הבית מתפורר

האם בעונה כל כך קשה, שבה הפועל עפולה היא המועמדת המרכזית לירידת ליגה, ומדורגת במקום האחרון בליגה הלאומית, היא יכולה להרשות לעצמה לוותר על שחקני הבית?
צילום: צחי רייזל

בשלהי העונה שעברה, כאשר הפועל עפולה הייתה מדורגת בצמרת,ונאבקה על עליית ליגה בפלייאוף העליון, הגיע ג'ובאני רוסו לצפות באחד ממשחקי הקבוצה. שחקן העבר הגיע מטעמה של מכבי חיפה לצפות בשחקנים המושאלים מהמועדון, אך את עיניו צד דווקא שחקן מקומי, מספר 20 בכחול- סהר בן מנשה.
רוסו התלהב מביצועיו של המגן השמאלי, וסימן אותו בפנקס. אז איך קורה שפחות משנה אחרי, בן מנשה בכלל לא נמצא בתוכניות של הפועל עפולה? ובכן, סהר הוא לא הבעיה.
ההפך הוא הנכון, הוא דווקא הפתרון. העונה האחרונה היא הקשה ביותר של הפועל עפולה בליגה הלאומית, והמועדון שהתרגל למאבקי צמרת בשנים האחרונות, ולדיבורים על עליית ליגה, מדורג במקום האחרון וסוחב את כל הליגה על הגב. זה לא סוד שבימים אלו קיים לחץ כבד בקבוצה, ואף אחד בבירת העמק לא ציפה לעונת בלהות שכזו.


בהפועל עפולה יכולים להסתמך על שחקנים מבחוץ, ולדחוק את שחקני הבית הצידה, אך השאלה היא ברורה- האם המחליפים של השחקנים המקומיים עושים עבודה טובה יותר?


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שחקנים באים והולכים, חברי הנהלה מתחלפים, שלושה מאמנים הגיעו, אך נדמה שהבעיה היא אחרת. בהפועל עפולה של השנה קיימות הרבה בעיות, ועל כולן אפשר להרחיב, אך אחת המרכזיות שבהן- היא שבמועדון לא מסתמכים מספיק על השחקנים המקומיים שיש בקבוצה, ובמקום לתת להם את הקרדיט בהרכב, מעדיפים להסתמך על שחקנים מבחוץ, שעד עכשיו לא הצדיקו את מקומם, בלשון המעטה. וזה לא שבקבוצה לא נמצאים שחקנים מקומיים שיכולים לתרום ולעזור למועדון להישאר בליגה.

• עמדת השוער?

השוער הצעיר גל ברזני, שבתחילת העונה הרשים בין הקורות, ירד חזרה אל הספסל לטובת שוער זר שנמצא בסיום הקריירה. איינוגבה ביצע לא מעט טעויות שעלו לקבוצה באיבוד נקודות יקרות, שכתוצאה מהן שוחרר מהקבוצה, ולא ברור למה הועדף בהרכב על פניו של ברזני. המגן המקומי סהר בן מנשה, שבעונות האחרונות הפך לשחקן לגיטימי בליגה הלאומית, והשתלב במהרה בהרכב, נשאר לגמרי בחוץ.
השחקן החמיץ את תחילת העונה האחרונה בשל פציעה קשה, חזר לפני חודשיים, והתאמן עם הקבוצה באופן סדיר, במטרה לשוב למועדון ולקבל חוזה. כשהרגיש שבקבוצה פחות בונים עליו, המגן ערך שיחה אישית עם המאמן שלומי דורה, שבה הוא ביקש לקבל הזדמנות ראויה להוכיח את עצמו, ואמר כי הוא מעוניין לעזור לקבוצה בה גדל במאבקי ההישארות. המאמן הבהיר לו שהוא מעריך אותו על כך ששוחח איתו, וכי הוא ישקול את הדברים.

•  הפליק פלאק של לירי צעירי

בסופו של דבר, במועדון הבהירו לבן מנשה כי הם מעדיפים להשקיע את התקציב שנותר על מנת לצרף קשר, לירוי צעירי, שהחליט לדחות את ההצעה בדקות האחרונות של חלון ההעברות, ובהפועל עפולה נשארו קירחים מכאן ומכאן.
גם הקשר אלמוג שנקור שוחרר מהקבוצה בינואר האחרון, לאחר שמתחילת העונה לא קיבל מספיק קרדיט וברוב המשחקים נותר מחוץ לסגל.
גם עם אפיק כהן, הקשר המקומי המוכשר, הסיטואציה בעייתית. כהן ערך בעונה שעברה את הפריצה שלו בהפועל עפולה, והיו לא מעט שסימנו אותו כמחליפו של קפטן הקבוצה נתנאל גולדמן.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהזדמנויות שקיבל, אפיק הוכיח שמקומו בהרכב וכי הקרדיט שהוא קיבל בזמנו היה מוצדק. אך העונה, הקשר כמעט ולא מקבל דקות, וכאשר נכנס לשחק זה כמחליף ולפרק זמן קצר. בהפועל עפולה יכולים להסתמך על שחקנים מבחוץ, ולדחוק את שחקני הבית הצידה, אך השאלה היא ברורה- האם המחליפים של השחקנים המקומיים עושים עבודה טובה יותר? האם בעונה כזו איומה, שבה הקבוצה נמצאת בדרך הבטוחה לליגה א', לא כדאי לתת לשחקנים המקומיים את חולצת ההרכב? האם הלב והנשמה של אלו שגדלו בשכונות העיר ויודעים דבר או שניים על ייצוג המועדון, ממחלקות הילדים ועד לקבוצת הבוגרים, לא יכולים להועיל לקבוצה? בעונה הבאה, אם וכאשר הפועל עפולה תרד ליגה, ותשחק באצטדיונים הנידחים של ליגה א', מי שיילחמו עבורה הם שחקני הבית הצעירים של המועדון, שינסו להחזיר את הקבוצה למקומה הטבעי. ספק אם כל שכירי החרב שנמצאים כרגע בהרכב במקומם, יהיו שם גם.

אפיק כהן
סומן כיורשו של הקפטן גולדמן. אפיק כהן.

מהפועל עפולה נמסר בתגובה: "לקבוצה יש מאמן שהוא הסמכות האם לשחרר שחקן כזה או אחר או לפתוח עם שחקן כזה או אחר. הנהלת הפועל עפולה לא מתערבת בשיקוליו של המאמן שלומי דורה. יש לזכור כי מדובר בליגה מקצוענית ולא חובבנית. בנוגע לסהר בן מנשה: מאמן הקבוצה ביקש מההנהלה לצרף את לירוי צעירי שסיכם את תנאיו בקבוצה, מה
שהותיר את המועדון ללא תקציב לשחקן סהר בן מנשה. 10 דקות לפני תום העברות צעירי התחרט וביצע פניית פרסה ולא הגיע לעפולה למרות הסיכומים. לצערנו לא הספקנו להחתים את סהר בן מנשה. אין ספק שסהר
עוד ישחק בהפועל עפולה כבר בעונה הבאה."

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|

נוף הגליל על הפודיום

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|