הגיעו ליעד: המכינה הקדם-צבאית והמדרשה בחנתון גייסו כ-420,000 ש"ח בקמפיין המונים

כמעט 800 תורמים שונים, מישראל והתפוצות, התגייסו בשבועות האחרונים ותרמו למכינה הקדם-צבאית והמדרשה בקיבוץ חנתון, שבעמק יזרעאל. מכינת חנתון. צילום: מכינת חנתון

מאות תורמים במסגרת קמפיין גיוס המונים שנערך לראשונה, לטובת המשך הפעילות השוטפת, פיתוח פיזי, מלגות ועוד. המסר הראשי שביקשו אנשי המדרשה והמכינה להעביר הוא "משפיעים מבפנים", וכפי הנראה – הציבור הישראלי נרתם ותרם. כעת, אתר התרומות המאובטח נשאר באוויר, ואפשר להמשיך ולתרום.
"אמנם נראה שהקורונה מאחורינו, אך השלכותיה ונזקיה ממש לא. אנחנו פועלים במסגרת המגזר השלישי בישראל, שנפגע קשות ונדרש לשיקום ולעבודה מאומצת מאוד. אנו עובדים כל יום כדי לבנות כאן חברה ומדינה איתנה, בריאה ואנושית יותר ולמרות שאנחנו לא "מייצרים" מוצר רווחי, אנחנו מחנכים את הדור הבא. בלי ממון לא ניתן לחנך, לכן יצאנו לקמפיין הגיוס, שהחל בסחרור גדול, המשיך בחיבוק עצום ותמיכה מהשותפים שלנו, והסתיים בהצלחה אדירה. יש לנו עוד הרבה עבודה לפנינו, אבל קיבלנו זריקת מרץ ועידוד להמשך העשייה", הרב יואב אנדי, ראש המדרשה למנהיגות בחנתון.
במחזור הנוכחי, התשיעי במספר של המכינה הקדם צבאית בחנתון, כמו גם בקודמים, לומדים חניכות וחניכים מכל הארץ – מאילת והערבה בדרום ועד מטולה ונהריה בצפון, מעיירות פיתוח ומתל אביב וירושלים. הנערים והנערות משתייכים לכל גווני וזרמי היהדות ומרכיבים פסיפס אנושי ייחודי מאוד בנוף הישראלי. כמו כן, במכינה לומדים מדי שנה חניכים מתכנית "שיבולים" להשתתפות צעירים עם מוגבלות במכינות הקדם צבאיות, כאשר בשנים קודמות היו חניכים עם שיתוק מוחין, מוגבלות ראייה, עם רקע של מחלות נפש, על הספקטרום האוטיסטי ועוד. במהלך השנה לומדים החניכים תכנים מגוונים על יהדות, ציונות, הומניזם ודמוקרטיה, ונערכות סדרות חינוך במקומות שונים בארץ – ירושלים, יהודה ושומרון, תל אביב וכו', במהלכן נפגשים החניכים עם נציגים מהספקטרום החברתי בישראל. במחזור ט' ישנם 53 חניכות וחניכים, אולם בשנה הבאה, מספרם צפוי לגדול לכ-80. גיוס הכספים יסייע בהרחבת כיתות המכינה, מלגות לחניכים שמגיעים מרקע כלכלי קשה, טיפוח קשרים עם בוגרים, גיוס מורים ומרצים חדשים ועוד.