האפליקצייה הצילה חיים

תושב אחד מישובי עמק יזרעאל הפעיל בסוף השבוע את לחצן המצוקה של אפליקציית 'מוסקיטר' Musketeer ,  בתוך דקות הגיעו לביתו מספר רב של שכנים וביניהם שני רופאים,  האיש פונה לבית החולים 'כרמל' שם עבר בהצלחה צינתור  "הלחיצה שלי גרמה לכזו הסתערות, שכמעט הצטערתי שהקפצתי את כולם" סיפר האיש, מתכנן מערכות בקרה בן 67

תושב אחד מהישובים הקהילתיים בעמק יזרעאל, שהיה לבדו בבית וחש כאבים עזים בחזה, הצליח להזעיק במהירות את שכניו באמצעות לחיצה על כפתור המצוקה של אפליקציית מוסקיטר (Musketeer),  האפליקציה השמיעה צליל התראה אצל 23 אנשים בסביבתו, ביניהם שכניו הקרובים. הראשונה שהגיעה אל הבית הייתה שכנה שהיא אחות במקצועה, בנוסף לה בתוך דקות היו בבית עוד ארבעה שכנים, שניים מהם רופאים.

אפליקציית המוסקיטר מהצילה חיים
המוסקיטר מצילה חיים

במהירה התעורר החשד כי האיש סובל מאוטם בסביבת הלב, הוא טופל ולמקום הוזעק אמבולנס אשר פינה אותו לבית החולים כרמל בחיפה.

צוות חדר המיון של ביה"ח כרמל איבחן מיד שינויים בתרשים הלב של המטופל ולאחר ייצוב מצבו הוא הועבר בדחיפות למחלקה לטיפול נמרץ לב שם  הועבר לבדיקות מעמיקות במחלקה ואז הוחלט על ביצוע צנתור לבבי כדי לשלול אוטם בשריר הלב.
השבוע האיש כבר דיבר איתנו מביתו: "הרופאים אמרו לי, 'קיבלת כרטיס צהוב, עכשיו תתחיל לשמור על עצמך כמו שצריך", סיפר.

 

איך עובד הרעיון של מוסקיטר: מוסקיטר Musketeer  היא אפליקציה מצילת חיים, רשת ביטחון חברתית המסייעת בעיתות מצוקה. האפליקציה מרושתת על פני כל הארץ ומזעיקה בשעת חירום את כל ה'מוסקטרים' הנמצאים בטווח של קילומטר אחד מאותו אירוע. ה – 'מוסקיטר' מספקת מיקום מדוייק של מי שהפעיל את לחצן המצוקה וחוסכת את הצורך בהסברים ארוכים והנחיות הגעה, כל קריאת מצוקה כבר מאופיינת עם הבעיה שממנה סובל מי שביקש להסתייע בלחצן המצוקה של מוסקיטר (תקיפה, שריפה, רפואית וכו'). נתונים אלה מאפשרים להזעיק מיידית כוחות הצלה על פי הנדרש.

אחד משכניו שהגיעו בתוך דקות סיפר: "ב-7:20 קיבלתי קריאת מצוקה במוסקיטר, זיהיתי את האיש באמצעות קריאת המצוקה של האפליקציה והבנתי שמדובר בשכן שלי, התקשרתי אליו והוא אמר לי שיש לו כאבים חזקים בחזה, מיד החלטתי להקפיץ אנשים נוספים מתוך כיתת הכוננות של הישוב שלנו, לשמחתי, היו בזמינות שני רופאים שגרים בתוך הישוב,  הם הגיעו ואבחנו שיש  לו אירוע לבבי שמצריך פינוי, בתוך כעשרים דקות השכן שלנו היה כבר היה בדרך לבית החולים".

האיש עצמו, מתכנן מערכות בקרה תעשייתיות (בן 67), סיפר: "הלחיצה שלי בלי ספק הקפיצה את כולם. זה גרם להסתערות, יותר ממה שציפיתי. בתוך 2-3 דקות כבר התחילו הטלפונים.
"על אפליקציית מוסקיטר שמעתי לראשונה בראיון שהתקיים עם מישהו ברדיו. זוכר שאמרתי לעצמי, טוב שיהיה לי דבר כזה. למה לא, זה בחינם ובוודאי לא יזיק אם לא יועיל.