דרך עפולה – אקספרס: רכבת מטבריה לתל אביב

אחרי רכבת העמק שתעלה ככל הנראה על המסלול בחג סוכות הקרוב, מקדם שר התחבורה קו שיוביל נוסעים מטבריה, דרך עפולה לעיר ללא הפסקה. המחשה: צילום ע"י חברת נתיבי ישראל

לא עוצר בעמק: שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ החליט על הקמת קו רכבת חדש בין עפולה לטבריה שיכלול גם הפעלת רכבת אקספרס ללא תחנות שתביא את הנוסעים מטבריה לתל-אביב, בתוך שעה בלבד. הצפי לביצוע הפרוייקט הוא כשבע שנים לערך.

• מסילה כפולה

השר כץ הנחה את חברת "נתיבי ישראל" לקדם את תכנון קו הרכבת בין עפולה לטבריה, במסגרת הרחבת קו רכבת העמק וחיבור הגליל והצפון לרשת המסילות הארצית. מדובר בהקמת מסילה כפולה, באורך כולל של כ-30 קילומטרים, בין עפולה לטבריה. תוואי המסילה כולל מספר מנהרות וגשרים, באורך כולל של מספר קילומטרים.
השר כץ הטיל על ראש מטהו בגליל, ציון פיניאן, ללוות ולקדם את הפרוייקט. פיניאן ציין כי הקמת קו הרכבת לטבריה מהווה מהפכה של ממש בגליל, שתהפוך את העיר טבריה לעיר מרכזית בגליל ותזניק את הכלכלה והתעסוקה באזור.

הדמיית תחנת הרכבת בעפולה. ע"י חברת נתיבי ישראל
הדמיית תחנת הרכבת בעפולה. קו הרכבת לטבריה יתחיל בסמוך לתחנה בעפולה

על פי תכניתו של השר כץ, קו הרכבת יתחיל סמוך לתחנת הרכבת בעפולה ומשם ימשיך ישירות לבית החולים פוריה, שבפאתי העיר טבריה. הרכבת תמשיך למרכז הארץ דרך מסילת מנשה והמסילה המזרחית עם שתי הסתעפויות; לתל-אביב דרך קו רכבת השרון (531) ולנתב"ג. בהמשך המסילה המזרחית- תיסע הרכבת ללא תחנות עד תל-אביב.
שר התחבורה ציין כי הקמת המסילה לטבריה תאפשר את הפיכת טבריה לעיר מטרופולינית בגליל המזרחי. לדבריו, הקו המהיר לטבריה לצד הרכבת לקרית שמונה ומערכת הכבישים המסועפת והמשוכללת, המוקמת בצפון, ישלימו את חיבור הגליל למרכז המדינה.
התכנית כוללת גם הקמת מסוף מטענים סמוך לטבריה, שיאפשר הובלה של סחורות וחומרי גלם לנמלים ולשדה התעופה, ימריץ הקמת מפעלים ופיתוח תעשייה מתקדמת בגליל ויביא להרחבת המגורים באזור הצפון.

• מהפכה היסטורית

השר כץ אמר כי חזון קירוב פריפריה למרכז, הולך ומתממש באמצעות רשת של כבישים מהירים ורכבות. הקמת הרכבת לטבריה ולקרית שמונה יקצרו את זמני הנסיעה מהצפון למרכז ובחזרה וישנו את מפת המגורים והתעסוקה באזורי הפריפריה. "מדובר במהפכה היסטורית שתהפוך אותו לחלק בלתי נפרד ממפת היזמות העסקית של ישראל" הוסיף כץ.
קו הרכבת לטבריה מתווסף להחלטה נוספת שקיבל השר כץ בתחילת השבוע להקים קו רכבת ישיר בין כרמיאל לקרית שמונה. על פי תכניתו של שר התחבורה, תגיע רכבת מכרמיאל לקרית שמונה בתוך 26 דקות ובתוך שעתיים מקרית שמונה לתל-אביב.

מבמת הריקודים הבינ"ל לנטרול מחבלים: המסלול של אנה צ'נוה מנוף הגליל

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|