האם הקורונה תציל את הפועל עפולה מירידת ליגה?

בעקבות משבר נגיף הקורונה ולאחר שהוחלט על סיום העונה בליגות הנמוכות, האם מנהלת הליגות בכדורגל תכריז על סיום העונה בשתי הליגות הבכירות ותביא להישארותה בליגה הלאומית? תמונת מצב. צילום: צחי רייזל

לא מעט פעמים במהלך העונה האחרונה נאמר באצטדיון הסוכרייה המשפט "עפולה זקוקה לנס", על מנת לשרוד בליגה הלאומית. אז האם הנבואה עומדת להתגשם, ועפולה תזכה לנס ב"עזרתו האדיבה" של נגיף הקורונה?
כזכור, לאחר שהוחלט על הפסקת כלל הליגות בעקבות משבר נגיף הקורונה, החליטה ההתאחדות לכדורגל על סיום העונה בליגות הנמוכות, כאשר מאחורי הקלעים יש לא מעט תומכים ומתנגדים למהלך. אז האם אותו מהלך יתרחש בקרוב גם בשתי הליגות הבכירות, ועפולה תבטיח לעצמה עונה נוספת בליגה הלאומית?

• האינטרס האישי

כאמור, לכל מועדון, יש את האינטרסים האישיים שלו. לחזור ולשחק במטרה להשיג עליית ליגה או אפשרות לשרוד במידה והליגה אינה תחודש. לדוגמה, הפועל איכסל שדורגה במקום הראשון בטבלת ליגה א׳ צפון, הרוויחה וזכתה לעלות לליגה הלאומית, על חשבונה של הפועל כאוכב מהמקום השני, שנפגעה מההחלטה ותצטרך להיאבק על עליית ליגה בעונה הבאה. גם קבוצות התחתית הרוויחו, שכן המהלך ביטל את היורדות. מי שכבר הבטיחה את ההישארות בעקבות המהלך, היא הפועל מגדל העמק שדורגה במקום ה- 14 בליגה א' צפון, ונמנעה מקרבות תחתית מיותרים. במידה והחלטה דומה תתקבל גם לגבי הליגה הלאומית, היא צפויה להיות גורלית עבור הפועל עפולה, שכן החלטה זו תבטיח לבירת העמק עונה נוספת בליגה הלאומית. לפני היציאה לפגרת הקורונה הפועל עפולה ספגה תבוסה כואבת 4-0 לבני סכנין, ודורגה במקום ה-15 עם 22 נקודות, ובמרחק של שלוש נקודות מהמקום המוביל למבחנים, בו מדורגת בני לוד. הקבוצה חוותה תחילת עונה קשה, ולאחר הפיטורים של פליקס נעים ועידן בר-און, ועזיבתו של היו"ר עמיר נוי, מונה שלומי דורה למאמן הקבוצה, והצליח לייצב את השורות. בנוסף, גם שחקני הרכש שהצטרפו למועדון במהלך חודש ינואר האחרון זכו לשבחים, והשתלבו בצורה טובה.


 [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• שלב ההכרעה

בחמישי למאי מנהלת הליגות בכדורגל צפויה לערוך ישיבת דירקטוריון, שבה עשויים להחליט על המשך העונה או למעשה להכריז על סיומה.
בשבוע שעבר משרד הבריאות אישר על חזרה לאימונים לקבוצות שתי הליגות הבכירות, על פי מגבלות והנחיות שהוצבו להן. צריך לקחת בחשבון, כי עתיד הכדורגל הישראלי המקצועני אינו ברור, והחלטות גורליות צפויות להתקבל בתקופה הקרובה לגבי המשך קיום העונה. כבר כעת, ברור לכולם כי לחזור למגרשים בתקופה הקרובה מצריך לא מעט מאמצים, ויהיה קשה להבטיח בצורה מלאה את שלומם ובריאותם של שחקני כלל הקבוצות וכמובן קהל האוהדים.
מעניין לראות האם בתאריך שהוזכר מנהלת הליגות תכריז על סיום העונה,מהלך שיבטיח להפועל עפולה עונה נוספת בליגה הלאומית, או שמא בקרוב הכדורגל יחזור לשגרת חיינו, ובירת העמק תצטרך לחזור להיאבק בקרבות התחתית.