"האם המורה למתמטיקה צריכה להתאבד? כן או כן"

אלפי גולשים פתחו את השבוע כאשר הרשתות החברתיות מוצפות במשפטים אדומים בוטים "האם המורה למתמטיקה צריכה להתאבד: כן או כן", "גם אני חושב שאהוד גיי בארון" ועוד משפטים רבים אחרים. כל זאת חלק מקמפיין פרסומי חדש ובועט שהתחיל עם בני נוער מעפולה שמטרתו להחרים את האלימות ברשת

 

קמפיין 'מחרימים את האלימות ברשת' שיזמו בני הנוער מעמותת יוניסטרים ממרכז עפולה (יוניסטרים הינה עמותה המכשירה בני נוער למנהיגות עסקית חברתית), חברי יוניסטרים ציינו את הצורך בהעלאת המודעות לתופעת בריונות הרשת. לא עבר זמן רב ואליהם הצטרפו ארגוני בני נוער וביניהם: מועצת התלמידים הארצית, הצופים, איגי (ארגון נוער גאה), ואגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה.

עשייה מיוחדת זו המגיעה מבני הנוער עצמם היא מרגשת, מטרתם לסחוף אחריהם דור שלם שיכול להוביל לשינוי. בימים בהם נושא הבריונות ברשת עולה על סדר היום הציבורי ותוקף בני נוער רבים- הם יוצאים בקמפיין שמטרתו להעלות את המודעות לתופעה, ולהעניק לכם- ציבור הגולשים, את האפשרות לדווח ולפעול מנגד. קמפיין בועט וצועק הדורש שתלחצו על הכפתור האדום.

 

מה זה הכפתור האדום?

הכפתור הזה פשוט, בשתי מילים – מציל חיים. אסביר, הכפתור האדום הוא תוסף לדפדפן או אפליקציה לסמארטפון, כאשר אתם נתקלים בדבר עליו חשוב לדווח (דוגמת ניסיון התאבדות, תמונת עירום של בן נוער), כל דבר לא ראוי, באותו הרגע אתם לוחצים על הכפתור האדום (לאחר שהותקן התוסף או האפליקציה) נשלח דיווח אנונימי לעמותת הכפתור האדום אשר דואגת להסיר את התוכן הפוגעני מהרשת. איך הם עושים את זה? ואיך להוריד את התוסף היכנסו לאתר הכפתור האדום.

 

איך זה התחיל?

לפני מספר שבועות כאשר המקרה העצוב של אריאל רוניס ז"ל עלה לכותרות ולאחר מחקר גילינו שישנם עוד מאות ואף אלפי מקרים של בריונות ושיימינג ברשת (מדריך להורים: הצד האפל של הרשת). מקריי אלימות, גזענות, תמונות לא ראויות, קבוצות חרם, קבוצות שנאה.

גילוי נאות: עבדכם הנאמן כותב הטור, הנו מנהל מרכז יוניסטרים עפולה בו החל הקמפיין. חשוב לציין כי אני לקראת סיום תפקידי כמנהל מרכז ליזמות יוניסטרים עפולה. היה לנו חשוב לשמור על עשייה ברמה גבוהה גם בסוף השנה. מרכז יוניסטרים עפולה הינו מרכז זוכה פרסים ומוביל בארץ, הוא זוכה כבר שלוש שנים כמרכז המוביל ביותר בארץ בעשייה חברתית בארגון יוניסטרים. לכן החלטנו ביחד, אני וחברת שנה ג', לסיים את השנה הנוכחית בקמפיין חברתי גדול. כך החל סיעור המוחות בו החלטנו להעלות את המודעות לכלי שנקרא הכפתור האדום.

מימין לשמאל: מובילי הקמפיין, נתנאל בן עמי דובר מועצת נוער הארצית וחניך יוניסטרים לשעבר, אליאב בטיטו מנכ"ל שנה ג' מיוניסטרים עפולה ויו"ר מועצת נוער אזור צפון, אור דניאל מנהל מרכז יוניסטרים עפולה, עבדכם הנאמן
מימין לשמאל: מובילי הקמפיין, נתנאל בן עמי דובר מועצת נוער הארצית וחניך יוניסטרים לשעבר, אליאב בטיטו מנכ"ל שנה ג' מיוניסטרים עפולה ויו"ר מועצת נוער אזור צפון, אור דניאל מנהל מרכז יוניסטרים עפולה, עבדכם הנאמן

פנינו לאלון בר דוד, מנכ"ל ואחד ממייסדי הכפתור האדום וסיפרנו לו את הרעיון שלנו הוא נרתם ישר לעניין. לאחר מכן העברנו הרצאה בפורום מנהלים של עמותת יוניסטרים. לאחר הרצאה מעולה של אלון ותוספת קצרה שלי להכווין את הרצון שלנו להרים קמפיין להעלות מודעות לכלי הזה ושכל הקמפיין ינוהל ויהיה באחריות בני נוער עם הכוונה של עמותת הכפתור האדום. כל מנהלי יוניסטרים בארץ נרתמו לקמפיין ויפיצו את המסר במרכזים. משם הצטרפו ארגונים נוספים (המצוינים בכתבה למעלה).

אליאב בטיטו מנכ"ל שנה ג' יוניסטרים עפולה ואחד ממובילי הקמפיין מציין כי "זאת זכות גדולה להשתתף ולהוביל קמפיין כזה, הכפתור האדום הוא כלי להצלת חיים. המרחב הציבורי הוא כבר לא בכיכר העיר אלא ברשתות החברתיות וישנם נפגעים רבים. כל אחד ואחת מאתנו יכול לעצור את זה בהינף אצבע. כן, זה עד כדי כך פשוט. אני קורא לכולם להצטרף לקמפיין שלנו".

 

 

 

 

להורדת האפליקציה לסמארטפון \ לדפדפן

https://www.mat.co.il/BTy

הצטרפו לקמפיין:

להוסיף תג לתמונת פרופיל שלך – https://www.picbadges.com/Community/5575c353844a9d69737de184

הקפידו לצרף לכל תמונה ולכל כיתוב קישור להורדת האפליקציה והתוסף 'הכפתור האדום'

הכל תלוי בך ->>> https://www.mat.co.il/BTy

הכותב אור דניאל, מנכ"ל חברת בוננזה – שיווק מזן אחר. חברה המספקת ייעוץ שיווקי ופיתוח עסקי. מוזמנים ליצור קשר במייל or@bonnza.co.il לפרטים נוספים יותר על חברת בוננזה, היכנסו לאתר www.bonnza.co.il