האוסטרלים התגייסו לניקיון הכנרת

שגריר אוסטרליה בישראל דייב שארמה, צוות השגרירות, בני משפחותיהם, מתנדבי הקרן הקיימת לישראל, כ- 150 צעירים אוסטרלים וצוותי ההסברה של רשות הכינרת, התגייסו בראשית השבוע לניקוי הכנרת. צילום: רשות הכינרת

קק״ל, JNF אוסטרליה, שגרירות אוסטרליה בישראל, איגוד ערים כנרת והפדרציה הציונית האוסטרלית, חברו יחד לקראת ״יום הניקיון הבינלאומי". אליהם הצטרפו כ 150 צעירים אוסטרלים הנמצאים בישראל במסגרת פעילות תנועות הנוער האוסטרליות. הצעירים, מלווים בצוות הדיפלומטי והמקצועי של השגרירות מסבירני רשות הכינרת ועובדי ומתנדבי קק״ל, פשטו ידיים ועמלו תחת השמש הקופחת בניקיון החוף לטובת מטרה אחת – שמירה על הסביבה בה אנו חיים. המשתתפים הקפידו על הפרדת פסולת למחזור בשקיות ידידותיות לסביבה ב4 צבעים (חום לפסולת ניר, כחול לפסולת פלסטיק, ירוק לפסולת אורגנית ולבן לזבל כללי). ראוי לציין כי הצוותים הופתעו למצוא חופים נקיים שהקלו על עבודתם.

דני עטר לשעבר ראש מוא"ז הגלבוע ובקרוב לשעבר ח"כ ויו"ר קק"ל
דני עטר ויו"ר קק"ל בירך על הפעילות

יו״ר קק״ל, דני עטר, בירך על הפעילות ואמר: ״שמירה על הסביבה ומשאבי הטבע הם חלק מה-DNA של קק"ל, מטרתנו ביום הניקיון הבינלאומי היא לחנך את הדור הצעיר לאחריות ואכפתיות סביבתית למען סביבה נעימה, ירוקה ונקייה יותר לדור הנוכחי ולדורות הבאים. זו לא השנה הראשונה ששגרירות אוסטרליה מצטרפת למאמצים, ואני שמח ומודה על כך, ביחד אנחנו מראים, כי לאינטרס הסביבתי אין גבולות".
בסיום הפעילות אמר שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה, ״יוזמת יום הניקיון הבינלאומי שהחלה לראשונה באוסטרליה, הפכה למסורת בינלאומית, ואני גאה על כך. כל אחת ואחד מאתנו צריך להתייחס לסביבה באופן בו הוא מתייחס לביתו שלו. הבית שלנו, הוא לא הרחוב או העיר בהם אנו חיים, אלא כדור הארץ, והאחריות היא בינלאומית, חוצה גבולות ומדינות, רק יחד בשיתוף פעולה נוכל לשמור על כדור הארץ שלנו. לפני 100 שנה חיילים אוסטרלים צעירים לחמו בדיוק פה נגד האימפריה העותומאנית כדי לשחרר את הארץ, ועכשיו, צעירים אוסטרלים נמצאים פה כדי לשמור ולשמר אותה".