הגשמים הגיעו, ואיתם מעוף הכלולות של הנמלים והטרמיטים

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור ולמדבירים לדווח על מעוף כלולות של הטרמיטים – אמנם הנמלים והטרמיטים אינם מהווים סכנה לאדם. אך עלולים לפגוע ברכוש. צילום גל זגרון, המשרד להגנת הסביבה.

כמו בכל שנה, עם הופעת הגשמים הראשונים, מתקיים מעוף כלולות של נמלים וטרמיטים בכל רחבי הארץ. מעוף כלולות הוא תופעת טבע יפה, שאינה מסוכנת לאדם, אינה מזיקה וחולפת לאחר מספר ימים. באמצעות מעוף זה, החרקים מתרבים באופן טבעי, באופן שמאפשר את שרידותם לאורך השנים.
הנמלים והטרמיטים אינם מהווים סכנה בריאותית לאדם. עם זאת, הטרמיטים עלולים לפגוע ברכוש. המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור ולמדבירים לדווח על מעוף כלולות של הטרמיטים.
נזכיר כי באחרונה דיווח המשרד להגנת הסביבה על הימצאותם של טרמיטים מהמין הפורמוסי – אשר זוהו לראשונה בישראל בעיר פתח תקווה. מקור מין פולש זה הוא בדרום מזרח אסיה והוא נחשב בעולם כטרמיט-על, בעל יכולות האכילה ויכולות הריבוי הגבוהות ביותר מבין מיני הטרמיטים הידועים לאדם. גודל מושבה אחת מגיע למיליוני פרטים, והם עלולים להגיע למרחק של עד 100 מטר מהקן. הטרמיט פעיל במיוחד בתנאים של חום ולחות, הנפוצים בקיץ הישראלי.
מכיוון שמדובר במין פולש חדש, חשוב לאתר את כל המקומות שבהם יש מושבות של הטרמיט הפורמוסי באופן מיידי, זאת על מנת לנסות ולמנוע את התפשטות והתבססות המזיק בכל הארץ.

 

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|