האיש שבא מאהבה

ספר חדש ומרגש מנציח את דמותו של המוהל והשוחט הרב עוזיאל יצחקי מעפולה – ששירת חייו נקטעה – לאחר שנפטר בטרם עת. צילום רפרודוקציה: טליה בן סבו

הספר "כלי חמדה", תחנות מרגשות במסע חייו של הרב עוזיאל יצחקי ז"ל מעפולה רואה אור בימים אלה ומרגש רבים.
בערב ראש השנה העניקה יונה יצחקי בהתרגשות רבה לעשרות אוהבי אישה הנודע לתהילה, איש תורה והגות, שוחט בינלאומי ומוהל אהוב אשר נפטר בטרם עת את הספר המספר את סיפור חיי הרב.
בספר המיוחד והמרשים נתפרים ביד אומן פיסות חייו של הרב עוזיאל והשפעתו המיוחדת על תושבי עפולה והעמק כולו. יונה בחרה להנציח את הרב שכולו שמחה וחכמה בספר מלא יין יהודי משומר, תורה ואורחות חיים בכפיפה אחת.
"אהוב עד לב השמיים", כך פתחה יונה את הספר והמשיכה: "ספר מיוחד זה נכתב באהבת אין קץ לאדם מיוחד עמו צעדתי יד ביד שנים טובות ונעימות, לאלוף נעוריי, אבי ילדיי, עטרת ותפארת משפחתנו, עוזיאל שלי. עבור הבריות היה עוזיאל או כפי שכינוהו כולם, הרב עוזיאל, איש הלכה, יועץ זוגי, משכין שלום בית, משורר מילים של אהבה, אוזן קשבת, גומל חסדים, הרב המוהל, הרב המומחה בהלכות שחיטה, לכל אחד היה העוזיאל שלו. בספר זה ביקשתי לפתוח סדק קטן, צוהר מאיר ולחשוף את האור העצום לו זכינו, בו התברכנו, האור הגנוז לנו, משפחתו האוהבת, מכריו, חבריו ורעיו. על עוזיאל שלי באתי לספר, הרב עם הסלפי, החסיד עם הברכות, הבאבא עם החיזוקים, החבר הטוב ביותר שלי. האבא האוהב והמחנך עם חיוך השמור רק לו, עוזיאל השמח, עוזיאל הפוקד בתי עריריים, מחזק יתומים ואלמנות, הסועד חולים, עוזיאל של כל עם ישראל, בעיקר עוזיאל שקול צחוקו עוד מהדהד בביתנו והוא כל כך חסר. צעדיו, קצב נשימותיו, הלמות ליבו, חוכמתו ועיניו מפיקות התבונה והעומק, הטוב והשלם, החיוך הזה שממלא את החלל, עודנו כאן, לעד".
את דפי הספר מלווים צילומים מתחנות חיו השונות, דברי הספד, זיכרון וגעגוע, חברי משפחה לצד רבנים, כולם מחבקים באופן השמור לכל אחד את כלי החמדה אשר אינו עימנו אך רוחו מרחפת בכל מקום בו מוזכר שמו, זיכרון של אהבה וגעגוע.