הגניבות החקלאיות בעמק: אותרו תריסר טון זיתים שנגנבו בעמק יזרעאל

בלשי היחידה המרכזית של מג"ב בצפון הארץ הצליחו לאתר 12 טון זיתים שנגנבו מאלון הגליל. כ- 6 טון זיתים נמצאו במתבן בבית זרזיר לאחר שנמצאה גונדולת משאית אחת מלאה זיתים במשקל מוערך של כ- 6 טון. ביקנעם המושבה סוכלה גניבת צאן, בשדה אילן אותרו 100 קילוגרמים של לימון החשודים שנגנבו

בשבוע שעבר נגנבו שתי גונדולות מלאות זיתים מאלון הגליל שבעמק יזרעאל במשקל כולל המוערך בכ- 12 טון ובשווי עשרות אלפי שקלים.
עם קבלת הדיווח הוקפצו כוחות מג"ב רבים שהחלו יחד עם סיוע אזרחי לבצע סריקות נרחבות מאוד שהביאו, כמה שעות לאחר הגניבה, למציאת אחת הגונדולות באזור מנשיית א זבדה כשהיא מלאה בזיתים ומוכנה ככל הנראה להעברה למקום אחר על ידי העבריינים.
במג"ב המשיכו בפעילות רחבה בשילוב מודיעין ואמצעים מיוחדים עד לאיתור של הגונדולה השנייה באזור בית העלמין של המועצה המקומית זרזיר אך הפעם ללא הזיתים.
הראיות והממצאים שהתגבשו במסגרת החקירה הובילו את שוטרי היחידה המרכזית של מג"ב בצפון הארץ לחיפוש במתבן חציר בדיר כבשים פרטי בגריפאת שבזרזיר, שם אותרו כ-12 באלות מלאות בזיתים מתוכן 9 באלות מהזן המיוחד שנגנב מאלון הגליל במשקל מוערך של כ- 6 טון ועוד 3 באלות במשקל של כ- 2 טון מזן אחר. כל הבאלות הוסלקו מאחורי החציר.
בהמשך לפעילות היחידה המרכזית של מג"ב ואיתור 12 טון הזיתים שנגנבו מאלון הגליל, הצליחו השוטרים לאתר 2 חשודים ולבצע את מעצרם כשאחד נהג במשאית איתה ככל הנראה בוצעה הגניבה והשני ברכב פרטי שליווה אותה בנסיעה.
לאחר שנמצאה הגונדולה מלאה זיתים, המשיכו במג"ב לפענח את הממצאים והראיות שהובילו לאיתור המשאית בסמוך לצומת אלונים, איתה ככל הנראה בוצעה הגניבה.
בפעילות הבחינו הכוחות בשני חשודים שהגיעו אל המקום, האחד עלה על המשאית והחל בנסיעה והשני ליווה אותה ברכב פרטי כשבשלב זה השוטרים הביאו למעצרם.
החשודים, תושבי זרזיר בשנות ה- 30-40 לחייהם נעצרו להמשך חקירה במג"ב.

״מיד שקיבלנו את האירוע פעלנו בכוחות גדולים מאוד תוך הפעלת יכולות מתקדמות בניסיון להתחקות אחר הזיתים וזהו סיפוק גדול שלאחר 24 שעות מהגניבה הצלחנו לאתר את הזיתים שהוסלק במתבן החציר", הדגיש מפקד ימ"ר מג"ב צפון סנ"צ דודו תורג'מן והוסיף "אנו נמשיך להאבק באופן חסר פשרות בעברייני הפשיעה החקלאית שפוגעים בפרנסתם של החקלאים, נדאג לעצור אותם ולהעמידם לדין."

• סוכלה גניבת צאן

במקביל ביום רביעי בלילה, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במשמר הגבול בדבר רכב ובו חשודים שבכוונתם לגנוב צאן בגזרת הצפון, הוזעקו מביתם שוטרי ומתנדבי מג"ב הפועלים בגזרה. הכוחות הגיעו אל דיר כבשים שנמצא במושבה יקנעם וזיהו רכב חשוד בסמוך לגדר של הדיר. בבדיקה של הרכב נמצאו ארבעה חשודים, נתפסו כלי פריצה מסוגים שונים, סרט בידוד וסיגריות עם סם מסוג קנאביס לשימוש עצמי. כמו כן החשודים שינו את מספר לוחית הזיהוי של רכבם באמצעות סרט בידוד בניסיון להטעות את כוחות המשטרה הפועלים באזור. החשודים, 2 שוהים בלתי חוקיים תושבי טול כרם בגיל 17, ותושבי תל שבע וקלנסווה בשנות ה-20 לחייהם, יחד עם הרכב והממצאים הועברו לחקירה במשמר הגבול.

החשד: גנב 100 קילו לימונים

באירוע נוסף התקבל ביום חמישי האחרון דיווח במשמר הגבול והשומר החדש בדבר חשוד שביצע גניבה של לימונים בשטחים החקלאיים של מושב שדה אילן שבגליל התחתון. שוטרי ומתנדבי מג"ב שפועלים בגזרה הצפונית הוזעקו למקום. הכוחות זיהו את החשוד תוך שהוא מנסה להימלט מהשוטרים בשטחים החקלאיים וכעבור זמן קצר הוא נעצר. במקום נתפסו מספר ארגזים מלאים בתוצרת החקלאית, לימונים, אשר נגנבו על ידי החשוד. סה"כ נתפסו בשטח כ-100 ק"ג לימונים.
החשוד, תושב יפיע בשנות ה-60 לחייו, יחד עם הממצאים הועברו לחקירה במשטרת ישראל.
מדוברות מג"ב נמסר: "כוחות משמר הגבול פועלים בשטחים החקלאיים ברחבי הארץ מדי יום בשילוב אמצעים טכנולוגיים וחקירתיים מתקדמים בכדי לשמור על פרנסתם ושלומם של החקלאים בישראל".