אורן: דניאל: דרכו של סוכן

שואף לפתח את השחקן הישראלי, מאמין בדור הצעיר וכואב את מצבה של אסי גלבוע. אורן דניאל, סוכן השחקנים ממושב מיטב מדבר על "התעשייה", תרבות הכדורגל ובין לבין מחפש את הדבר הבא.
מאת: יובל יוספי
צילום: דאפר מחמיד

לא מעט חובבי כדורגל מסמנים את פתיחת חלון ההעברות של חודש ינואר, כאחד התאריכים החשובים בשנה. אומנם יש תאריכים משמעותיים ומסקרנים ממנו, ונכון, לא תמיד חלון ההעברות של אמצע העונה הוא אידיאלי לביצוע רכישות משמעותיות. אך ברור לכולם- בעלי קבוצות, מאמנים, שחקנים ואוהדים, שחודש ינואר הוא הצ׳אנס האחרון. הזדמנות לערוך מקצה שיפורים סופי, ולנסות לתקן את כל מה שלא עבד מקצועית במהלך העונה. רוב הקבוצות מגיעות לחודש ינואר כאשר יש להן רשימת פצועים מתארכת, או עמדה מסוימת בה הן משוועות לחיזוק. ומי שעובדים סביב השעון במהלך חלון ההעברות הם סוכני השחקנים.
במהלך השנים האחרונות מעמדם של הסוכנים התחזק משמעותית, והאינפלציה בסכומי ההעברות הגיעה גם לארצנו הקטנטונת. מי שמפלס את דרכו לצמרת בימים אלו כסוכן שחקנים בכיר, וצובר תאוצה בתחום, הוא אורן דניאל. 

• "זו עבודה קשה, אבל הסיפוק שאני חווה בכל יום הוא אדיר"

דניאל, בן 42, מתגורר במושב מיטב שבחבל התענכים. הוא נשוי לטלי ואב לאלמוג ורועי. ״אשתי זה הכוח שלי. בגלל כל הטירוף של ההעברות פחות יוצא לי להקדיש זמן למשפחה, והיא זו שמטפלת בילדים. אני מודה לה על התמיכה הגדולה בי, בלעדיה לא הייתי נכנס לתחום הזה״, אומר דניאל כבר בראשית הראיון.
אביו הוא סבח דניאל, מי שניהל את מועדון הכדורגל אסי גלבוע במשך שנים ארוכות ובמסירות גדולה. למרות שהייתה לאורן האפשרות להמשיך את דרכו של אביו, ולנהל את המועדון, הוא החליט לזוז הצידה, ולנסות לפלס את דרכו באופן עצמאי. עד עכשיו זה הצליח לו.
בסוכנות שלו ושל שותפו העסקי תומר אסולין- D&A, המתמחה בייצוג ושיווק שחקני כדורגל, תוכלו למצוא את דיא לבאבידי, קפטן הפועל חדרה מליגת העל, עלי חטיב ועהאד עזאם המשחקים באחי נצרת, קווין ריינשטין מהפועל כפר סבא, איהאב שאמי מבני סכנין, שגיא מלול מהפועל נוף הגליל ועוד רבים. ״לאחר הפטירה של אחי אסי ז״ל, שנהרג בצבא, ועל שמו קרוי המועדון המשפחתי, התחלתי לעזור בניהול השוטף של אסי גלבוע. תמיד התעניינתי בספורט והכדורגל הוא חלק גדול ממני, אבל אף פעם לא חשבתי להיכנס לעולם השיווק וייצוג שחקנים. לפני ארבע שנים הייתה לי שיחה עם חבר טוב, תומר, שהיום הוא השותף שלי. דיברנו ביחד על כדורגל ועל איזה דברים אנחנו יכולים לעשות ביחד, ובאותו ערב כבר החלטנו לפתוח את הסוכנות. יש לנו שחקנים בכל הליגות, והמטרה היא לפתח את הכדורגל הישראלי. יש לא מעט בעיות בתרבות הכדורגל בארץ, ואנחנו רוצים לקדם את השחקנים הצעירים. אומנם זו עבודה קשה, אבל הסיפוק שאני חווה בכל יום הוא אדיר." 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך למעשה מתבצעת העברה?
"זה מתחלק לפי רמת השחקנים והליגות השונות. אנחנו שולחים וידאו ונתונים של השחקנים שמיוצגים אצלנו, למאמנים ובעלי קבוצות. במהלך השנים רקמנו יחסים מצוינים עם המועדונים. לא מעט אנשי כדורגל מתקשרים אליי ואל תומר, ומתייעצים איתנו על הרבה דברים. כשאתה צובר ניסיון בתחום, הרבה יותר קל לשווק את השחקן שלך."

האם בינואר יותר קשה לבצע החתמות? 

"אין ספק שבפגרת הקיץ יש התעניינות גדולה יותר. בינואר הקבוצות מחפשות חיזוק נקודתי, ולא להחליף חצי סגל או להביא כמות שחקנים גדולה במכה אחת. עם זאת, זה לא אומר שהרגל יורדת מהגז. אני מגיע בכל שבוע למגרשי כדורגל, צופה בשחקנים ומחפש את הדבר הבא כל הזמן."


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


עד כמה כואב לך לראות את הידרדרות המועדון המשפחתי, אסי גלבוע? "כואב מאוד. עובד נור, ראש המועצה, החליט שלא לתקצב את המועדון העונה, וזה דבר לא פשוט בכלל שמשפיע בצורה משמעותית. המועדון הזה יקר להמון אנשים, בין אם זה לילדים הקטנים שמתאמנים באסי, או קבוצות הנוער והבוגרת. כשהקבוצה הבוגרת נפגעת, מועדון שלם נפגע. אני רואה כמה לירן ודודי עובדים קשה הכדי שהמועדון יצליח להתקיים, וכל הכבוד למאמן הקבוצה, אדהם זועבי, שעושה הכל כדי שהקבוצה תשרוד בליגה. יש באסי דו-קיום שאין בהרבה מועדונים בארץ, ויכאב לי מאוד אם המועדון הזה יסיים את דרכו בכדורגל הישראלי. אני מקווה שראש המועצה יתעשת וירים את הכפפה."

מה השאיפות להמשך הדרך?
"להמשיך לעבוד בצורה שבה אנחנו עובדים עד היום- במסירות גדולה ובאהבה. לייצג כמה שיותר שחקנים, ולהרחיב את הסוכנות. אנחנו מנהלים בימים אלו מו״מ מול שחקני כדורגל זרים, והמטרה הבאה שלנו היא להיכנס גם לעולם הזה ולהביא אותם לישראל"