ה"דרייב" של יוסי

הגעתם לגיל הזהב? אתם מתקשים בתנועה? רוצים להיות עצמאים וניידים יותר? מתעניינים בקלנועית או רכב תפעולי לעסק או למפעל? יוסי עמר, הבעלים של "דרייב פתרונות שינוע" במושב אדירים בחבל תענך עונה לכם על כל השאלות, מסביר מדוע אפשר לרכוש את כלי התחבורה הללו לאו דווקא בחברות המוכרות, וגם לטפל בהם במקצועיות (רמז, לדבריו זה ישתלם לכם) ומספר: "אין הרבה אנשים שזוכים לסיפוק בעבודה כמוני. כשאני מתקן לקשיש קלנועית אחרי שהוא אומר לי שהכלי הוא הרגליים שלו, אין מאושר ממני". צילום: שיר רותם

שוק הקלנועיות והרכבים התפעולים התפתח במרוצת השנים האחרונות באופן משמעותי וכיום נעים סביבנו, בערים, בישובים, בקיבוצים ובמושבים כלים מגוונים ומתקדמים, המעניקים ניידות לציבור רחב, מרביתו מבוגרים וקשישים שנהנים מהפתרון התחבורתי הנוח והזמין. סיבות רבות משוייכות לאותה התפתחות ובין המרכזיות בהן: העובדה שמלבד הרכישה הראשונית של הקלנועית אין צורך ברישוי כפי שנדרש ברכבים, הכלים נעים בחשמל ואין עלויות לדלק, לא נדרשים ביטוחים ואולי הכי חשוב יאמרו רבים: לא צריך חנייה (ברכבים תפעוליים נדרש רישיון וביטוח תפעולי). האופציה התחבורתית הזו מהווה כאמור יותר ויותר אלטרנטיבה חסכונית למשתמשים בה לצרכי קניות, סידורים, ביקור במרפאות החולים ולעיתים היא אפשרות לא רעה בכלל לאחוז ב"סטטוס" של מכונית שניה בבית – וכפועל יוצא לחסוך מדי חודש אלפי שקלים, לא פחות, בחישוב שנתי.

לכל אלה ניתן להוסיף את העובדה שהקלנועיות ידידותיות לסביבה מתוקף היותן חשמליות וכן שהרשויות לא דורשות רישיון לנהיגה בקלנועית וכן שניתן להסיע בה בן או בת זוג, נכדים או מצרכים מהסופר הקרוב לבית. ניתן לומר כי אין ספק שמדובר בכלי פשוט מאוד אך מהפכני עבור רבים ובשל כך הוא הפך להיות כל כך נפוץ במדרכות ובדרכים.


"בזמן שהילדים היו מבלים שעות במגרשי הכדורגל אני הייתי מרכיב כל מיני כלים, חשמליים, מכאניים, מתקן טוסטוסים כבר מגיל 14, פשוט משוגע לדבר"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תחילת הדרך

בתוך שוק הקלנועיות פועלים מספר "שחקנים" ותיקים ולצידם גם חברות פרטיות דוגמת חברת "דרייב פתרונות שינוע" במושב אדירים שבחבל תענך. החברה היא בבעלותו של יוסי עמר. עמר, בן 42, נשוי לשני, ואב לליעם-אביחי, ליה ואופל נולד, גדל והתחנך במושב בגלבוע. כבר מהיותו ילד נמשך לעולם הטכני והמכניקה. "אני לא אשכח לעולם שכשאבא שלי חביב ז"ל היה קונה לי צעצוע הייתי קודם כל מפרק אותו לחלקים בכדי לראות כיצד הוא פועל", הוא מספר בראשית הריאיון בחיוך, "בזמן שהילדים היו מבלים שעות במגרשי הכדורגל אני הייתי מרכיב כל מיני כלים, חשמליים, מכאניים, מתקן טוסטוסים כבר מגיל 14, פשוט משוגע לדבר".

כשהתבגר החל לעבוד במשק המשפחתי, לצד אביו. תחילה כחקלאי המגדל תבלינים לייצוא. לאחר שאביו נפטר יוסי קיבל החלטה שלא להמשיך לעסוק בתחום החקלאות, "לא ראיתי שהחקלאות יכולה להעניק לי בטחון תעסוקתי", הוא משחזר, "הבנתי מהר מאוד שאין לי שם עתיד ואופק. בהמשך גידלתי גם אווזים לפיטום, עד שבהחלטת ממשלה גדעו את מקור פרנסתנו ואסרו על המשך הפעילות בתחום".

לכל אורך השנים בעבודה במשק, פיתח יוסי ידע, ויכולות במגוון תחומים ובין היתר בחשמל, מסגרות, נגרות, אלקטרוניקה, מכניקה ועוד. הכישורים הללו בשילוב עם ניסיון הובילו אותו גם לעיסוק הנוכחי שלו בתחום הקלנועיות והרכבים התפעוליים, תחילה כשותף בעסק ולפני כשנתיים כבעלים של עסק עצמאי שהתפתח אט אט וכיום צבר לו קהל לקוחות נאמן. לדברי עמר הקלנועיות והרכבים התפעוליים עובדים על מכניקה, חשמל ואלקטרוניקה דומה, מה שמאפשר לו להעניק שירות למגוון רחב של רכבים.

יוסי על רקע הקלנועיות והרכבים התפעולים
"אני מרגיש ממש מחובר לכל אחד ואחת מהלקוחות שלנו", יוסי עמר במרכז השירות של "דרייב פתרונות שינוע" במושב אדירים

כל השירותים תחת קורת גג אחת

"דרייב פתרונות שינוע" מתמחה בתיקון קלנועיות ורכבים תפעוליים, מכירה ותיקון של הכלים, טרייד אין, השכרה. לצד תחומי הליבה העסקיים של החברה, עמר גם בונה כלים ממונעים וחשמליים עבור חקלאים, בהתאמה והזמנה אישית. במרכז השירות של החברה במושב הפסטוראלי בגלבוע (משק 36), מתחם ובו אולם תצוגה, בית מלאכה ומחלקה המתמחה במכירת מצברים מבית חברת "שנפ". המצברים שנמכרים במקום הם לרכבים פרטיים, משאיות, אוטובוסים, מסחריות, טרקטורים, אופנועים, קלנועיות ו"קלאב-קאר”.

בדרייב פתרונות שינוע גם אפשרות להשכרת קלנועיות על בסיס יומי, שעתי, השכרה לאירועים ולכנסים ועוד. לאחרונה משתפת החברה פעולה עם בתחום הרכבים התפעוליים עם חברת "עופר אבניר", שמתמחה באופנועים, טרקטורונים, רכבי שטח ורכבים תפעוליים. שיתוף הפעולה מתבצע במכירה של רכבים תפעוליים "אקס קאר", יעניקו גם שירות של מכירת חלפים ותיקונים תחת הבית של "דרייב פתרונות שינוע".

בין קהלי היעד של החברה נמנים חברי קיבוצים, מושבים, ערים, אוכלוסיות מבוגרות, ובעלי מוגבלויות. "אנחנו פועלים בלב ליבו של עמק יזרעאל", אומר עמר, "אזור שבו רבים נדרשים לקלנועיות ולרכבים התפעולים. נכון שפועלים פה עוד מספר חברות, חלקן מאוד מוכרות בענף בו אני עוסק, אבל חשוב לי להדגיש שבדרייב פתרונות ושינוע ניתנים בדיוק אותם שירותים, של מכירת קלנועיות וכלים תפעוליים חדשים ויד שניה, תיקון וכל שירות כזה או אחר, במחירים אטרקטיביים ועם ערכים מוספים של זמינות, אמינות, טיפול איש וליווי צמוד. אלו מוטיבים חשובים מאוד שבאים לידי ביטוי בכל אינטראקציה שלי עם הלקוחות. חשוב שהציבור המבוגרים שמעוניין לרכוש קלנועיות או לקבל עליהן שירות, יידע שיש אלטרנטיבה, בדיוק כמו מוסך מורשה ומוסכים רגילים. אני גם חייב לציין שאני מרגיש ממש מחובר לכל אחד ואחת מהלקוחות שלנו. זה מאפשר לי להתעורר כל בוקר בחיוך לעבודה, עם המון אנרגיות ורצון לסייע לאוכלוסיות שנדרשות לכלים. נכון שמדובר בעסק לכל דבר, אבל אני רואה גם מעבר ובהתאם לכך משתדל לעזור בכל מה שאני יכול. העבודה הזו מעניינת, דינאמית, כיפית והיא מזמנת לי מפגש עם אנשים מרתקים, מעניינים, שעברו דבר אחד או שניים בחיים".


"יש המון אתגרים, בעיקר בפתרונות תקלות בקלנועיות. לא פעם אני מאותגר בתקלות אלקטרוניות וכשאני מצליח לפתור אותן, לעיתים אחרי המון שעות, אני חש הכי מסופק בעולם. העזרה ללקוחות, לאנשים, בצורה הוגנת ממלאת אותי"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך זה בא לידי ביטוי בשטח?

"אני מקבל על בסיס קבוע פניות מלקוחות או מבני משפחתם בנוגע לתקלות בקלנועיות. הם מציינים בפניי שאין להם אפשרות להתנייד ללא הקלנועית ולעיתים לא יכולים לצאת מפתח ביתם למרפאה, למפגש עם חברים או אפילו לקניות בסיסיות בסופרמרקט הסמוך לביתם. הם מציינים שהקלנועית היא הרגליים שלהם וזה גורם לי להעניק את המענה המיטבי ביותר. אני חש רגישות ואחריות עבור אותו ציבור שמעבר לכך שהם לקוחות, הם אנשים שזקוקים לעזרה הזו. זה קורה על בסיס קבוע. אחרי שאני משמיש את הכלי אני חש תחושת סיפוק עילאית, בעיקר נוכח התגובות החמות שאני מקבל והידיעה שהייתי הוגן עם הלקוחות. לצערי אני שומע על לא מעט אנשים לא מקצועיים שעובדים ברחבי ישראל בתחום, גובים מחירים מופרזים עבור השירותים שלהם ולא ממצמצים. זה תחום פרוץ לחלוטין למרות שאני לא רוצה להכליל ואני כן יודע שיש גם אנשי מקצוע ראויים בענף בו אני עוסק. אני חושב ומאמין שרגישות וחמלה חשובים מאוד בתחום שלי, בעיקר כפי שציינתי בשל האוכלוסיות שאנו משרתים כבעלי עסקים בתחום. אני לא יכול להחליף חלק אם לא צריך, רק בכדי להרוויח עוד כמה מאות שקלים. ברור לי לגמרי שאין בכסף הזה ברכה. מעבר לכך ואולי הכי חשוב, אלו לא הערכים שספגתי בבית. ההורים שלי חינכו אותי לערכים של יושרה, אמינות, כיבוד האדם והסביבה וזו מוטמע בי".

יוסי עמר במהלך עוד יום עבודה שגרתי
יוסי עמר במהלך עוד יום עבודה שגרתי

מה מאתגר אותך בעבודה בדרייב פתרונות שינוע?

"יש המון אתגרים, בעיקר בפתרונות תקלות בקלנועיות. לא פעם אני מאותגר בתקלות אלקטרוניות וכשאני מצליח לפתור אותן, לעיתים אחרי המון שעות, אני חש הכי מסופק בעולם. העזרה ללקוחות, לאנשים, בצורה הוגנת ממלאת אותי. הייחודיות שלנו בדרייב פתרונות שינוע היא להעניק שירות אדיב ואמין- בכל תקלה באשר היא. לשמחתי יש לנו היום לקוחות שמפרגנים לנו ואז מגיעים אלינו לקוחות נוספים מפה לאוזן, חלקם מפרסום שניסו אותנו ומאז נשארים איתנו. הם רואים שאנחנו משתדלים להעניק להם את השירות הטוב ביותר. אני יכול לומר באופן חד משמעי שהלקוחות המרוצים שלנו הם כרטיס הביקור הכי טוב שלנו".

מה לגבי העתיד? הילדים בעניין של העסק המשפחתי?

יוסי מעלה חיוך ואומר: "הבן הבכור שלי חוזר מביה"ס ועוזר לי, לפעמים הוא גם בא איתי ללקוחות, אבל נראה לי שכמו מרבית חבריו הוא מעדיף לשחק במשחקי מחשב, בנייד ובקונסולות. בהיותי נער מתבגר אני הייתי מבלה שעות בלולים ובשטח, אבל ברור לי שאנחנו חיים היום בעידן אחר לגמרי".

 מחלקת מצברים ב"דרייב פתרונות שינוע"
מחלקת מצברים ב"דרייב פתרונות שינוע"

המדריך המלא לרכישת קלנועית ורכב תפעולי

בטרם הרכישה, שאלו את עצמכם מהם הצרכים שלכם מהכלי. קחו בחשבון את המרחקים שאתם צפויים לנסוע בקלנועית ואת תוואי השטח.
רכשו רכב אמין ומותאם לצרכים שלכם מבחינת גודל, גובה, רוחב. אם אתם סובלים מבעית ברגליים רכשו רכב נמוך שיאפשר לכם לעלות עליו בקלות.
בדקו מים פעם בחודש במצברים. באם חסר מלאו. ודאו שאין קורוזיה (חלודה) על הקטבים ועל הכבלים החשמליים. (במידה ויש השתמשו במים חמים להמיס את החומצה).
בדקו כי לחץ האוויר בגלגלים תקין. במידה והנכם שומעים רעשים או חריקה בכלי יש ליצור קשר מיידי עם הגורם המטפל בכדי שהבעיה לא תיגרר, בדיוק כמו ברכב שלכם.

 

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|