דמעות שמחה של אמא: ילדה תינוקת אחרי 17 שנים של ניסיונות

האם בת 41, תושבת הצפון, ילדה את התינוקת בפוריה. "קראנו לתינוקת בשם היבה – כי זו המתנה שקיבלנו מאלוהים"

אסמה שהאבן, בת 41, תושבת הצפון, ניסתה במשך 17 שנים ארוכות להביא ילד לעולם, אך ללא הצלחה. לאחר תקופה ארוכה של אי פריון ועשרות טיפולים שבוצעו במספר בתי חולים בארץ ובחו"ל ללא הצלחה, היא הגיעה ליחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי פדה-פוריה.
"אסמה הגיעה אלינו לפני שנתיים לערך, לשמחתנו הרבה בניסיון הרביעי הייתה הפרייה. היא נכנסה להריון והיתה במעקב צמוד וסדיר שלי וגם ביחידה להריון בסיכון גבוה אצלנו", הסביר מנהל יחידת הIVF פרופ' ג'וני יונס.
לפני מספר ימים ילדה בשעה טובה תינוקת בריאה במשקל 3,520 ק"ג. אסמה האמא החדשה, מתקשה למצוא את המלים לבטא את האושר של כל המשפחה, "אני מרגישה טוב, מאושרת מאד מאד. כשילדתי, כל המשפחה התחילו לבכות מרוב שמחה".
פרופ' יונס הוסיף, "הזיהוי הנכון של הבעיה, האבחנה המדויקת והתאמת הטיפול לאשה, זה מה שעשה את ההבדל. לעיתים מתחילים טיפולי הפרייה מבלי לבחון ולטפל בבעיות רקע. כאן דאגנו לטפל בבעיות הרקע וזה הביא להצלחה המרשימה".
נטע גלייטמן אחות ביחידת הIVF ומיילדת בחדר לידה סיפרה, "אני מכירה את אסמה מהיחידה להפרייה חוץ גופית. כשפגשתי אותה בחדר לידה זו הייתה ממש סגירת מעגל בטיפול שלנו. כולנו מתרגשים יחד עם המשפחה. זה רגע שמביא לכולנו הרבה שמחה וסיפוק".
אסמה הודתה מכל הלב לפרופ' יונס ולכל הצוות וסיכמה: "לא הפסקתי להאמין כל השנים האלה, האמנתי שיבוא יום ואני אחזיק את הילד שלי בידיים. והנה היום הזה הגיע. קראנו לתינוקת בשם היבה – כי זו המתנה שקיבלנו מאלוהים".