הבריחה מכלא גלבוע: נלכדו הלילה שני הנמלטים האחרונים מהבריחה

לאחר מצוד של כשבועיים נלכדו גם שני האסירים הביטחוניים הנותרים שנמלטו בבריחה הגדולה של 6 אסירים לפני כשבועיים מכלא גלבוע. המחבלים, איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת, נתפסו הלילה על ידי כוחות מיוחדים בג'נין בחלקה המזרחי ללא כל התנגדות. צילום: שב"כ. צילום: שב"כ

אפשר לנשום לרווחה, לאחר מצוד שנמשך כשבועיים אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בראש השנה, בבריחה נועזת במנהרה שחפרו, לאחר תפיסת ארבעה מהם  לפני 8 ימים, מחמוד עארדה, מוחמד עארדה, זכריא זביידי ויעקוב קאדרי, שני המחבלים הנותרים נתפסו כאמור הלילה ללא כל התנגדות בידי כוחות הביטחון, עם השניים נתפסו גם 2 סייענים.

שני המחבלים שנתפסו. צילום: שב"כ:
שני המחבלים שנתפסו: איהם קממג'י. מונאדל אינפיעאת. צילום: שב"כ:

השניים שנתפסו הלילה הם איהם קממג'י בן ה- 35 מהכפר דאן, מרצה משנת 2006 שני מאסרי עולם על מעורבותו בפיגוע בו נחטף ונרצח אליהו אשרי ברמאללה. המחבל השני שנתפס הוא מונאדל אינפיעאת, בן 26. עם רקע של פעילות טרור, שוחרר בחלקה השני של עסקת שליט, נעצר שוב לפני כשנתיים בחשד בהשתתפות בפעילות טרור, וכמו במקרה של של חברו לבריחה זביידי משפטו עדיין מתנהל.
בהודעה שנמסרה על המבצע מדובר צה"ל על המבצע המשותף של צה"ל עם השב"כ והימ"מ נחשפו פרטים הבאים כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת, נעצרו שני המחבלים האחרונים מתוך השישה שנמלטו מכלא גלבוע.
כאמור במהלך הלילה, נכנסו כוחות צה"ל, ימ״מ, שב״כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר ג'נין, ביצעו פעולות בידוד וכיתור שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים שיצאו כשהם אינם חמושים וללא התנגדות.
בעת יציאת הכוחות מהעיר התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במהלכן מפרי הסדר יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכן חמושים ירו במרחב.
על המבצע בפיקוד המרכז פיקד תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד אוגדת יהודה ושומרון. בחפ"ק אלוף-משנה אריק מויאל, מפקד חטיבת 'מנשה'.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|