מרגש: האדם המדהים שחי למען החיילים

קיבוץ הגלויות בארץ לא מפסיק להמפתיע בכל פעם מחדש. השבוע בחטיבת הנח"ל, נשבעו אמונים למדינה חיילים מ-14 מדינות שונות, ביניהם גם חייל בודד מיפן, שסוגר מעגל בארץ, ואותו מלווה בתהליך הקליטה צביקה לוי מקיבוץ יפעת, האבא של של החיילים הבודדים

השבוע נחשף סיפורו המיוחד של החייל דניאל טומוהירו. סבו וסבתו הם ניצולי שואה שעלו מהונגריה לישראל ולחמו בפלמ"ח. לימים היגרו לאוסטרליה, שם נולדה אמו, שנישאה לגבר יפני ועברה לגור עמו באיווטה שביפן.
כעת הוא סוגר מעגל כשעלה ארצה לשירות בצה"ל כחייל בודד. בעזרתו של צביקה לוי מיפעת, רכז פרויקט "בית חם לחייל הבודד", מצא דניאל בית מחבק ואוהב בקיבוץ עברון. דניאל הוא החייל "היפני" השני המשרת כיום בצה"ל, כאשר שני החיילים מיפן מתגוררים בקיבוצים.
טומוהירו משרת בחטיבה הנח"ל, והיה אחד מ-42 החיילים הבודדים של החטיבה שנשבעו השבוע אמונים לצה"ל ולמדינה בטקס ההשבעה המסורתי של טירוני הנח"ל, למרגלות הכותל המערבי. בחינת ארצות המוצא של החיילים הבודדים, שנשבעו השבוע אמונים, מגלה שהם מגיעים מ-14 מדינות שונות.
מי שלא מפסיק לדאוג לאותם חיילים ומלווה אותם בכל האירועים, כולל השבוע, הוא האבא של החיילים הבודדים צביקה לוי, שעושה את עבודתו במסירות רבה ובנאמנות אין קץ לטובת אותם חיילים.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|