ההגה בידיים שלו: עזורי לומד נהיגה על אוטובוס בגיל 71

עזורי מזרחי, אב לחמישה ילדים וסב לשמונה נכדים מבית שאן החליט להוכיח לילדיו ונכדיו כי הוא יזכה לקבל רישיון נהיגה על אוטובוס, בגיל 71. אחרי שיעשה להם סיבוב, הוא מתכוון להשלים לימודי נהיגה על אופנוע כבד. צעיר לנצח

סבאל'ה, תעשה לנו סיבוב: הסיפור של עזורי מזרחי יכול לשמש מקור השראה לכל אדם אשר מתבלט ומתחבט עם עצמו בשאלה האם להגשים חלום כזה או אחר.

בגיל 71, כשהוא אב לחמישה ילדים וסב לשמונה ילדים החליט עזורי לעשות את הבלתי ייאמן ולהוציא רישיון נהיגה על אוטובוס.

מזרחי, תושב בית שאן הוא פנסיונר של משטרת ישראל. במהלך השנים הרבות בהן שירת עם כחולי המדים, הוא שימש במגוון תפקידים ובין היתר במחלק הסיור, בהוצאה לפועל ועוד.

הרעיון להוציא רישיון נהיגה על אוטובוס התרוצץ במוחו כבר זמן רב, אבל רק לאחרונה הוא החליט להפוך החלום למציאות אמיתית.

עזורי והאוטובוס עליו הוא לומד נהיגה
עזורי והאוטובוס עליו הוא לומד נהיגה

"החלטתי פשוט ללכת אחרי החלום שלי והרצון להגשים את השאיפות שלי", הוא אומר, "לכל אורך החיים שלי היו לי המון חלומות ואני משתדל להגשים את כולם. בחרתי לעשות רישיון על אוטובוס בגיל 71, מכיוון שאני אוהב לטייל. מעבר לכך זה גם מקצוע ופשוט רציתי לפתוח בקריירה חדשה כנהג אוטובוס. היה חשוב לי גם להוכיח לבני משפחתי, לילדיי, נכדיי, לחברים ובכלל לחברה שגם בגיל 71 אפשר לעשות הכול. אני מאמין מאוד במשפט שאין דבר העומד בפני הרצון ואני מוכיח זאת הלכה למעשה. זה גם המסר שאני מנסה להעביר לכולם, לא לוותר ולהתייאש וללכת אחר החלומות".

• רוכב ב"כיף" מבית שאן לקרית טבעון

הרעיון של עזורי החל לקרום עור וגידים בעקבות מפגש משפחתי. לדבריו, ילדיו לא התרגשו יתר על המידה מהכוונות שלו ללמוד נהיגה על אוטובוס בזמן שהוא חצה את העשור השביעי לחייו, "הם אמרו לי שיהיה בהצלחה. הם מכירים אותי ויודעים שכשאני מקבל החלטה, אני הולך איתה עד הסוף".

במהלך השבוע יצא עזורי לשיעור החמישי, כשהוא מלווה על ידי המורה לנהיגה ג'לאל רחאל מבית הספר לנהיגה לין, הפועל בשיתוף פעולה עם מכללית עתיד בעפולה, "ככל שהזמן עובר אני מרגיש בטוח יותר", מספר עזורי, "אני מחזיק ברישיון נהיגה יותר מ-40 שנה, אבל לנהוג על אוטובוס זה משהו אחר לגמרי, ולכן בתחילת הדרך זה היה קצת מאתגר, ואפילו קצת נבהלתי. לא הייתי רגיל לגודל כזה, ארוך, רחב, גבוה, הסיבוב זה לא אותו סיבוב, זה שונה מאוד מנהיגה על רכב פרטי".

עזורי מזרחי עם מורה הנהיגה ג'לאל רחאל שנרתם לאתגר ומגשים לו חלום
עזורי מזרחי עם מורה הנהיגה ג'לאל רחאל שנרתם לאתגר ומגשים לו חלום

לצד לימודי הנהגיה הוא גם ממשיך לרכב על אופניים, לעיתים למרחק של עשרות קילומטרים ולאחרונה הוא רכב מבית שאן לקרית טבעון, כשהוא גומע מרחק כולל של כ-56 קילומטרים.

"אני מקווה שאצליח להתפרנס בעתיד מעבודה כנהג אוטובוס ולא חושש שמעסיקים יעדיפו צעירים ממני", אומר עזורי לסיום, "אני רק רוצה שייתנו לי צ'אנס וינסו אותי. הגיל הוא רק מספר. אני כבר מסמן לעצמי את החלום הבא: להוציא רישיון נהיגה על אופנוע כבד".

ג'לאל רחאל, המורה לנהיגה של עזורי הוסיף: "עזורי פנה אליי אחרי שעבר מספר מבחנים. אמרתי לו אבאל'ה, אני איתך להגשים את החלום. מבחינתי אין דבר כזה בלתי אפשרי, למרות שמעולם לא לימדתי אדם בגילו על אוטובוס. הלמידה דורשת התאמות מכיוון שזה כלי 'מאסה' אדירה של 19 טון. נכון לימים אלה עזורי מתקדם יפה ולדעתי כבר בשבועות הקרובים הוא יוכל לזכות ברישיון הנהיגה הנכסף על אוטובוס".