דלתות מסתובבות: כלא מגידו יפונה – במוקמו יוקם פרוייקט תיירותי

ההחלטה של ממשלת ישראל התקבלה בתום מאמץ ממוקד של קברניטי המועצה. במסגרת הפרויקט ישוקם נחל הקיני כולל 7 טחנות קמח, יסללו שבילי טיול ומבואה בפתחו, יוקם איזור תעשייה יהודי- ערבי באזור מחסום "סאלם" ויפותח תל מגידו ומחנה הלגיון הרומי ה -6

ממשלת ישראל החליטה השבוע להקים אשכול כליאה ושיקום באזור צומת מגידו ובתחום שטח השיפוט של המועצה האזורית מגידו. ההחלטה התקבלה בתום מאמץ ממוקד של קברניטי המועצה- החל משנת 2005, עת נחשף בתחום כלא מגידו בית התפילה הנוצרי הראשון ורצפת פסיפס עתיקת יומין.
על בסיס התכנית שאושרה במועצה הארצית לתכנון ובנייה ביולי 2014, מרכז הכליאה והשיקום יבטל ארבעה בתי כלא אחרים – כולל כלא מגידו הנוכחי, שבמקומו יקום פרויקט תיירותי ייחודי ויהיה חלק מהפרויקט האסטרטגי הלאומי שמובילה המועצה לקידום הכלכלה, תעסוקה, תיירות, בטחון ושיתוף יהודי- ערבי. בסמוך לפרוייקט צפוי לקום אשכול כליאה שיקומי ומתקדם. את הפרויקט קידמה לאורך השנים המועצה עם השב"ס וגורמי התכנון האזורי.
במסגרת הפרויקט ישוקם נחל הקיני כולל 7 טחנות קמח, יסללו שבילי טיול ומבואה בפתחו, יוקם איזור תעשייה יהודי- ערבי באזור מחסום "סאלם" ויפותח תל מגידו ומחנה הלגיון הרומי ה -6.



[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פריצת הדרך לקידום הפרויקט הושגה לפני כחצי שנה בפגישה של ראש המועצה איציק חולבסקי עם השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן.
בפגישה סוכם ע"פ הצעת ראש המועצה על הקמת צוות בין משרדי לקידום הפרויקט האסטרטגי. בשבועות האחרונים קיים חולבסקי מכבש הסברה מאסיבי על כל שרי הממשלה וכן על פקידי האוצר, כל זאת בתאום הדוק ויעיל עם צמרת שב"ס והמשרד לביטחון פנים.
חולבסקי: "אני מברך על ההחלטה החשובה של ממשלת ישראל. זהו הישג אדיר ורגע היסטורי. פריצת הדרך הדרמטית יוצרת הזדמנות גדולה לפיתוח של מתחמי תיירות ייחודיים", סיכם.