גלבוע: "לא ניתן להכתים ולפגוע בשמם הטוב של תושבינו"

במועצה האזורית גלבוע יוצאים נגד דיווחי הכזב והגיעו לחזק את התושבים בנעאורה וטמרה. צילום: דובורות מוא"ז הגלבוע

פרשת בריחת ששת האסירים ממשיכה לתת את אותותיה באזור הגלבוע. אמש הוציאה המועצה הודעה בה נכתב: ״לאחר הפרסומים במהלך החג בתקשורת וברשתות החברתיות על מעצרם של 3 מתושבי הכפר נאעורה שבגלבוע על סיוע לאסירים המסוכנים שברחו השבוע מכלא "גלבוע", במתן אוכל, וחשד שזביידי החליף בגדיו במסגד בכפר״.
יממה אחרי לאחר שהוברר כי אלו דיווחי כזב – במוא"ז הגלבוע יצאו נחרצות כנגד הפרסומים שהשפילו לדבריהם את את תושבי הכפר.
אתמול הגיעה הנהלת המוא"ז הגלבוע, בהובלת ראש המועצה, עובד נור, למפגש עם ההנהגות המקומיות של יישובי הגלבוע (יהודים וערבים כאחד), שנערך בכיכר המרכזית של הכפר נאעורה.
במועצה ספרו כי תושבי הכפרים נאעורה וטמרה דיווחו על תחושות קשות בקרב התושבים לאור הצגה שקרית כאילו קיבלו האסירים סיוע כלשהו מתושבי כפרי הגלבוע, ודיווחי כזב על "מעצרים".
כאמור לאור זאת הגיע ראש המוא"ז עובד נור לכפר עם מלווה בבכירי המועצה ונפגש עם הנהגות הכפרים. במהלך המפגש אמר נור כי סיבת המפגש היא להבהיר לכל מי שזקוק לתזכורת כי "אנחנו בטוחים ומשוכנעים בנאמנות תושבינו ולא ניתן להכתים ולפגוע בשמם הטוב וברקמת החיים המשותפים והאחווה בגלבוע. כאשר תושבי הגלבוע חשים פגועים, על כולנו לעצור, ולעשות חשיבה מחודשת כדי שהדבר לא ישנה. בראש ובראשונה על כולנו לגלות יותר אחריות ואיפוק, ואני אומר זאת לכולם- לכוחות הביטחון, לכלי התקשורת ולכל מי שידו קלה על המקלדת. נמשיך לסייע בכל כוחנו לכוחות הביטחון לפעול ללכידת האסירים, ונגבה כל טיפול פרטני, ללא הכללה והכתמת הקהילות. אני מודה לכל מי שהגיעו אתנו לחבק את תושבי נאעורה ויתר הכפרים. בעתות כאלה המפגש חשוב לכולנו והערב יותר מתמיד".