דליפת אמוניה מסוכנת במפעל ״סנפרוסט״ במגדל העמק

צוות החירום של המפעל הופעל ויחד עם צוותי הכיבוי הוחלט על פינוי כלל העובדים במפעל

למוקד תחנת הכיבוי הגיע לפני זמן קצר דיווח על דליפת אמוניה במפעל סנפרוסט במגדל העמק. שישה צוותים של לוחמי האש מתחנת אזורית נצרת בפיקודו של רשף משנה רוני פרץ פועלים בשעה זו במקום.

בשל הרצון למנוע כל פגיעה לוחמי האש חברו לצוות חירום מפעלי והחליטו על פינו כלל העובדים במפעל. מדוברות הכיבוי נמסר כי במקביל החלו לוחמי האש בפעולת ניטור לבדוק את רמת ריכוז החומר באוויר. ״לוחמי האש וצוות חירום מפעלי סגרו את הברזים של המיכל, וממשיכים לבצע ניטור במקום לבדיקת הערכים באוויר. הצוותים מנסים למצוא את מקור הדליפה. עדיין יש ערכים של החומר באוויר״, הוסיפו בדוברות הכיבוי.

כוחות שיטור וכיבוי אש במפעל סנפרוסט במגדל העמק
כוחות שיטור וכיבוי אש במפעל סנפרוסט במגדל העמק

• עובדי המפעל פונו

לצד הכבאים פעלו במקום כוחות משטרה. שוטרי תחנת מגדל העמק בפיקוד מפקד התחנה סנ״צ שלומי כהן סגרו את הזירה ופינו את כל עובדי המפעל. כזכור, היום בשעות הצהריים פעלו הכבאים באירוע חומרים מסוכנים במפעל "אסם" ביקנעם. עם קבלת ההודעה ארבעה צוותים של לוחמי האש מתחנת מרחבית עפולה החלו לפעול בזירת האירוע. על פי הדיווח, בעת פריקת "דולב" של חומר מסוכן מסוג "סודה קאוסטית" ממשאית החלה דליפה קטנה באזור. בתגובה, צוות המפעל החל לפנות את החומר לדולב אחר בסיוע לוחמי האש. דובר כיבוי הוסיף כי לא היו נפגעים באירוע וכן שלא הייתה סכנה למפעלים הסמוכים ולעובדים.