דורה & לוי: טובים השניים

מה עומד מאחורי ההחתמה של אחד מהשחקנים השנויים במחלוקת בכדורגל הישראלי בהפועל עפולה, והאם דווקא ערן לוי הוא זה שיוכל להציל את הקבוצה מירידת ליגה? 
מאת: יובל יוספי
צילום: דוברות הפועל עפולה

כאשר שלומי דורה מונה למאמנה של הפועל עפולה, הייתה לו משאלה אחת – לצרף את ערן לוי לקבוצה. וכשמסתכלים על ההיסטוריה המשותפת, אפשר להבין למה.
דורה אימן את הקשר הוותיק(34)בעבר, הצליח להוציא ממנו את המיטב, יצר עימו שפה משותפת ובעיקר נתן לו להרגיש בנוח על המגרש ומחוצה לו. מאז, השניים שמרו על קשר טוב, דיברו על בסיס שבועי, וזה היה צפוי, לפחות עבורם, שהם עוד יחזרו לעבוד ביחד. לא בטוח שהשניים חלמו על קאמבק דווקא בהפועל עפולה השוקעת, נועלת הטבלה בליגה הלאומית, אך לפעמים, המציאות עולה על כל דמיון.

יש לא מעט מאמנים בכדורגל הישראלי, שאינם יודעים איך להתמודד עם ההשפעה של שחקן כמו ערן לוי בחדר ההלבשה, ואפילו מפחדים להתעסק איתו. וזה מובן. לוי הוא לא טלית שכולה תכלת, ולאורך הקריירה, נוצרה לו תדמית של "טראבל-מייקר"- שחקן בעייתי. רשימת המועדונים הלא נגמרת בהם לוי שיחק לאורך השנים היא ביטוי לכך.
מאז אותה עונה, אולי הטובה בקריירה, בה הוביל את ה"יהלומים" לצמרת הטבלה בצוותא עם דיא סבע, זרמו הרבה מים בנהר.


אם הוא יזכיר אפילו את חצי מהיכולת ההיא במכבי נתניה, ברור לכולם שהפועל עפולה תקבל שחקן גדול. אומנם לא צעיר, אבל עדיין רעב לכדורגל. הפעם הוא מגיע על תקן המושיע הבלעדי, ועל משבצת השחקן היצירתי


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


 לוי הספיק  לרשום קדנציה קצרה וכושלת בבית"ר ירושלים, בה לא הסתדר עם המאמן גיא לוזון, שהראה לו את הדרך החוצה. אחרי חצי עונה הוא ירד לליגה הלאומית בכדי להוביל את הפועל קטמון לעלייה היסטורית לליגת העל, צעד שעורר לא מעט עניין וציפיות גדולות, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד.
לוי לא הצליח לעמוד במשימה, קטמון נשארה בליגה הלאומית, והוא סיים את דרכו באכזבה. מאז ערן לוי דעך.
מי שנחשב לשחקן מוכשר, בעל רגל שמאל קטלנית, ועוצמת בעיטה אדירה, נדחק הצידה. פתאום הטלפון לא צלצל. ופתאום, לראשונה בקריירה, נפתחה העונה והוא עדיין בבית. ללא קבוצה, וללא התעניינות ממשית מליגת העל. גם כשהגיעה כזאת, היא נפסלה על ידי מאמן נוסף בטענה שהוא אינו מתאים לחדר ההלבשה.
גם שבועות ספורים בהפועל אום אל פאחם מהלאומית, בהם הסתכסך עם המאמן ניר ברקוביץ׳, לא הועילו לתדמית.
ולא בשל הכישורים המוכחים שלו. זה גם לא בגלל שהוא כבר מבוגר מדי כדי לשחק בליגת העל. ההיפך הוא הנכון. לוי הוא מסוג השחקנים שאתה קונה בשבילם כרטיס למשחק. מסוג השחקנים שמביא יותר קהל למגרשים. שחקן יצירתי להפליא, שבנגיעה אחת קסומה, גורם לך לחשוב איך הוא לא הצליח להגיע מספיק רחוק ולממש את הפוטנציאל האדיר שלו. ונכון, גם בעיית המשקל היא חלק בלתי נפרד מהדמות השנויה במחלוקת.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


אבל אם הוא יזכיר אפילו את חצי מהיכולת ההיא במכבי נתניה, ברור לכולם שהפועל עפולה תקבל שחקן גדול. אומנם לא צעיר, אבל עדיין רעב לכדורגל. הפעם הוא מגיע על תקן המושיע הבלעדי, ועל משבצת השחקן היצירתי אותה הפועל עפולה כל כך צריכה בהרכב.
אל תתבלבלו. לוי יודע שהוא מגיע לבירת העמק כדי להושיע קודם את כל עצמו, ואת הקריירה המתדרדרת. אך ברור לכולם, גם לספקניו הגדולים, שאם לוי יצליח להראות את מה שבאמת יש לו ברגליים, ויציל את הפועל עפולה מירידה, אז כולם יעמדו למחוא לו כפיים, אולי אפילו לסיבוב אחרון.


תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|

נוף הגליל על הפודיום

|