טור דעה: כעפולאי אני מרגיש בושה גדולה, זהו יום שחור למועדון, ההנהלה ניצבת בפני מבחן

היממה השחורה של הפועל עפולה: המכות בין אנטבי לסויסה, העימות בין גולדמן לבן דוד, הדרמה בתחנת המשטרה, הקרע בחדר ההלבשה, התחושות הקשות בקרב האוהדים והמבחן הגדול שניצב בפני ההנהלה. טור אישי:אורי דוד

בושה וחרפה, ביזיון או מחפיר. זה לא משנה איך תגדירו את האירועים המבישים שהיו בסיום המשחק של הפועל עפולה מול קטמון, שבה היו מעורבים תומר סויסה, יגאל אנטבי, שי בן דוד ונתנאל גולדמן. אבל הכי חשוב שהמעורבים בדבר ידעו ויפנימו היטב שההתנהגות שלהם היא בבחינת יריקה בפרצופם של האוהדים, של חברי ההנהלה ושל ראש העיר אבי אלקבץ שנותן את כל כולו למועדון.
גילוי נאות, אני מכיר היטב לפחות שניים מהמעורבים באופן אישי וגם רוחש להם כבוד רב בתור בני אדם. אבל הרשו לי להסיר לרגע את כובע העיתונאי ולשתף אתכם ברגשות שלי כחובב כדורגל מושבע וכתושב עפולאי. עם יד על הלב, צבט לי בלב וחרה לי מאוד לראות אמש כיצד הפועל עפולה תופסת את הכותרות הראשיות של אתרי הספורט המובילים בארץ. קיוותי שהיא תתפוס את הכותרות בעוד כשבועיים עם עלייה היסטורית לליגת העל ולא בגלל מצעד בושה ומבזה כפי שנראה אתמול במגרש.


ההנהלה החדשה בהרכבה הנוכחי מתמודדת כעת אולי עם האתגר הרציני הראשון שלה, ויהיה מעניין לראות כיצד היא תטפל בנושא ואילו החלטות אמיצות היא תקבל לטובת המועדון


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אני מניח שהיו שותפים להרגשה הזו כל מי שמגדיר את עצמו אוהד הפועל עפולה (או לפחות רובם). שלא לדבר על ראש העיר אבי אלקבץ וחברי ההנהלה שהתכווצו והזיעו, כך אני מניח, מרוב בושה ואכזבה.
חשוב להדגיש כי מה שקרה במשחק הזה ואחריו די הפתיע אותי. זה ממש לא אופייני להפועל עפולה. כי מה שייחד עד כה את הקבוצה, במיוחד בעונה הנוכחית, זה בעצם החוסן והחיבור של חדר ההלבשה. אותו חוסן וחיבור שניצח ושרד גם את התקופות הקשות השנה, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית-כשלא קיבלו שכר במשך תקופה ארוכה והייתה אי וודאות גדולה סביב ההנהלה.
האירועים המבישים שהיו בסיום המשחק מול קטמון מקוממים במיוחד, בטח בעיתוי הנוכחי כשהקבוצה נמצאת בצומת מרכזי ונלחמת על כרטיס העלייה לליגת העל. למעורבים בדבר, גם אם הם מכים על חטא בדיעבד,  די ברור עכשיו כי נפער לו קרע עמוק בחדר ההלבשה שיהיה קשה לאחות אותו.
על דבר אחד אין ויכוח. מדובר ביום שחור למועדון ולא פחות לעיר עפולה, מסוג הימים שנצרבים בתודעה השלילית של האוהדים. על כן, בהנהלת הפועל עפולה לא יכולים לעבור לסדר היום ובטח שלא להסתפק בנזיפה קלה של "נו, נו" או בתירוצים בסגנון של "האירועים קרו בלהט הרגע ומתוך האמוציות של אחרי המשחק".

• לא ברור כיצד הפועל עפולה תתאושש מהמכה הזו
ההנהלה החדשה בהרכבה הנוכחי מתמודדת כעת אולי עם האתגר הרציני הראשון שלה, ויהיה מעניין לראות כיצד היא תטפל בנושא ואילו החלטות אמיצות היא תקבל לטובת המועדון (כמובן עם ראייה לטווח הארוך ולטובת המסר החינוכי שמועבר למאות הילדים במחלקת הנוער).
במקביל לא ברור כיצד הפועל עפולה תתאושש מהמכה הזו, ועד כמה האירועים המבישים והקרע העמוק בחדר ההלבשה ישפיעו על המגרש בשני המחזורים המכריעים של העונה מול נס ציונה וכפר סבא. לטובת האוהדים אני מקווה, שלפחות העונה תיגמר בעלייה מרגשת והיסטורית לליגת העל. כי כרגע זה נראה כמו הדבר היחיד שאולי יכול לטשטש או להשכיח את הבושה הגדולה שהייתה אחרי המשחק מול קטמון.