דרמה בפוליטיקה המקומית בעפולה: מירון הדיח את סויסה מהקואליציה

לדברי ראש העיר, סויסה פעל בחוסר קולגיאליות והוא מגלה חוסר עניין בכל הנוגע לעשייה בעיר. "החלטתי שנכון יהיה להחליט במקומך ולהציב אותך במקום הנכון והראוי. הטעו אותך כנראה לחשוב שהבחירות בפתח ", כתב מירון לסויסה. סויסה בתגובה: "אני לא חתום על שום הסכמים קואליציוניים. אין לי כוונה לשחק את המשחק של קואליציה אופוזיציה"

 

העיר עפולה ממשיכה לספק כותרות: על רקע סערת המכרזים, החליט ביום רביעי השבוע ראש העיר יצחק מירון להדיח מהקואליציה את דוד סויסה. מלבד ההדחה מהקואליציה, מתכוון מירון להדיח את סויסה בישיבת המועצה הקרובה מכל התפקידים שהוא מונה, זאת במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם.

ראש עיריית עפולה יצחק מירון, החליט להדיח את תא"ל סוויסה מהקואליציה
ראש עיריית עפולה יצחק מירון, החליט להדיח את תא"ל סוויסה מהקואליציה

לדברי מירון, הוא קיבל את ההחלטה לאחר שלדבריו מזה זמן רב, מאז כניסתו לקואליציה, סויסה מנסה להינות מכל העולמות, כולל קבלת תיקים חשובים במועצה ומנגד, לטענתו, הוא מגלה חוסר קולגיאליות ותוקף את חברי מועצת העיר ואת ראש העיר בעצמו.

• מירון: סויסה מטעה את הציבור באי אמיתות

במכתב שהעביר מירון לסויסה נכתב: "מאחר ונראה שהתברברת ואתה לא מצליח להחליט היכן אתה, החלטתי שנכון יהיה להחליט במקומך ולהציב אותך במקום הנכון והראוי. חשוב שתבין שאני נוקט בצעד מתבקש זה, לאו דווקא על רקע התנהלותך באירועים האחרונים, אלא כאפקט מצטבר, לאור העובדה שמזה חודשים ארוכים, אתה עושה מעשה זימרי ומבקש שכר כפנחס. זה לא עבד אז ולא יעבוד גם בבית ספרנו. אני מודה שבתחילה האמנתי כי נוכל לרתום אותך לעשייה לטובת העיר ופיתוחה, אבל לאחר ההתלהבות הראשונית שהפגנת, ועל אף שהועמדו לרשותך כל התנאים שביקשת, גילית מהר מאוד חוסר עניין ובחודשים האחרונים, התנתקת לחלוטין מהעירייה ולא הגעת ליותר מארבע ישיבות מועצת עיר. כל זה לא הפריע לך לצאת פתאום משום מקום ו'לחזור לעשייה', דווקא על גל הסערה שפרצה על רקע המכרז בעפולה עלית, תוך שאתה מטעה את הציבור באי אמיתות(בלשון המעטה), וחצאי אמיתות (הגרועות כידוע, משקר), בטענות כאילו נרדמנו בשמירה('מעניין היכן אתה היית, כשהעניין עלה ומדוע אתה כאיש משרד השיכון וחבר בוועדת בניין ערים, שאמור להיות בקיא בנושא לא התרעת..'), הכל מתוך מחשבה מוטעית, שאלה ישרתו צרכים פוליטיים (או ליתר, פופוליסטיים) שלך. הניתוק הארוך שלך מהעירייה, מהעיר, מהציבור ולדעתי אפילו מהאנשים שתמכו בך בבחירות, הטעו אותך כנראה לחשוב שהבחירות בפתח. אז שזהו שלא, יש לנו עוד שלוש שנים תמימות עד אז, ובמהלכן אנחנו מתכוונים להמשיך ולעבוד, לפתח ולקדם ולהביא את עפולה למקום הראוי לה ושתושביה מצפים להיות בו. אני מקווה שלמרות הכול ולאחר שתחשוב לעומק, גם אתה תמצא סוף סוף להתחיל לסייע בכך, בדרכים בונות וקונסטרוקטיביות ולא מפלגות, מלבות שנאה ופוגעות קשה בתדמיתה של עפולה".

• סויסה: "אני לא מופתע מהמהלך"

דוד סויסה קיבל את מכתבו של מירון בתיבת הדואר האישית שלו. לדבריו, הוא כלל לא היה מופתע מהמהלך, "אני מותקף בימים האחרונים על ידי חברי כנסת כמו אחמד טיבי ועיסווי פריג' ועכשיו אני מותקף גם על ידי ראש העיר. לגופו של עניין: אני, להבדיל מדבריו של ראש העיר לא חתום עמו על שום הסכמים קואליציוניים כאלו או אחרים.
אם יש כאלה, אשמח שהוא יפרסם אותם. יתרה מכך, אני דורש זאת. אמרתי למירון מהיום הראשון שנכנסתי לחברות בקואליציה כי אני לא מתכוון לשחק את המשחק של קואליציה – אופוזיציה ואתמוך רק בהצעות שיובילו לקידום האינטרסים של תושבי עפולה. אמרתי את זה בעבר, וזו התפיסה שלי גם לעתיד. בנוגע לטענות מירון כי לא נרתמתי למען העשייה, אני מודה שלא ידעתי להביא לידיעת הציבור את מה שעשיתי. לצערי אין לי דובר ואנשי יחסי ציבור. בארבעת החודשים האחרונים אכן נמנעתי מלהגיע לישיבות מועצה בשל תפקידי ובשל ניגוד עניינים – מתוקף היותי אזרח שומר חוק.
לפני מספר ימים התפטרתי מתפקידי במטרה לשמש כחבר מועצה במשרה מלאה. הייתי שמח שמירון יצביע על חבר מועצה שתרם יותר ממני, כולל בעבודת מטה בחינוך הדתי בעיר, בפעולות למניעת סגירת בית הספר היסודי מעלות בעפולה עלית, בשיטור העירוני, בהובלת מטרופולין צפון ועוד. גם לא ברורות לי כל הטענות על חוסר קולגיאליות. אני נאמן לדרכי וליושרה שלי.
אין לי שום כוונה להיות 'יס מן' של אף אחד. אין לי גם כוונה להתיישר בהצבעות של חברי המועצה", אמר סויסה והוסיף לסיום: "קראתי את הטענות של מירון לגבי כך שאני מתחיל בקמפיין בחירות אך אני רוצה לומר לו כי לא כולם חושבים פוליטיקה כמוהו וטובת העיר היא בראש מעייני. כל עוד הוא עשה טעויות בלתי הפיכות נמנעתי לתקוף אותו, אבל מה שקורה עכשיו בפרשת המכרזים – זה מצב שיכול להיות בלתי הפיך. אני מנהל את המאבק בסיפור הזה בצורה חוקית ומקצועית", סיכם סויסה.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

מאבק הרשויות נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל מתחדש במלוא העוצמה

|