די ג'י אורן קוטלש: התגעגעתי. אז באתי

הוא ניגן עם התקליטנים המובילים בישראל, 'סימפל' במועדונים הנחשבים בעיר ללא הפסקה והיה שותף בעבר להקמת ה"ליינים" הכי מדוברים בעפולה והעמקים. אחרי העדרות של כמה שנים, די ג'יי אורן קוטלש שב למרכז הבמה ומבטיח להביא לאירועים ולסצנת המועדונים בוסט של אנרגיות וסגנון מוזיקלי מעודכן, מהוקצע ומוקפד שיקפיץ את כולכם, בדיוק כמו בעבר. צילומים: יהב שריקי וקובי אוחנה

סצנת המוזיקה באירועים ובמועדונים בעפולה והעמק התפתחה עם השנים משמעותית. אחד האנשים שאחראי לאותו שינוי מדובר הוא די ג'יי אורן קוטלש, שליהטט על הבמות במועדונים ובאירועים הנחשבים בתל אביב והביא את ה"וויב" שלו לבירת העמק.
קוטלש, 41,  תושב עפולה, גרוש ואב לשלושה ילדים אושר, נהוראי וניתאי. לפני תריסר שנים הוא "היגר" לעמק בעקבות נישואיו לתושבת העיר. למרות גילו הצעיר אוחז קוטלש ברזומה מוזיקלי יוצא דופן שמסתכם ביותר מ-25 שנים על הבמות השונות. במהלך השנים הללו הוא תקלט במועדונים הכי נחשבים ובמסיבות הכי מבוקשות לצד הדי ג'יים המובילים בסצנה בישראל ובעולם ובהם טיאסטו ארמין ואן ביורן ועוד.
לפני המעבר לעמק הוא התחבר למשה זוהר המוכר יותר בשם די ג'י לוקה. שיתוף הפעולה הזה הניב עבודה באירועים הכי גדולים ונחשקים באזור, “באותה תקופה, לצד העבודה השוטפת באירועים ניגנתי במועדונים הכי שווים בעמק", נזכר קוטלש, “הרבה הכירו אותי מהמועדונים בתל אביב ובין היתר זה הוביל אותי לנגן במועדון ד"ר פיש במושבה כפר תבור. הליין שבו לקחתי חלק היה נחשב ומבוקש ובליינים מכל אזור הגיעו לרקוד וליהנות בו ממוזיקה אלקטרונית".

• בהמשך, אחרי שקבע את מקום מגוריו בעפולה הוא היה חלק מהשותפים בליין "מישמיש"

בקאנטרי קלאב בעפולה שיצר סביבו באז מרשים וקהל בליינים קבוע שהתייצב לכל בילוי בהנאה צרופה, “זו הייתה הצלחה היסטרית שלא צפינו את עצמתה", נזכר קוטלש, “הבאנו תרבות תל אביבית אחרת לעיר עם מוזיקה אלקטרונית, והדי 'גיים הכי נחשבים בסצנה היו מגיעים לעפולה ומתארחים פה. זה ליין שתפס חזק ועבד תקופה ארוכה למדי. עד היום תושבי העיר והאזור, בני 35-40 שפוגשים אותי מזכירים לי שזה היה ליין בלתי נשכח ושהם מתגעגעים לליינים דומים שאין ממש היום בנמצא. אני חושב שהגעגוע חזק בגלל שעשינו משהו אחר, לא מסחרי, אפשר לומר מחתרתי. בליינים היו מגיעים אלינו כשהם כבר מכירים את הדי ג'יים האורחים ואת המוזיקה שלהם".

• "מוזיקה זה חיידק, אהבה אמיתית"

בשנים האחרונות, לאחר גירושיו, זנח קוטלש את העיסוק המוזיקלי לטובת התמקדות בילדיו. לדבריו, היה ברור לו שהוא צריך להתייצב ולאחר מכן הדרך חזרה לנגן באירועים ובמועדונים תהיה סלולה בעבורו. וכך היה.

על במת הדי ג'יי: אורן קוטלש
על במת הדי ג'יי: אורן קוטלש

בעת האחרונה "החיידק המוזיקלי" שב לקנן במלוא עוזו בגופו של קוטלש. בשלב ראשון הוא הצטרף למשפחת המתקלטים המוערכת "מני סטאר" בעפולה. “אני מכיר את מני כקולגה שנים ארוכות והתחלנו לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה”, הוא מספר, "למרות הניתוק הקפדתי לשמור על הגחלת ולהיות בעניינים. לשמחתי, עכשיו אני חלק מהצוות המרוחב של מני סטאר. עם השנים הגעתי לתובנה שמוזיקה זה חיידק, אהבה אמיתית שאי אפשר לעזוב אותה. מבחינתי מוזיקה זו אומנות לכל דבר ועניין וככה אני גם מתייחס אליה”.

• "הייתה לי הזכות ללמוד מהטובים ביותר"

הניסיון הרב שצבר מוביל את קוטלש להתסכל על סצנת המועדונים ממקום מקצועי, אמיתי, אחר. לדבריו, בסצנה המוזיקלית הנוכחית לא מעט מהדי ג'יים נשמעים בדיוק אותו דבר, נטולי ייחודיות, בעיקר בשל הזמינות להשיג ולהוריד מוזיקה ברשת האינטרנט.
"אני מכבד את כל הקולגות שלי אבל היום האופן שבו הסצנה פועלת נראית קצת בסגנון העתק הדבק. בשנים עברו היה קשה להשיג גרסאות מיוחדות והיינו צריכים לטוס למטרה זו לבירות האירופאיות דוגמת אמסטרדם ולונדון. היום כולם מנגנים פחות או יותר אותו דבר, אחרי שהורידו בדאבל קליק עוד גרסה פופולארית ללהיט עכשווי. יש גם חשיפה אדירה ברשתות החברתיות וביוטיוב. מנקודת ראותי- החוכמה והניסיון זה לתת את האקסטרה, בעיקר באירועים בהם צריך לשלב בין מגוון סגנונות. במועדון אפשר לנגן מוזיקה אחרת, לחשוף את הקהל לסגנונות כאלה ואחרים. באירועים התמונה היא אחרת והאתגר שאני רואה הוא להקפיץ זה לצד זה ילדים בני ארבע לצד סבתות בנות שבעים פלוס. בשנים הארוכות שאני על הבמה כבר ראיתי את הכול ולשמחתי הייתה לי הזכות ללמוד מהטובים ביותר. גם היום אני שמח ללמוד בכדי לאתגר את עצמי ולא משנה איפה אני מנגן. חשוב לי לא להיות מונטוני, לפגוע במטרה, להעיר את כולם, לחפש עוד ועוד את הקהל ולא להפסיק ליצור. זה גם מה שמבדיל ומבדל אותנו בסצנה. היום, לא פעם ובלא מעט אירועים אני כבר יודע מה יהיה השיר הבא שדי ג'יי ינגן. מוזיקה צריך לגרות את הקהל וזה לא כזה שוס להקפיץ את הרחבה עם עוד להיט של אייל גולן", אומר קוטלש.

• למה הטיימינג של תקליטן באירוע כל כך קריטי?

"אירוע משפחתי זה אירוע של פעם בחיים, אי אפשר לתקן. במועדון אפשר לעשות פרסה ולחזור הביתה. בחתונה כמו שציינתי אין מקום לטעויות ופה הניסיון משחק תפקיד. לא פעם צריך לעשות התאמות לסיטאוציות בכדי שהאירוע יהיה מושלם בעבור החוגגים. התפקיד של די ג'י זה לא רק לנגן שיר במחשב. זה גם להתאים מקצבים, לזהות מה מעורר את הקהל ומה מחליש וכמובן גם להיות ער לכל תנודה משמעותית ברחבה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• חוזר למועדונים

החיבור למני סטאר מוביל את השניים לחפש אחר פרוייקטים מיוחדים וייחודים- לצד האירועים השגרתיים. “יש בי רצון אמיתי ליצור משהו אחר באירועים, לצד המיינסטרים, להביא איזה קריצה איכותית, טוויסט מוזיקלי משובח במטרה מוצהרת שכולם ידברו על האירוע ממקום טוב", אומר קוטלש, "נכנסתי למשפחת מני סטאר וגיליתי אנשים מדהימים, פתוחים, שיכולים להכיל את השגעונות שלי. אני אעבוד עימם בכל סוגי האירועים ובמקביל אני חוזר לנגן גם במועדונים, שזה סוג של סגירת מעגל אמיתית ומשמחת מאוד בעבורי”.
במסגרת חזרתו לבמה המרכזית קוטלש ינגן בעמדת הדי ג'יי כבר ביום חמישי הבא – במסיבה בליין של מועדון הריו – באזור התעשייה בעפולה, “אני מתרגש מאוד", אומר קוטלש, "זו התרגשות חיובית כחלק מציפייה. ביום הזה אחגוג גם את יום הולדתי ואת יציאתו של סט חדש שלי בשיתוף עם מני סטאר. מאז הליין של מישמיש תמיד שמעתי גילויי געגועים מבליינים מעפולה והאזור מתי נחזור, אז עכשיו זה קורה. אני חושב שזה הטיימינג המושלם מבחינתי. בכדי שהמסיבה תהיה מושלמת גייסנו את כפיר שלי- אחד השמות הכי חמים בסצנה במרכז שינגן איתי. שלי הוא הבעלים של חברת המוזיקה "אי דו", חברת מוזיקה, ובעבר הוא היה מבעלי מועדון ה"חתול והכלב", המועדון האגדי התל אביבי. אני מעודד מכך שהליין כבר מעורר עניין רב. בסופו של יום אנחנו רוצים ליצור תרבות מוזיקה שחסרה פה. מבחינתי זה אתגר ואני תמיד מחפש אתגרים. לא סתם תמיד אומרים לי שאני עוף מוזר…".

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|