות שהם מתכננים", סיפר ליברמן, "מדובר בתכנית התייעלות על רקע רצונה של המועצה לצמצם ולהקטין גירעונות כספיים. בסקירה של התכנית, הבנו שהמועצה מתכננת לחסוך מיליוני שקלים במספר דרכים, כולל בעלויות שכר של עובדים. במסגרת הכוונה להוציא את תכנית ההתייעלות המדוברת אנו מקיימים בשבועיים האחרונים דיאלוג במטרה להגיע להבנות, אולם נכון לראשית השבוע השיח לא התקדם ולעת עתה הוא מצוי בסטטוס של מבוי סתום".

זאביק ליברמן, יו"ר ההסתדרות במרחב העמקים
זאביק ליברמן, יו"ר ההסתדרות במרחב העמקים

ליברמן הדגיש כי העובדים לא מוצאים לנכון להשתתף בתוכנית ההתייעלות, בו בעת כשעובדים חדשים נקלטים במערכת ויש כוונה לקלוט עובדים נוספים, "אנחנו יודעים שבחודשים האחרונים נקלטו מספר עובדים חדשים במועצה ושיש כוונה שעובדים נוספים יחלו לעבוד באגפי המועצה השונים בעתיד הקרוב. לזה לא נסכים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"תהיה הסכמה לצאת לדרך בתכנית ההתייעלות, רק אם נקבל את הבטחת ראש המועצה שלא ייקלטו עובדים חדשים. לצערנו, עובד נור הודיע שאין בכוונתו להבטיח הבטחה זו מכיוון שלדבריו הוא זקוק לעובדים חדשים במספר תפקידים. על רקע כוונתו, החלטנו שאין אפשרות לקדם את המשא ומתן לפסים מעשיים והפגישה הסתיימה ללא כל תוצאות. מכאן ראש המועצה יצטרך לחשוב כיצד הוא ממשיך לפעול ונכון לימים אלה הכדור מצוי במגרש שלו.

צריך להיות ברור לכולם כי פשרה תקדם את הנושא, והחלטה חד צדדית היא לא אופציונאלית ולא על הפרק. כרגע לא הסכמנו לקבל את הצעתו של נור, בנוגע לתוכנית ההתייעלות, ואם במועצה יפעלו בחד צדדיות, נצטרך להגיב בהתאם. כרגע, למרות המבוי הסתום אליו נקלענו, אנחנו בתהליך של הידברות ואני מעריך עוד שנשב וניפגש, במטרה להגיע להסכמות והבנות", סיכם ליברמן.

• "התכנית נחוצה, נדרשת ותביא לשיפור השירותים עבור תושבי הגלבוע"

מהמועצה אזורית גלבוע נמסר בתגובה: "ראש המועצה, עובד נור, מוביל תהליך של התייעלות מערכתית ותקציבית, בשיתוף משרד הפנים. התכנית נחוצה, נדרשת ותביא לשיפור השירותים עבור תושבי הגלבוע. במסגרת התכנית, מבוצעים צעדי התייעלות ככל הנדרש, הן תקציביים והן מערכתיים. המועצה תמשיך לדאוג לרווחת העובדים ויחד עם זאת, גם ועד העובדים נדרש לפעול להתייעלות. ראש המועצה ימשיך לפעול בנחישות ומסירות למען תושבי הגלבוע, ואנו קוראים לכולם להצטרף לעשייה".

• "זו תקופה מורכבת עבור המון עובדים במועצה"

על רקע הדיונים והמשא ומתן בין נציגי ההסתדרות להנהלת הגלבוע, מצויים עובדי מועצה רבים בחששות בכל הנוגע לגבי עתידם התעסוקתי. עובדים רבים סיפרו בשבועות האחרונים ל-עמקניוז על החשש כי יפוטרו, "זו תקופה מורכבת עבור המון עובדים במועצה", סיפר השבוע אחד העובדים, "המון עובדים מגיעים למועצה עם פנים נפולות ועצובות. גם השמועות שמתרוצצות מדי יום ביומו בנוגע לעובד כזה או אחר, לא עושות טוב לאף אחד.

לכולם ברור שצריכים להתבצע שינויים, אבל אף אחד לא רוצה כמובן להיות זה שישלם את המחיר". עובד נוסף הוסיף: "הייתי שמח שהתהליך הזה ותוכנית ההתייעלות המדוברת תסתיים כמה שיותר מהר. כרגע יש מספר עובדים שיודעים שהם על הכוונת, ושייתכן שיצטרכו להשאיר את המפתחות. כולי תקווה שהמשא ומתן עם הוועד וההסתדרות יסתיים במהרה כשהאינטרסים שלנו העובדים יישמרו".