דרמה רפואית: גננת חזרה לחיים לאחר כ- 50 שוקים חשמליים 

"הכנו כבר את המשפחה לתסריט הגרוע מכל", סיפרו בביה"ח, אבל תגריד אבו עיד בת ה-43 הצליחה לשרוד את האירוע הקשה ועתה היא מגדירה את הישארותה בחיים כנס. צילום: פוריה

תגריד אבו עיד (43) תושבת האזור, שהתה בביתה כשלפתע איבדה את הכרתה. "קראתי לאשתי, כשהיא לא ענתה לי נכנסתי לחדר וראיתי אותה על הרצפה מעולפת, לא הבנתי מה קרה, מהר קראתי לרופא ואחות מהכפר והם התחילו החייאה בבית והזעיקו את מד"א", כך סיפר בעלה זוהיר. צוות מד"א שהגיע לבית המשיך בהחייאה ונתן לתגריד שוקים חשמליים. לאחר מכן היא הובהלה למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה שם המשיכו במאמצי ההחייאה במהלכם קיבלה 40 שוקים חשמליים נוספים.
ד"ר עידו בירתי, מנהל מערך הלב במרכז הרפואי, תיאר את הרגעים הדרמטיים, "בשל הפרעה חשמלית שגרמה להישנות של דום לב, חיברנו את תגריד לאקמו תוך כדי החייאה. היא היתה למעשה בדום לב ממושך, מצבה היה ממש קריטי עם סכנה משמעותית לחייה, הכנו כבר את המשפחה לתסריט הגרוע מכל".
ד"ר איברהים מרעי, מנהל היחידה להפרעות קצב מוסיף, " בצנתור התברר שהעורקים שלה במצב תקין. לאור ממצאי הצנתור ההשערה שעלתה הייתה שמדובר בהפרעת קצב ראשונית. מדובר במצב נדיר, של הפרעה חשמלית שבו החולה לא מגיבה לטיפול המוכר בהפרעת קצב, ולרוב מסתיימת במוות פתאומי בגיל צעיר. לשמחתנו, אחרי יומיים, במהלכם תגריד טופלה באקמו, הלב הצליח להשתקם לחלוטין ויכולנו לגמול אותה ממכשיר האקמו. מספר ימים לאחר מכן, השתלנו לה דפיברילטור (מכשיר המאפשר מתן מכת חשמל בהישנות הפרעות הקצב) בהצלחה. מה שהציל אותה היה החיבור לאקמו שלמעשה מחליף את פעילות הלב. היא לא הגיבה לטיפול התרופתי הקונבנציונלי ונזקקה לתכשיר תרופתי שנדיר שמשתמשים בו".
תגריד, גננת במקצועה התרגשה מאד: "קרה לי נס. בעלי סיפר לי מה קרה, אני לא זוכרת כלום. עכשיו אני מרגישה יותר טוב, חזרתי לחיים. הילדים שלי וגם הילדים בגן, מאד דאגו לי. אני מאד מודה לכל הצוות פה שהחזיר אותי לחיים ולמשפחה שלי".
מוחמד אטרש, אח אחראי טיפול נמרץ לב מסכם, "מאד מרגש אותנו לראות מטופל שכנגד כל הסיכויים, משתחרר מביה"ח כשהוא על הרגלים ומחייך".