דרמה בגלבוע/גליל: פוצץ המשא ומתן על העברת הבעלות, סכנת סגירה למועדון

דרמה מתחוללת מאחורי הקלעים בגלבוע גליל, הבוקר התברר כי המשא המתן להעברת הבעלות ממשפחת אוחיון לחברת גבעסול מהעמק, שתמכה בקבוצה לאורך העונה עלה על שרטון. תרצה אוחיון: "המועדון עומד להיסגר. אם לא יקרה משהו דרסטי זה מה שיקרה". צילום: רום שקד

שבוע לאחר סיכום עם רמי הדר כמאמן הקבוצה, הפועל גלבוע גליל שוב בסכנת סגירה, סוג של דה ז'וו עונה שעברה. הבוקר החלו לרוץ ברשתות החברתיות של האוהדים הודעה דרמתית מפתיעה וזו לשונה: "השיחות בין גבעסול למשפחת אוחיון עלו על שרטון. יש סכנה ממשית לקיומה של גלבוע גליל אהובתנו. הפרוייקט המדהים שכולנו בנינו הולך להסגר! בדיוק שאנחנו מציינים שנה ללכתו של חיים ,אנחנו בדרך לציין את לכתו של המועדון שלנו. אני קורא לכל הצדדים להתעשת ,לעובד נור להראות מנהיגות , לגבעסול ולמשפחת אוחיון להתעורר ולא לתת למפעל חיים הזה לקרוס."
ממקורב לקבוצה נודע לעמקניוז כי אתמול נערכה ישיבה מכרעת בין משפחת אוחיון לחברת גבע סול ששימשה כספונסרית ראשית העונה, כאשר במקביל התקיים משא מתן להעברת הבעלות על המועדון לחברה במהלך העונה, ואתמול כאמור התפוצץ המשא המתן וחברת גבעסול ניתקה מגע, כאשר על פי הדיווחים בתקשורת, סלע המחלוקת הוא דרישת חברת גבע סול להתחייבות המשפחה על חובות על לקיחת אחריות על חובות בין השנים 2016-22 במידה ויתגלו.
בעלי הקבוצה תרצה אוחיון התייחסה לכך בתקשורת ואמרה כי: "אין לי דבר רע להגיד על חברת 'גבעסול', שהייתה הספונסרית עד כה. כל העניין הבעלות בשנה שעברה היה בזמן שהאבל עוד היה טרי". ההחלטה להמשיך את קיומה של הקבוצה לשנה הנוכחית הייתה בהחלטת משפחת אוחיון, כלומר של תרצה ובנותניה, מתוך רצון להמשיך ולשמר את החזון של חיים אוחיון וזאת למרות קשיים אינסופיים שהתקיימו.
ממועצה אזורית הגלבוע נמסר כי: "הדיווחים להם נחשפנו אתמול בערב, בדבר קשיים במו"מ בין משפחת אוחיון לקבוצת גבעסול, מעציבים מאוד. על אף שלנו שוב אין צד בעניין ותמיכתנו נשארה איתנה ובלתי מסויגת, נשוב ונפעל ככל יכולתנו ונרכז כל מאמץ אפשרי בניסיון לייצר מתווה להמשך פעילות הקבוצה, ולשיתוף הפעולה עם קבוצת גבעסול. הגלבוע יוקיר תמיד את חיים אוחיון ז"ל על ההשקעה לאורך השנים, ונמשיך להצעיד את הכדורסל ואת הספורט בגלבוע לפסגות של מצויינות תוך שותפויות המתבססות על ערכים.רק לפני שבוע זכתה קבוצת הנוער-על שלנו בהישג פנומנלי וחסר תקדים, תוך זכייה בשלושת התארים הנחשבים בעונה סדירה, והוכיחו שוב כי רוח הגלבוע מבוססת על חינוך לערכים, צניעות, תעוזה והגשמה ומשם באה ההצטיינות! לכן, נמשיך ונערך לכל התפתחות ונמצא את הדרך תמיד- להמשיך כלפי מעלה."

תרצה אוחיון בעלי גלבוע גליל
תרצה אוחיון בעלי גלבוע גליל

אוחיון הביעה צעיר על על הפסקת המגעים, ושיתפה עוד כי אינה יכולה להמשיך בניהול הקבוצה לאור הקושי הרגשי והנפשי למשפחה במשחקים בו כסאו של חיים אוחיון ז"ל נשאר ריק והאבל נמצא בכל מקום באולם.
כזכור בעלי חיים אוחיון ז"ל שהיה בעלי קבוצת גלבוע/גליל שהפכה למפעל חייו, הלך לעולמו לפני כשנה בגיל 59 לאחר מחלה. תחת בעלותו הקבוצה זכתה באליפות עם המאמן עודד קטש, ועלתה כמה פעמים לפיינל פור.