האלימות הגואה במגזר: השתוללות חסרת רסן במסגרת סכסוך משפחתי

ארבעה בני משפחה זרעו הרס וגרמו נזק רב לרכוש משפחה הגרה בשכנותם להם קשרי דם בשל סכסוך משפחתי שהרקע שלו הוא מקרקעין. השתוללותם תועדה במצלמות אבטחה. צילום: דוברות המשטרה

ארבעה גברים תושבי כפר כנא בין הגילאים 28 ל- 40, נעצרו בעקבות מקרה השתוללות חסרת רסן וגרימת נזק רב למשפחה הגרה בשכנותם ולהם קשרי דם, וזאת בעקבות סכסוך על קרקעות ביניהם.
מהתלונה שהוגשה למשטרה על ההשתוללות עולה כי ארבעת החשודים הגיעו ככל הנראה לביתם של המתלוננים, ובאמצעות מוטות מברזל ניפצו חלונות של מספר רכבים, בהמשך ניפצו גם את חלונות ביתו של אחד המתלוננים ורק לאחר שזרעו הרס רב נמלטו מהמקום.
לאחר מעצר הארבעה ובתום חקירת האירוע הוגשה נגדם כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.
על האירוע עצמו נמסר מהמשטרה כי כי בתאריך 6.10.19 סמוך לשעה 17:00 התקבלה קריאה במוקד 100 על קטטה אלימה בשכונת הרחוריחה בכפר כנא.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שוטרים  שהוזנקו לאירוע, הבחינו בהרס הרב שחוללו התוקפים: חלונות רכבים מנופצים, אחד מפנסי הרכב שחנה במקום נעקר ממקומו, פנס תאורת הרחוב מנופץ ומצלמות אבטחה שבורות.
אב המשפחה שנכח במקום סיפר לשוטרים כי בינו לבין בני משפחתו אשר גרים בשכנות אליו קיים סכסוך בעקבותיו היום 4 מבני המשפחה החלו לקלל אותו ובהמשך הגיעו לביתו כשהם מצוידים במוטות מברזל והחלו בהתקף אמוק לנפץ ולגרום לנזקים כבדים לכל הרכבים ששייכים לו ולבני משפחתו ואף פגעו במצלמות האבטחה שהתקין לפני תקופה קצרה בשל החשש שלו מהאלימות שלהם כלפיו.
בעקבות התלונה חוקרי שהגיעו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירה במסגרתה נחקרו עדים רבים. בלשי המשטרה ניסו לאתר את הנאשמים שנמלטו מהמקום ונצפו במצלמות האבטחה ותוך זמן קצר הצליחו לאתר ולעצור את אחד הנאשמים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהמשך הצליחו בלשי המשטרה לאתר עוד 2 מהנאשמים, וביום חמישי האחרון בחקירה יצירתית הצליחו השוטרים לאתר גם את הנאשם הרביעי כבן 40 שנתפס במסעדה בעיר נוף הגליל ושם נעצר.
מחקירת החשודים והאירוע עלה עוד כי בני משפחה מהצד של הנאשמים פתחו בקללות כנגד שכנם שהותקף שעסק באותה העת בחטיבת עצים, וכאשר התקרב למקום עם גרזן עמו עבד לכוון ביתו, הגיעו ארבעת הנאשמים עם מוטות ברזל וכאמור החלו להשתולל אחוזי אמוק ולזרוע הרס רב כשהרקע לכך הוא התנגדות מצד הנאשמים להצבת מצלמות אבטחה בחצר ביתו של של המותקף. עוד עלה מהחקירה כי בין שתי המשפחות קיים גם סכסוך ישן על מקרקעין.
כאמור אתמול(ד'- 16/10) הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום כנגד ארבעת הנאשמים המייחס להם עבירות של חבלה במזיד ברכב, היזק לרכוש במזיד והשתתפות בהתפרעות.
במקביל נמסר מהמשטרה עושים כוחות שיטור סיורים רצופים על מנת למנוע הסלמת הסכסוך אשר עלול להוביל לפגיעות בנפש.