הגלגלים חזרו לצבוע את העמק

לאחר הפסקה של 3 שנים התקיים הבוקר אירוע הרכיבה "גלגלים של תקווה" בהשתתפות אלפי רוכבים עם וללא מוגבלות.

כ-3,000 משתתפים לקחו הבוקר (שבת) חלק באירוע הרכיבה המסורתי – "גלגלים של תקווה" של עמותת "אתגרים" והמועצה האזורית עמק יזרעאל. האירוע, שנערך בפעם ה-18, מפגיש רוכבות ורוכבים, עם וללא מוגבלות ונועד להעלות את מודעות הציבור לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה כשווים בין שווים.
האירוע כלל שלושה מסלולי רכיבה בין שדותיו ונופיו המרהיבים של עמק יזרעאל – מסלול כביש לאורך 53 ק"מ, מסלול שטח באורך 20 ק"מ ומסלול למשפחות באורך 8 ק"מ. ספורטאים מקצועיים וחובבים, משפחות עם ילדים בכל הרמות והגילים, קבוצות רכיבה מחברות וארגונים רבים, השתתפו באירוע לצד צעירים ובוגרים עם מוגבלות מעמותת "אתגרים" וממועדוני רכיבה נוספים. כל הכנסותיו של האירוע הן קודש לפעילות העמותה. בסיומו, נערך הפנינג ססגוני עם דוכנים והפעלות שונות.
מנכ"ל עמותת "אתגרים", ניר הכהן: "לאחר שנבצר מאיתנו לקיים את האירוע בשלוש השנים האחרונות, משמח ומרגש מאד להיות כאן במקום הנהדר והיפה הזה יחד עם אלפי רוכבים ורוכבות, עם וללא מוגבלות, שנהנו מחוויה מעצימה ומגבשת ומימשו יחדיו מטרה ערכית חשובה. אנו מודים לכל המשתתפים שהגיעו, לשותפינו היקרים מהמועצה האזורית עמק יזרעאל, וכבר מתחילים בהכנות לאירוע בשנה הבאה."
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר: "שיתוף הפעולה בין המועצה האזורית ועמותת "אתגרים" הוביל זו הפעם ה-18, לאירוע מרשים ורב משתתפים בכל הגילאים. אלפים מכל רחבי הארץ יחד עם תושבי העמק, נהנו מפעילות ספורטיבית וחברתית מרגשת בנופיו היפים של העמק. כבוד גדול לאלפי הרוכבים, שמתמידים להגיע מידי שנה ולמצטרפים החדשים, שיחד עם חברי עמותת "אתגרים", יוצאים לדרך למען מטרה חשובה זו. ניפגש בשנה הבאה!".
עמותת "אתגרים" נוסדה בשנת 1995 במטרה להעצים ולשלב חברתית אנשים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע. יעילות פעילויותיה של "אתגרים" נחקרה והוכחה ככלי להעצמה אישית, לחיזוק הביטחון והדימוי העצמי, והרחבת היכולות בכל תחומי החיים. פעילות "אתגרים" פתוחה לכלל ציבור האנשים עם מוגבלות מכל סוג שהוא ולכל הגילים. העמותה פיתחה, לראשונה בישראל, מגוון ענפי ספורט חדשים בטבע המותאמים לצרכים מיוחדים: אופניים, פארקי חבלים, ריצה והליכה, שייט, צלילה, גלישת צוקים וטיפוס, סקי מים, קיאקים, קארטינג ועוד. "אתגרים" פועלת בכל רחבי הארץ, ובכל שנה לוקחים חלק בפעילויותיה כ- 5,000 ילדים ובני נוער ויותר מ-1,000 בוגרים. הפעילות מבוססת על מפעל התנדבות רחב היקף של יותר מ-1,200 מתנדבים.