"האחריות ברורה לי"

מפקד חדש לחטיבת "הבקעה והעמקים"- אלוף-משנה מאיר בידרמן שיחליף את אל"מ בצלאל שנייד. צילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה מאיר בידרמן נכנס לאחרונה לתפקיד מפקד חטיבת "הבקעה והעמקים", במקומו של אלוף-משנה בצלאל שנייד, שכיהן בתפקיד כשנתיים ומונה למפקד מחוז הצפון בפיקוד העורף.
טקס החילופים נערך, בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
אל"מ בידרמן נשא דברים בטקס ואמר: "חטיבת הבקעה היא חטיבה עם מסורת מפוארת של לחימה שראשיתה בימי תקופת המרדפים הנועזים והמפורסמים, המשכה בלחימה עיקשת ומורכבת בתקופת האינתיפאדות. חטיבה אשר הגנה על חבל ארץ בתולי ולא מוכר שהפך ברבות הימים, לחבל ארץ מיושב, חזק ויפהפייה. מפקדים, אנשי ההתיישבות ואנשיי – האחריות ברורה לי ואני מבטיח לעשות כל שלאל ידי כדי לממש אותה במקצועיות, בדייקנות, באנושיות ובחדשנות במקומות שבהן היא נדרשת. בצלאל חברי הטוב, יש לך במה להיות גאה, מימשת את אחריותך ומעבר לכך. אתה מעביר לי חטיבה חזקה, חטיבה מלוכדת שאנשי ההתיישבות והמפקדים בה רואים בה כמשפחה".
מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי: "חטיבת הבקעה מקיימת כל העת שלושה מאמצים במקביל; בטחון שוטף, פיקוד על חטיבת מילואים ובניין כוח של הגדודים הסדירים. שנייד, בסופה של תקופה רוויית פעילות מבצעית ותהליכי בניין כוח משמעותיים, אני סבור שיש לך במה להתגאות, ביצעת את תפקידך בצורה מעוררת הערכה והשראה. אני מבקש להודות לך על ההישגיים הרבים ולא פחות מכך על הדרך, ולאחל לך את מלוא ההצלחה בתפקידך הבא כמפקד מחוז הצפון. בידרמן, אתה מקבל היום את הפיקוד על החטיבה, לפניך אתגר גדול שאני סמוך ובטוח שתוכל לו. במהלך שירותך עברת בכל התפקידים המרכזיים והמשמעותיים בהם עוברת ליבת שדרת הפיקוד של צה"ל. יכולותיך המוכחות, ניסיונך המבצעי, ומנהיגותך השקטה והבוטחת מעידים כי אין ראוי ממך לפקד על החטיבה בעת הזו. פיקוד המרכז יעמוד לצידך ככל שיידרש".

• אלוף-משנה מאיר בידרמן- קורות חיים

לאל"מ בידרמן, 37, נשוי ואב לשלושה, תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הוא התגייס בשנת 2003 לחיל השריון. 2013-2014 – שירת כסגן מפקד גדוד "סופה" בעוצבת "הברק". 2014-2016 – שירת כראש לשכת מפקד פיקוד הצפון. 2017-2018 – שירת כמפקד גדוד "סופה" בעוצבת "הברק". 2018-2020 – שירת כמפקד גדוד "אדם" בחטיבת ההכשרות של חיל השריון. 2020-2021 – שירת כסגן מפקד חטיבת הצנחנים.