עו"ד יום ירושלים

הטור של עו"ד לידור איזון תואר ראשון ושני במשפטים

יום ראשון הקרוב נחגוג את יום ירושלים, יום קדוש ויקר לו ציפינו 2000 שנות גלות.
לא חדש הוא, כי בהקשר היהודי, ירושלים מוזכרת כמעט בכל טקסט אפשרי, ככתוב בתפילת העמידה, "…וְתֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ בְּשׁוּבְךָ לְצִיּוֹן בְּרַחֲמִים.בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן" ועוד רבות המה האסמכתאות שקצרה היריעה מלפרטם.
יחד עם זאת, לצערי, בשנים האחרונות, אנו עדים לכך שמלבד הציבור הדתי לאומי, רוב פלגי הציבור היהודי לא מייחס את החשיבות והתוקף הראויים ליום הקדוש הזה.
בעבר הרחוק, הציונים, נתנו ליום זה תוקף יוצא דופן, אלא שחלף זמן מעט וכנראה מה שהיה לנס גלוי עבור הדור הקודם נראה כמובן מאליו לדורנו אנו, ולא כך ראוי שיהיה! לכן ראיתי לעצמי חובה לפרסם מעט אודות קודש המקום ויקר תפארתו שאין שני שלו בעולם כולו.

• ירושלים

לירושלים 70 שמות, אחד מהם הוא "תלפיות" ודרשו חז"ל – "תל שכל הפיות פונים אליו", ולא בכדי אנו היהודים מאמינים וכך נוהגים לקרוא בחג הסוכות, כי לעתיד לבוא, עת יבוא שילה, יעלו כל העמים לירושלים ויעבדו את השם בשמחה בבית המקדש, שהוא בית תפילה ושלום לכל העמים ולא רק לעם היהודי, והכל מתוך כך שמלאה הארץ דעת השם. אך כדי שזה יקרה צריך לקרות תהליך שקודם לו, והוא – כי ירושלים תהא "ירושלים הבנויה – כעיר שחובה לה יחדיו", ודרשו חז"ל עיר שעושה את כל ישראל חברים, ולא פלגים פלגים, ימני, שמאלני, חרדי, ציוני, דתי, חילוני וכדומה, אלא כל ישראל יחד, בערבות הדדית, מתוך רצון להשכין שלום פנימי בין כולנו, ללא שיסוע בין הפלגים שבעזרת השם יהיו כפלג אחד הזורם למקור חיותו הנצחי, מתוך אהבה יוקדת הרוצה לרפא את תוצר הפירוד של 2000 שנות גלות.
ומהי אותה שלמות של כולנו ? כותב הרב פרומן, "השלמות היא חסד, מתנה. זהו בדיוק עניינה של השלמות – שיש בה יותר ממרכיביה", ומה המשמעות המעשית לכך ? לא לדחוק בכוח, לא לאחוז בעמדה כאילו אין בילתה, להבין שסך החלקים גדול מהשלם ומתוך שכך דעת האחר יכולה להכיל מספר מרכיבים שבחלקם אני איתו ובחלקם אני לא, אך אין בכך כדי למנוע ממני לאהוב ולקבל אותו. לוותר לרגע על היסוד "הגברי" הכוחני, הכובש המבקש לנצח ולתת מקום ליסוד "הנשי" הרוחני, להתפשט על חלל המחלוקת.
וביתר שאת, עדים אנו שוב למחלוקת בנוגע לעליה להר הבית, אשר אין מחלוקת כי זהו המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ועדים גם אנו לכך שבין הפלגים יש מחלוקת הלכתית האם לעלות אם לאו, אלא שכדי להשכין את השלום צריך לדעת ולעצור לרגע, לזכור כי חז"ל מכנים את בית המקדש אשר יבנה בהר הבית כבית שלום, בבחינת "ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים", כך שמקום שאמור לבשר שלום יבנה על חורבות המלחמה.
אני סבור בשלב זה, כי פוליטיקה לא תביא לשלום, אלא הליכה בדרך השם וציפייה אמיתית להגשמת נבואת ישעיהו הקובעת כי לעתיד לבוא הצדק יהיה "אֵזוֹר מָתְנָיו וְהָאֱמוּנָה אֵזוֹר חֲלָצָיו. ו וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ וְעֵגֶל וּכְפִיר וּמְרִיא יַחְדָּו וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם. ז וּפָרָה וָדֹב תִּרְעֶינָה יַחְדָּו יִרְבְּצוּ יַלְדֵיהֶן וְאַרְיֵה כַּבָּקָר יֹאכַל תֶּבֶן. ח וְשִׁעֲשַׁע יוֹנֵק עַל חֻר פָּתֶן וְעַל מְאוּרַת צִפְעוֹנִי גָּמוּל יָדוֹ הָדָה. ט לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ בְּכָל הַר קָדְשִׁי כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ה' כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים."
אין בדבריי אלו משום דעה מדינית או לאומית באשר להר הבית ואין בי קריאה לעלות או לא לעלות, אלא כל כולי קריאה לשלום עם מי שמושיט יד לשלום!!!
ועוד, אני קורא לכל עם ישראל, עלו לירושלים, רקדו ושירו, כי יום קדוש הוא, תשמחו על שיש ועל שעתיד להיות ותישאו תפילה לשלום בנינו לבין עצמנו ובנינו לבין שכנינו, כך רצונו של השם יתברך.

לידור איזון, עו"ד 
לפגישת ייעוץ: 0507-331-551

לאתר – www.lidorlaw.com

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|