"האירוע היה אירוע רב נפגעים והמראות היו לא פשוטים ואפילו קשים"

רס"ר דותן שרף לוחם היחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת גליל גולן, היה בכוננות באזור ים המלח בעקבות ההתראות על מזג האוויר הסוער, מספר על המראות הקשים במהלך איתור הנעדרים לאחר שהוזעק לחילוץ עם קבלת ההודעה על הנעדרים בשיטפון והיה בין המחלצים הראשונים בנחל צפית. צילום דוברות כב"ה

האירוע הטרגי והמצמרר בנחל צפית בדרום בו נהרגו תשע נערות ונער, כתוצאה משיטפון קטלני בעקבות הממטרים העזים שירדו באזור, תפס את רס"ר רס"ר דותן שרף, לוחם היחידה לחילוצים מיוחדים, ומדריך חילוץ ממים זורמים בהכשרתו מתחנת גליל גולן, בכוננות באזור ים המלח בעקבו הצפי למזג אוויר סוער.

אנשי יחידת היל"מ" בהכנות לקראת כניסתם לחילוץ הנעדרים בנחל צפית
אנשי יחידת היל"מ" בהכנות לקראת כניסתם לחילוץ הנעדרים בנחל צפית

במהלך סיור שעשה רס"ר שרף עם מפקד יחידת היל"מ(היחידה לחילוצים מיוחדים) בית שמש רשף יוסי אסרף באזור מלונות ים המלח ומדבר יהודה, קיבלו השניים את ההודעה על האירוע הקשה, כאשר בתחילה נמסר להם על התהפכות של אוטובוס עם נעדרים. השניים מיהרו להצטרף למאמצי החילוץ, והיו בין המחלצים הראשונים שהגיעו למקום האסון.
על האירוע עצמו מספר רס"ר דותן שרף: "במסגרת הדרכות של חילוץ ממים זורמים שיוסי ואני העברנו השבוע בירדן ההררי הצעתי לתפוס כוננות באזור ים המלח בעקבות צפי למזג האויר הסוער ביום רביעי בצהריים יוסי אסרף מפקד היל"מ ואני תפסנו כוננות בתחנת ערד, במהלך סיור באזור מלונות ים המלח ומדבר יהודה קיבלנו הודעה על אוטובוס שהתהפך בשיטפון ויש 14 נעדרים. היינו במרחק של חמש דקות ממקום האירוע, ומיד עם קבלת הדיווח יצאנו לאירוע והגענו בין הראשונים למקום. לאחר הערכת מצב ראשונית התברר שמדובר בטיול רגלי של 25 נערים ונערות ויש מספר רב של נסחפים בשיטפון. במקביל בקשנו צוות של יחידת יל"מ שיגיעו עם סירת ראפטינג וציוד מים. עם הגעת הצוות נכנסנו לסריקות איתור וחילוץ ההרוגים לצערי. איתרנו שני נעדרים ובנוסף עזרנו בחילוץ של עוד שני נעדרים שהתבררו כהרוגים בסופו של החילוץ. האירוע היה אירוע רב נפגעים והמראות היו לא פשוטים ואפילו קשים."