הגעתם ליעד: ברוכים הבאים ליישוב החדש "מיטל"

יישוב קהילתי מעורב לדתיים וחילוניים יוקם בקרוב בגלבוע. בקיץ הבא צפויות תריסר משפחות חלוציות לעבור ולהתגורר במחנה זמני ביישוב שמעורר עניין בקרב משפחות צעירות רבות

ביום שישי האחרון התקיים כנס קליטה לישוב החדש – מיטל העומד לקום על הגלבוע בצמוד לכפר השיקומי מלכישוע במועצה האזורית עמק המעיינות. הישוב הקהילתי החדש המעורב לדתיים וחילונים אשר יוקם בשנים הקרובות על הגלבוע, מייצר הרבה מאוד עניין, ומעל 50 משפחות מכל רחבי הארץ, מתעניינות הגיעו לכנס שבו הוצגו התכניות האדריכליות והקהילתיות של הישוב.
יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אשר מובילה את הקמת הישוב נתן סקירה מקיפה על פעילות המועצה ובין היתר אמר: "המועצה נמצאת בתנופת צמיחה גדולה מאוד והרבה מאוד משפחות מצטרפות לישובים. לאחר הקמת השכונה המשותפת 'שלפים' בין רשפים ושלוחות, זיהינו את הביקוש הרב שנוצר לחיים משותפים לדתיים וחילוניים. כתוצאה מכך, יחד עם משרדי הממשלה, החטיבה להתיישבות וגורמים נוספים החלטנו לחזק את הגלבוע ולהקים ישוב באחד המקומות היפים בארץ בצמוד לכפר מלכישוע, לצד מירב ומעלה גלבוע, שני ישובים צומחים עם קהילות איתנות במועצה." ראש המועצה הוסיף ואמר למשפחות הצעירות: "אנו נערכים לבואכם ומזמינים אתכם להצטרף למשפחת עמק המעיינות."

• מחזון למציאות

קבוצת משפחות ראשונה שנחשפה לרעיון החלה להתגבש בליווי והנחייה של המחלקה לפיתוח קהילתי במועצה בשנת 2015, ומאז פועלת ומלווה את התהליך כולו החל מתכנון הישוב, הקמת אגודה קהילתית, בניית צוותי עבודה חברתיים – קהילתיים, פרסום וצירוף עוד משפחות לרעיון שמתגבש.


מבט על השטח בו יוקם היישוב בעתיד צילום: באדיבות דוברות המועצה האזורית עמק המעיינות
מבט על השטח בו יוקם היישוב בעתיד. צילום: באדיבות דוברות המועצה האזורית עמק המעיינות

לתהליך הקמת הישוב שותפים גורמים רבים וביניהם משרד השיכון, רמ"י, משרד הביטחון והחטיבה להתיישבות וכן, גורמים רבים נוספים אשר שותפים לגיבוש התפיסה הקהילתית תכנונית בתחום החינוך, הסביבה, שותפות עם ישובים שכנים ומערך השירותים לתושבים.
תהליך התכנון ואישור התב"ע נמצאים לקראת הפקדה ואישור בוועדה המחוזית.
עומרי זילכה, האדריכל שייצג את משרדו של אילן אייזן המופקד על הכנת התכניות לישוב סיפר כי זהו אחד הפרויקטים המרגשים במשרד, שכן לא בכל יום מתכננים ישוב עבור קהילה שמתהווה במקביל ושותפה לתהליך. עוד הדגיש זילכה את תשומת הלב הניתנת והרגישות הגדולה לטבע ולצמחיה בתכנון הישוב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יניב גנגר, ממובילי הקהילה המתהווה, הציג בפני המשפחות את תהליך התגבשות הקבוצה, עוד מהשלב הרעיוני ועד המעורבות בצוותי התכנון והקהילה יחד עם המנהלת שהוקמה לשם כך במועצה.
חברים נוספים מגרעין המשפחות הציגו את החזון והאמנה שנכתבו, תהליך הקליטה הצפוי ובעיקר פנו אל המשתתפים והציעו להם לקחת חלק ולהשפיע בצוותים השונים של היישוב המתהווה.
לסיכום, כפי שהציג איתמר מטיאש מנהל אגף הצמיחה, וראש המינהלת במועצה להקמת היישוב החדש, מדובר בתהליך ארוך שהתחיל לו אי שם ב- 2013, ונמצא כיום רגע לפני מימושו בשטח, כאשר היעד הקרוב הוא פיתוח ואכלוס מחנה זמני, על שטחי יישוב הקבע, ע"י 12-14 משפחות חלוצות כבר בקיץ 2018.